مکتب حاج قاسم الگوی مناسبی برای ورزشکاران است/ لزوم توسعه ورزش روستایی

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: استان کرمان به واسطه مرقد شهید سلیمانی موقعیت خاصی دارد و باعث شده که این استان به عنوان ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی معرفی شود و مکتب حاج قاسم الگوی مناسبی برای ورزشکاران است. میثم پاریزی امروز ۲۳ آبان ماه در شورای ورزش شهرستان بم اظهار کرد: […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان گفت: استان کرمان به واسطه مرقد شهید سلیمانی موقعیت خاصی دارد و باعث شده که این استان به عنوان ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی معرفی شود و مکتب حاج قاسم الگوی مناسبی برای ورزشکاران است.

میثم پاریزی امروز ۲۳ آبان ماه در شورای ورزش شهرستان بم اظهار کرد: در شرق استان کرمان ظرفیت‌های خوبی در بحث نیروی انسانی وجود دارد که با توسعه زیرساخت‌ها و فضاهای ورزشی در این منطقه می‌توان قهرمانان بیشتری از دل این شهرستان‌ها پرورش داد.

وی به جایگاه ورزش استان کرمان اشاره کرد و افزود: استان کرمان در بخش‌های مختلف ۵۳ تیم لیگ برتری دارد که یکی از تیم‌ها، فوتبال بانوان خاتون بم است که نماینده ایران در رقابت‌های آسیایی بود و سالیانه به صورت مستمر قهرمان رقابت‌های لیگ برتر است و افتخاری برای بانوان کرمانی و بمی است.

پاریزی با اشاره به لزوم اقدام اثربخش در زمینه بیانیه گام دوم انقلاب و جهاد تبیین گفت: به واسطه مرقد شهید سلیمانی، استان کرمان موقعیت خاصی پیدا کرده و باعث شده که این استان به عنوان ستاد ترویج مکتب شهید سلیمانی معرفی شود و این مکتب می‌تواند الگوی مناسبی برای ورزش و ورزشکاران باشد.

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان با بیان اینکه بم خاستگاه ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای در سطح استان است، گفت: توسعه ورزش روستایی از ملاک‌ها و سیاست‌های مهم وزارتخانه و استان کرمان است و در چهار سال اخیر بیش از ۲۰۰ چمن ورزشی در سطح روستاها افتتاح شده است.

وی تصریح کرد: نگاه ویژه‌ای جهت توسعه متوازن ورزش در استان داریم و باید روستاها را از امکانات ورزشی برخوردار کنیم . ضمن اینکه بانوان با کمبود فضای ورزشی مواجه هستند.

پاریزی گفت: ورزش بانوان در کشور و استان کرمان از جایگاه خاصی برخوردار است که می‌توان گفت ظرفیت حوزه قهرمانی بانوان در ورزش استان کرمان با وجود تمام محدودیت‌ها، از آقایان بیشتر است .

مدیرکل ورزش و جوانان استان کرمان میانگین سرانه ورزشی شهرستان بم را بالای۶۰ سانتی متر اعلام کرد و افزود: شهرستان‌های شرقی استان کرمان نیز رشد خوبی در توسعه فضای ورزشی داشتند.

 وی میانگین سرانه ورزشی شهرستان بم را با سرانه استانی برابر اعلام کرد و گفت: میانگین استان ۶۵ سانتی متر به ازای هر نفر است و سرانه کشوری ۶۳ سانتی متر است.

گفتنی است: در این جلسه کمال سیدی قهرمان آزاده پاورلیفتینگ کمربند قهرمانی خود را به پایگاه شهدای گمنام بم اهدا کرد و حسن پورباقری به عنوان رئیس هیئت سوارکاری شهرستان بم معرفی شد.

انتهای پیام




مکتب حاج قاسم الگوی مناسبی برای ورزشکاران است/ لزوم توسعه ورزش روستایی

منبع: ایـسنا
? مکتب حاج قاسم الگوی مناسبی برای ورزشکاران است/ لزوم توسعه ورزش روستایی