موسیقی نواحی روایتگر ایران بزرگ فرهنگی است

فت فتو/کرمان استاندار کرمان موسیقی نواحی را روایتگر ایران بزرگ فرهنگی دانست و بیان کرد: بسیاری از عناصر فرهنگی و هویتی از طریق موسیقی اقوام نسل به نسل منتقل می شود. “علی زینی‌وند” شامگاه دوم آبان ماه در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان از شهیدحاج قاسم سلیمانی سخن به میان آورد […]

فت فتو/کرمان استاندار کرمان موسیقی نواحی را روایتگر ایران بزرگ فرهنگی دانست و بیان کرد: بسیاری از عناصر فرهنگی و هویتی از طریق موسیقی اقوام نسل به نسل منتقل می شود.

“علی زینی‌وند” شامگاه دوم آبان ماه در آیین اختتامیه چهاردهمین جشنواره موسیقی نواحی ایران در کرمان از شهیدحاج قاسم سلیمانی سخن به میان آورد و گفت: با خواندن خاطرات دوران کودکی سردار سلیمانی می‌بینیم که همه عشایر با موسیقی ارتباط دارند.

وی موسیقی نواحی را روایتگر ایران بزرگ فرهنگی دانست و بیان کرد: بسیاری از عناصر فرهنگی و هویتی از طریق موسیقی اقوام نسل به نسل منتقل می شود.

زینی وند اضافه کرد: منابع زیادی وجود دارد که ایران بزرگ فرهنگی را معرفی کرده و مطالعه این منابع غرورآفرین است.

استاندار کرمان با بیان اینکه موسیقی نواحی می‌تواند تاریخ سیاسی و اجتماعی هر منطقه را معرفی کند، تصریح کرد: موسیقی نواحی هویت و اصالت اقوام ایرانی را در دل خود دارد و استقلال طلبی‌ها، مردانگی ها و رشادت‌هایی که در کشور ما وجود دارد را می‌توان در دل موسیقی ایران معرفی کرد.

وی بیان کرد: دشمن ما را با تهدید هویتی مواجه کرده و این تهدیدات می‌تواند آینده کشور را به خطر بیاندازد و هویت ایران در ابعاد مختلف باید حفظ شود.

زینی وند اظهار کرد: استان کرمان میزبانی بسیار خوبی در طول سال‌های برگزاری جشنواره موسیقی نواحی داشته است.

وی با اشاره به اینکه حضور مهمانان از سراسر کشور در استان کرمان را گرامی می‌داریم، بیان کرد: کرمان را باید عمیق دید؛ کرمان زادگاه شهید سلیمانی است و برای میزبانی از مهمانانی از سراسر دنیا برای زیارت مرقد مطهر سردارشهید سلیمانی آماده می‌شود.

انتهای پیام




موسیقی نواحی روایتگر ایران بزرگ فرهنگی است

منبع:ایـسنا
? موسیقی نواحی روایتگر ایران بزرگ فرهنگی است