موکب قرآنی «مکتب سلیمانی، زندگی قرآنی» در کرمان راه‌اندازی شد

به مناسبت سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، موکب‌های بسیاری در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان مستقر شده‌اند. تعداد موکب‌های فرهنگی امسال نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده و برای نخستین بار نیز موکب قرآنی با نام «مکتب سلیمانی، زندگی قرآنی» از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان راه‌اندازی شده است. […]

به مناسبت سومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی، موکب‌های بسیاری در مسیر منتهی به گلزار شهدای کرمان مستقر شده‌اند. تعداد موکب‌های فرهنگی امسال نسبت به سال‌های قبل بیشتر شده و برای نخستین بار نیز موکب قرآنی با نام «مکتب سلیمانی، زندگی قرآنی» از سوی اتحادیه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان راه‌اندازی شده است.

حجت‌الاسلام مهدی مؤمنی، مدیرعامل اتحایه مؤسسات و تشکل‌های قرآن و عترت استان کرمان در خصوص راه‌اندازی این موکب به خبرنگار ایکنا گفت: راه‌اندازی موکب قرآنی با پیشنهاد یکی از مؤسسات قرآنی کرمان در جلسه هم‌اندیشی برنامه‌های سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی انجام شده است.

وی افزود: در طول مسیر گلزار، موکب‌های متعددی وجود دارد که بیشتر به اکرام و پذیرایی زائران شهید سلیمانی می‌پردازند و برپایی موکبی فرهنگی و محتوایی در حوزه قرآنی تاکنون انجام نشده بود، لذا تصمیم بر این شد که در دهه مقاومت موکبی محتوایی و قرآنی که بیشتر برای کودکان و نوجوانان جذاب باشد در گلزار شهدای کرمان راه‌اندازی شود.

حجت‌الاسلام مؤمنی با اشاره به استقبال خوب مردم از این موکب قرآنی گفت: مردم علاوه‌بر بهره‌مندی از برنامه‌های موکب، با مؤسسات قرآنی کرمان نیز آشنا می‌شوند و تلاش کردیم از این فرصت برای جذب بیشتر مردم به قرآن استفاده کنیم.

وی اظهار کرد: غرفه‌های متعددی در این موکب در نظر گرفته شده و برنامه‌های مختلفی اجرا می‌شود که از جمله‌ آن «قرآن بخوان جایزه بگیر» و «قرآن حفظ کن جایزه بگیر» ویژه خردسالان است. همچنین خطاطی آیات یکی دیگر از برنامه‌های موکب قرآنی است که هنرمندان مستقر در موکب آیات مورد نظر مراجعه کنندگان را خطاطی کرده و در اختیار آنها قرار می‌دهند.

مدیرعامل اتحایه مؤسسات قرآن و عترت استان کرمان گفت: برگزاری جُنگ قرآنی ویژه خردسالان، معرفی اپلیکیشن‌های موبایلی قرآنی و نصب آن برای مخاطبان، ختم قرآن و هدیه به شهدا، اجرای سرود و تواشیح، پاسخ‌گویی به شبهات، مباحث مهدویت، نماز و… با حضور کارشناسان مذهبی، برگزاری محفل قرآنی، تصحیح اذکار نماز و کشف استعداد‌های قرآنی در زمینه قرائت قرآن از برنامه‌های موکب «مکتب سلیمانی، زندگی قرآنی» است.

انتهای پیام




موکب قرآنی «مکتب سلیمانی، زندگی قرآنی» در کرمان راه‌اندازی شد

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? موکب قرآنی «مکتب سلیمانی، زندگی قرآنی» در کرمان راه‌اندازی شد