مکتب شهید سلیمانی کامل بیان نشده است

فت فتو/کرمان امام جمعه کرمان گفت: بخش‌هایی از مکتب شهید سلیمانی هنوز در زمان ما گفته نشده اما تاریخ، روزی بر آن‌ها شهادت خواهد داد. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در نماز جمعه کرمان بیان کرد: حضرت علی (ع) ما را به دو امر مهم وصیت کرده است؛ ترس از خدا و انجام واجبات الهی […]

فت فتو/کرمان امام جمعه کرمان گفت: بخش‌هایی از مکتب شهید سلیمانی هنوز در زمان ما گفته نشده اما تاریخ، روزی بر آن‌ها شهادت خواهد داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در نماز جمعه کرمان بیان کرد: حضرت علی (ع) ما را به دو امر مهم وصیت کرده است؛ ترس از خدا و انجام واجبات الهی این دو امر هستند که مورد اول سبب انجام مورد دوم می‌شود.

وی افزود: برخی تکالیف الهی مانند نماز و روزه مشخص هستند اما برخی باید با مراجعه به مراجع مشخص شود و اجازه ندهیم بر زمین بمانند.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: دنیاپرستی و هواپرستی اصول شقاوت هستند که فساد زیرمجموعه آن‌ها است. نکته مهم در فساد این است که محدود به مکان خاصی نمی‌شود و در یک لحظه غفلت تمام جامعه را فرا می‌گیرد در این صورت است که حتی اقدام برای جلوگیری از آن‌ هم در جامعه کم می‌شود.

وی در رابطه با دو اصل سعادت در قرآن کریم عنوان کرد: اولین اصل ترس از خداوند است؛ در قرآن این ترس برای ترس از مقام “رب” آمده که در این خصوص نظرات متفاوتی وجود دارد.

امام جمعه کرمان گفت: برخی می‌گویند کسی که از ایستگاه‌های قیامت بترسد و خود را در آن ایستگاه‌ها مجسم کند گناه از زندگی‌اش پاک می‌شود.

وی در ادامه گفت: مورد دیگری که سبب ترس از خداوند می‌شود ایمان به علم خداوند است؛ اینکه بدانیم همه امور دنیا در پیشگاه خدا اتفاق می‌افتد و چیزی از او مخفی نیست.

خطیب نماز جمعه کرمان اضافه کرد: برخی هم منظور از “رب” را خوف از عدالت خداوند می‌دانند که البته این به اعمال ما برمی‌گردد، در واقع ما باید از اعمال خودمان بترسیم ضمن اینکه هر انسانی بر اعمال خودش به خوبی آگاه است.

وی اظهار کرد: ترس از خدا گاهی به این دلیل است که انسان حقارت خود را در مقابل پروردگار درک می‌کند؛ برخی فلاسفه رابطه خالق و مخلوق را مانند قطره و دریا و برخی حتی از این هم کوچک‌تر یعنی مانند سایه یک شیء می‌دانند.  این ترس در دل کسانی است که مقام و معرفت بالایی دارند.

امام جمعه کرمان در خطبه دوم نماز جمعه بیان کرد: ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچوف سبب ایجاد فصلی جدیدی در تاریخ و هیئت حامل این پیام، کامل‌کننده این پیام است؛ امیدواریم در آینده نزدیک شاهد فروپاشی رژیم استکبار غرب باشیم.

وی ضمن تسلیت شهادت حضرت زهرا (س) گفت: زندگی این حضرت همواره پر از درس‌های آموزنده بوده که بخشی از آن‌ها پررنگ‌تر هستند. اسم‌ها و کنیه‌های این حضرت بسیار است که هر کدام یک فضیلت ایشان را بیان می‌کند.

علیدادی سلیمانی ادامه داد: بخش مهم دیگر زندگی حضرت زهرا (س) ایستادن پای ولایت در سخت‌ترین روزها و حساس‌ترین مقاطع تاریخ است. در انتقال مدیریت جامعه اسلامی پس از پیامبر، حضرت زهرا (س) یک تنه ایستاد تا این انتقال به درستی انجام گیرد.

وی با اشاره به قرارگیری در آستانه شهادت سردار سلیمانی گفت: ویژگی‌های مکتب سردار سلیمانی را در سه محور می‌توان خلاصه کرد که محور اول آن جهاد در تمام ابعاد و عرصه‌ها است.

علیدادی سلیمانی عنوان کرد: در بحث دینی و معارفی از سه جهاد صحبت می‌کنیم؛ یکی از آن‌ها جهاد اصغر است که جنگ با سلاح در مقابل دشمن است. سردار سلیمانی چهل سال این جهاد را با تمام وجود انجام داد که در قرآن این جهاد بزرگ‌ترین و پرفایده‌ترین تجارت معرفی شده است.

وی جهاد دیگر را جهاد کبیر دانست و توضیح داد: جهاد کبیر به معنی گسترش اسلام ناب در جغرافیای غیر مسلمان است که شهید سلیمانی این نوع از جهاد را نیز به بهترین شکل ممکن عملی کرد؛ همچنین گوش ندادن به حرف کفار و تبعیت نکردن از آن‌ها مصداق جهاد کبیر است.

علیدادی سلیمانی با بیان اینکه جهاد بعدی جهاد اکبر است گفت: جهاد اکبر یعنی مبارزه با نفس که از جهاد با اصغر بسیار سخت‌تر است؛ شهید سلیمانی در این جهاد هم بهترین رزمنده بود. این جهاد بسیار سخت است زیرا در این جهاد گاهی اوقات با اهانت‌ها، طعنه‌ها و حتی مقابله با دوستان روبه‌رو هستیم.

وی تأکید کرد: جهاد اکبر حرکت در صراط مستقیم است که این کار، کار ساده‌ای نیست. انسان تا زمانی که در جهاد کبیر و اکبر رزمنده تمام عیار نباشد در جهاد اصغر موفق نخواهد بود.

انتهای پیام 




مکتب شهید سلیمانی کامل بیان نشده است

منبع: ایـسنا
? مکتب شهید سلیمانی کامل بیان نشده است