موضع جمهوری اسلامی در جنگ اوکراین روشن است

فت فتو/کرمان امام جمعه کرمان گفت: مواضع جمهوری اسلامی در جنگ اوکراین روشن است و ما هیچ جنگی که در آن مردم قربانی شوند را نمی‌پسندیم. حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در آئین نماز جمعه کرمان که در مصلای امام علی (ع) این شهر برگزار شد بیان کرد: انسان در هر حالی در حوزه‌های مختلف […]

فت فتو/کرمان امام جمعه کرمان گفت: مواضع جمهوری اسلامی در جنگ اوکراین روشن است و ما هیچ جنگی که در آن مردم قربانی شوند را نمی‌پسندیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی در آئین نماز جمعه کرمان که در مصلای امام علی (ع) این شهر برگزار شد بیان کرد: انسان در هر حالی در حوزه‌های مختلف امتحان می‌شود بنابراین همه باید در طول عمر مراقب باشیم.
وی با اشاره اینکه برای سعادت باید از برنامه‌های اولوالالباب پیروی کرد افزود: یکی از برنامه‌های گروه اولوالالباب ترس از مقام و عظمت پروردگار و سنگینی تکلیفی است که بر دوش ما گذاشته شده است.
امام جمعه کرمان با اشاره به حدیثی از امام علی (ع) ادامه داد: این ترس نباید صرف ادعا باشد و در رفتار و گفتار فرد در هر حالتی باید پیدا باشد.
وی اضافه کرد: هر چه بیشتر می‌دانیم باید بیشتر در پیشگاه خداوند مراقبت کنیم و ترس داشته باشیم.
علیدادی سلیمانی توضیح داد: برنامه دیگر اولوالالباب این است که از سوء حساب ترس دارند یعنی از عملشان و از حساب دقیقی که در انتظارشان است خوف دارند بنابراین همواره مراقب اعمالشان نسبت به همه افراد و در همه حالات هستند.
خطیب جمعه کرمان در خطبه دوم با اشاره به آغاز هفته احسان و نیکوکاری اظهار کرد: در این شرایط سخت معیشتی حواستان به فقرا باشد، هرکسی توانمندتر باشد وظیفه بیشتری دارد.
وی ضمن گرامیداشت روز پاسدار ابراز کرد: ما وقتی جنگ می‌بینیم متوجه امنیت خودمان می‌شویم؛ الان لشکرکشی به اوکراین را می‌بینیم که البته مواضع جمهوری اسلامی در جنگ اوکراین روشن است و ما هیچ جنگی که در آن مردم قربانی شوند را نمی‌پسندیم.
علیدادی سلیمانی افزود: علت این جنگ شرارت‌های آمریکا است؛ حکومت این کشور همواره به دنبال بحران‌سازی است.
وی تصریح کرد: اوکراین را در کنار یمن بگذارید؛ یمن در بایکوت خبری قرار می‌گیرد اما اوکراین پوشش داده می‌شود با اینکه اتفاقات یمن وحشتناک‌تر است.
وی تشریح کرد: حکومت‌ها وقتی خودفروخته باشند و نقش مردم در آن کمرنگ باشد می‌بینیم که شهرها با چه سرعتی سقوط می‌کنند.
علیدادی سلیمانی با توجه به قرارگیری در آستانه روز پاسدار تأکید کرد: سپاه فرزند انقلاب و از جنس انقلاب است و با همان رویکرد پرچم دفاع از مظلوم را بلند کرده است؛ سپاه از بدو تأسیس با ناآرامی‌ها، آشوب‌ها و ناامنی‌ها مواجه شد و به سرعت وارد جنگ تحمیلی شد.
وی افزود: شخصیت سپاه در دورانی شکل گرفت که در سخت‌ترین میادین باید از ارزش‌های انقلاب دفاع می‌کرد؛ فضای دفاع مقدس دانشگاه انسان‌سازی بود و سپاه در آن دانشگاه تربیت شد.
امام جمعه کرمان اظهار کرد: مربی این نهاد انقلابی امامین انقلاب هستند که به استکبار جهانی سیلی زده و می‌زنند و می‌بینیم که مقام معظم رهبری این کشور را علی‌رغم همه توطئه‌ها به بهترین نحو مدیریت می‌کنند.
وی بیان کرد: سپاه مقید به اجرای دستورات الهی است و مفسر و مبین کتاب و سنت را ولایت فقیه می‌داند. هدف سپاه دفاع همه‌جانبه در همه عرصه‌ها است. حقیقت سپاه مقتدر، انقلابی، جهادی، بسیجی، دشمن‌شناس، عملگرا و در صحنه سرباز ولی فقیه است.
علیدادی سلیمانی تصریح کرد: سپاه تحت تأثیر حرف بقیه قرار نمی‌گیرد به همین دلیل هجمه‌های دشمن در خارج از کشور و فریب‌خوردگان داخل کشور بر آن تأثیری ندارد و آن را از هدف اصلی باز نمی‌ماند.
انتهای پیام




موضع جمهوری اسلامی در جنگ اوکراین روشن است

منبع: ایـسنا
? موضع جمهوری اسلامی در جنگ اوکراین روشن است