موانع پیش روی ۸ واحد تولیدی کرمان بررسی شد

کرمان – فت فتو – موانع و مشکلات پیش روی هشت واحد تولیدی کرمان روز چهارشنبه در سی و چهارمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی و با ارائه راهکار زمینه رفع مشکلات این واحدها امکان‌سنجی شد. به گزارش فت فتو از جمله واحدهای تولیدی و صنعتی که مشکل آن بررسی شد یک […]

کرمان – فت فتو – موانع و مشکلات پیش روی هشت واحد تولیدی کرمان روز چهارشنبه در سی و چهارمین نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان بررسی و با ارائه راهکار زمینه رفع مشکلات این واحدها امکان‌سنجی شد.

به گزارش فت فتو از جمله واحدهای تولیدی و صنعتی که مشکل آن بررسی شد یک شرکت فولاد درمنطقه اقتصادی شهرستان سیرجان با ۲۵۰ فرصت شغلی و ظرفیت ۷۰ هزارتن تولید سالانه بود که تقاضای صدور پروانه بهره برداری داشت اما بیان شد که مشکل زیست محیطی دارد و در این نشست اعضا مقرر کردند که مهلت ۹ ماهه برای حل مشکل زیست محیطی آن داده شود.

درخواست صدور دسته چک توسط یکی از دیگر شرکت های حوزه آلومینیوم در کرمان با ۴۲۰ نفر پرسنل از دیگر مسائل بود؛ از آنجا که این شرکت فعال است مقرر شد که پیشنهاد کارگروه تسهیل استانی برای حل مشکل این واحد طی یک هفته اخذ و برای ارجاع به سطح ملی ارجاع شود.

شرکت دیگری در زمینه احداث سوله با ۹۰ نفر پرسنل و ۶ هزار تن ظرفیت تولید سازه فلزی، مشکل تسهیلات بانک تجارت به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال داشت ‌که بخشی از آن به علت گذشت مدت تسهیلات بلوکه شده بود و درخصوص رفع این مشکل در جلسه امروز تصمیم گیری شد.

مشکلات شرکتی دیگر در زمینه تولید مس در شهرستان بردسیر نیز با ظرفیت ۵۰ هزار تن تولید فراوری کاتد در جلسه امروز بررسی شد؛ این شرکت درخواست مجوز افزایش زمین از منابع طبیعی و امور اراضی را داشت که مقرر شد تا ۲ هفته کمیته فنی تشکیل و پاسخ استعلام به نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی داده شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان که ریاست این جلسه را برعهده داشت در زمینه حل مشکل این شرکت در بردسیر گفت: کانال کشی زمین تصرف شده شرکت بسرعت پر شود.

همچنین درخواست تقسیط بدهی شرکت زغال سنگ با توجه به نداشتن توان پرداخت بررسی و مقرر شد مجوز تقسیط بلندمدت از سازمان امور مالیاتی اخذ شود و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان نیز پیش نویس نامه را تا ۱۵ آبان به‌همراه مستندات ارسال کند.

باتوجه به درخواست تقسیط و بخشودگی جرایم یک واحد تولیدی دیگر نیز مقرر شد این درخواست تا ۲۴ ساعت تهیه و طی هفت روز کاری توسط اداره کل امور مالیاتی پاسخ داده شود.

همچنین متقاضی دیگری نیز موظف شد نسبت به پرداخت اصل بدهی حداکثر تا ۲۰ آبان ماه امسال و اداره کل مالیاتی نسبت به بخشودگی جرایم ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی اقدام کنند و پس از آن استرداد وجوه انجام گیرد.

درخواست برای واگذاری زمین به یک واحد تولیدی در شهرستان زرند نیز مورد بررسی قرار گرفت.

همچنین در ادامه این نشست وضعیت اراضی واگذار شده به واحد تولیدی داخل شهرک صنعتی که به بهره برداری نرسیده اند بررسی شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت (صمت) استان کرمان در این نشست گفت: تمامی دستگاه‌ها کمک کنند که پیش بینی رشد اقتصادی ۸.۲ درصدی استان محقق شود که در این زمینه باید به سمت توسعه صنایع کوچک برویم.

مهدی حسینی نژاد خاطرنشان کرد: سیاست کلان استان را اگر نتوانیم محقق کنیم کل استان آسیب می‌بیند.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استانداری کرمان نیز بر ضرورت داشتن نگاه مثبت مدیران برای حمایت از صنایع کوچک تاکید کرد.

حسین مهرابی با اشاره به مشکلی که در بردسیر توسط یک شرکت حوزه مس ایجاد شده بود افزود: واحدهای کوچک طرح های توسعه خود را در شهرک های صنعتی مستقر کنند اما زمین خواری در شهرک های صنعتی معنا و مفهومی ندارد زیرا مالک زمین نمی شود؛ البته موضوعات باید کارشناسی شود و به مصوبات درستی برسیم.

وی افزود: برخی از این واحدهای تولیدی کج‌دارومریز فعالیت می کنند و با توجه به اینکه اشتغال و تولید برای ما مهم است تصمیم بر ادامه فعالیت این واحدها گرفته ایم.

مهرابی ادامه داد: باید به نحوی فعالیت کنیم که همزمان پاسخگوی دستگاه های نظارتی و بخش خصوصی باشیم زیرا این واحدها به تحریم خورده اند و در تامین مواد اولیه، مشارکت سرمایه گذاران خارجی و ورود ماشین آلات مشکل دارند لذا ما نباید درگیر زمین برای این واحدها باشیم.

سرپرست تمعاونت امور اقتصادی استاندار کرمان با بیان اینکه استان کرمان ۴۵ شهرک و ناحیه صنعتی دارد گفت: واگذاری زمین هفت هزار هکتاری به یک واحد تولیدی در نزدیکی زرند بررسی و مقرر شد تحویل با هماهنگی منابع طبیعی و راه و شهرسازی و همکاری اداره ثبت اسناد طی یک هفته انجام گیرد.

وی تاکید کرد: در صورت زمان بر بودن این روند، مشکل به مالکان واحد تولیدی اعلام شود.

سرپرست معاونت امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: شرح وظایف، تغییرات ایجاد شده و گزارشی از اجرای مصوبات شمال و جنوب در کارگروه تسهیل مطرح شود.

وی افزود: مصوبات اجرا شده‌، انجام نشده و در حال اجرا باید احصا و علت انجام نشدن آنها به تفکیک اداراتی که کوتاهی د اشته اند اعلام شود.

مهرابی عنوان کرد: نهادهای متولی علت اجرا نشدن مصوبات در احیای واحدهای تولیدی را بیان کنند زیرا مصوبات اجرانشده را باید به صفر برسانیم.

وی گفت: گزارش هایی که در استان از روند اجرای مصوبات می گیریم امیدوار کننده و بالای ۹۰ درصد است اما شفاف اعلام می کنم باید موضوع به شکل کلی آسیب شناسی شود و هیچ پرونده عقب مانده ای نباید داشته باشیم.

مهرابی یادآور شد: پیشنهاد نشست اضطراری برای حل مشکلات واحدهای تولیدی را دنبال می کنیم و با صراحت می گوییم نباید مشکل اعلام نشده در واحدی وجود داشته باشد که به کارگروه تسهیل نرسیده باشد. 

وی ادامه‌داد: دستگاه های صادر کننده مجوز بویژه صمت، کشاورزی و فرمانداری ها مشکلاتی که به این نشست نرسیده را اعلام‌کنند زیرا بتنهایی احصای این موارد شدنی نیست.




موانع پیش روی ۸ واحد تولیدی کرمان بررسی شد

منبع:ایرنـا
? موانع پیش روی ۸ واحد تولیدی کرمان بررسی شد