میراث فرهنگی، خانه‌های باستانی بم را تملک و تعیین تکلیف کند

نذیر کرمان/کرمان فرماندار بم بر لزوم ساماندهی خانه عامری‌ها و حناسایی تاکید کرد و گفت: تعدادی خانه باستانی شخصی داریم و امیدواریم میراث‌ فرهنگی آنها را تملک و تعیین تکلیف کند. محمد برزنگ شامگاه چهارم مهرماه در نشست هم‌اندیشی فعالان میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بم با حضور وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: بم را […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار بم بر لزوم ساماندهی خانه عامری‌ها و حناسایی تاکید کرد و گفت: تعدادی خانه باستانی شخصی داریم و امیدواریم میراث‌ فرهنگی آنها را تملک و تعیین تکلیف کند.

محمد برزنگ شامگاه چهارم مهرماه در نشست هم‌اندیشی فعالان میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی بم با حضور وزیر میراث فرهنگی اظهار کرد: بم را با ارگ می‌شناسند و بازسازی آن به جاهای خوبی رسیده است.

وی با بیان این مطلب که از ۹ اثر ثبت جهانی متعلق به استان کرمان، چهار مورد در شهرستان بم قرار دارد، تصریح کرد: در کنار ارگ قدیمی بم آثار باستانی دیگر نیز داریم.

فرماندار بم با تاکید بر اینکه آثار باستانی باید گره‌گشای مشکلات مردم باشد نه مشکل ساز، اظهار کرد: یکی از مشکلات ما شهرک قشمی است و افراد محروم در آن زندگی می‌کنند، در حاشیه شهر قرار دارد و بلاتکلیف هستند، زیرا در حریم شهر نیست و در حریم میراث فرهنگی است و امکان جابجایی ۷۰۰ خانوار ساکن در این شهرک نیست لذا از وزیر میراث فرهنگی درخواست رفع مشکل این منطقه را داریم.

وی کویر لوت را از دیگر ظرفیت‌های شرق استان کرمان برشمرد و عنوان کرد: اعتباری برای تکمیل زیرساخت‌های کویر لوت برای رونق صنعت گردشگری اختصاص یابد.

برزنگ با درخواست احداث موزه‌ای در شهرستان بم تصریح کرد: بم را با نخل، کویر و ارگ می‌شناسند اما نباید مراسم تاسوعا و عاشورا را نادیده گرفت.

انتهای پیام




میراث فرهنگی، خانه‌های باستانی بم را تملک و تعیین تکلیف کند

منبع: ایـسنا
? میراث فرهنگی، خانه‌های باستانی بم را تملک و تعیین تکلیف کند