موارد مصرف زکات در استان کرمان؛ از تهیه جهیزیه تا پرداخت هزینه بیماران خاص

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت:او با تشریح موارد و مبلغ هزینه کرد زکات در سه ماهه اول امسال، گفت: ۳۸ هزار و ۴۵۰ بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۲۷۲ میلیارد ریال، تهیه ۳۰ سری جهیزیه به مبلغ بیش از ۳۵ میلیارد ریال و پرداخت هزینه درمانی ۲۵۶ بیماران خاص به مبلغ […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل کمیته امداد استان کرمان گفت:او با تشریح موارد و مبلغ هزینه کرد زکات در سه ماهه اول امسال، گفت: ۳۸ هزار و ۴۵۰ بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۲۷۲ میلیارد ریال، تهیه ۳۰ سری جهیزیه به مبلغ بیش از ۳۵ میلیارد ریال و پرداخت هزینه درمانی ۲۵۶ بیماران خاص به مبلغ ۸ میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال از جمله موارد مصارف زکات در سال جاری است.

ناصر عسکری ظهر امروز ۳۰ مردادماه در دومین جلسه شورای زکات استان کرمان ضمن ارائه گزارش عملکرد پنج ماهه امسال اظهار کرد: در راستای تبلیغ بحث زکات ۴۰ تابلوی دیجیتال به دفاتر ائمه جمعه اهدا شده است.

او توزیع بیش از ۶۰ هزار پرس غذای گرم در روز عید غدیر، اجرای گام به گام طرح شورایی شدن زکات و بروزرسانی اعضای شورای زکات ۹۲۶ روستا، تعیین نیاز و اولویت هر روستا را از دیگر اقدامات سال جاری این شورا برشمرد و افزود: ۱۱۱۳ روستا مشمول زکات می‌شوند که شورای زکات در ۹۲۶ مورد آن تشکیل شده است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان از رشد ۲۱.۶ درصدی پرداخت زکات در سال جاری خبر داد و بیان کرد: شورای زکات و همایش در ۱۱ منطقه استان برگزار شد.

او در ادامه با بیان این مطلب که بخش اعظم زکات توسط مردم جمع آوری و هزینه شده، گفت: در سال گذشته ۹۶۱ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال زکات مستحبی و ۲۰۳ میلیارد و ۴۳۱ میلیون ریال زکات واجب در استان جمع آوری شده است.

عسکری نژاد ادامه داد: برآورد زکات گندم در سال گذشته حدود ۱۹۸ میلیارد و ۸۰۳ میلیون و ۷۰۰ هزار ریال و در سال جاری تا کنون حدود ۲۶۵ میلیارد و ۷۱ میلیون ریال است. در سال جاری ۳۷ میلیارد ریال فطریه به حساب کمیته امداد استان کرمان واریز شده و این عدد در سال گذشته ۲۱ میلیارد ریال بوده است.

او با تشریح موارد و مبلغ هزینه کرد زکات در سه ماهه اول امسال، گفت: ۳۸ هزار و ۴۵۰ بسته معیشتی با اعتباری بالغ بر ۲۷۲ میلیارد ریال، تهیه ۳۰ سری جهیزیه به مبلغ بیش از ۳۵ میلیارد ریال و پرداخت هزینه درمانی ۲۵۶ بیماران خاص به مبلغ هشت میلیارد و ۹۸۷ میلیون ریال از جمله موارد مصارف زکات در سال جاری است.

مدیرکل کمیته امداد استان کرمان، پرداخت هزینه تحصیلی ۸۲ نفر، مرمت و بازسازی ۵۰۵ واحد مسکونی، احداث و تکمیل ۲۱ حسینیه یا فاطمیه، ۱۹ مسجد، هفت خانه عالم، پنج حوزه علمیه و آزادی سه زندانی را از دیگر مصارف زکات در سه ماهه اول امسال برشمرد.

انتهای پیام




موارد مصرف زکات در استان کرمان؛ از تهیه جهیزیه تا پرداخت هزینه بیماران خاص

منبع: ایـسنا
? موارد مصرف زکات در استان کرمان؛ از تهیه جهیزیه تا پرداخت هزینه بیماران خاص