موارد بستری زیاد ابتلا به آنفلوآنزا در جنوب کرمان نداریم

فت فتو/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزا در جنوب کرمان گفت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور و جنوب کرمان، علاوه بر آمادگی تیم‌های بهداشتی، آموزش های لازم جهت کاهش شیوع بیماری و نظارت جدی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دستور کار است. دکتر علی اصغر […]

فت فتو/کرمان رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به وضعیت بیماری آنفلوآنزا در جنوب کرمان گفت: با توجه به شیوع بیماری آنفلوآنزا در کشور و جنوب کرمان، علاوه بر آمادگی تیم‌های بهداشتی، آموزش های لازم جهت کاهش شیوع بیماری و نظارت جدی بر رعایت دستورالعمل های بهداشتی در دستور کار است.

دکتر علی اصغر خیرخواه در گفت و گو با فت فتو با اشاره به سرعت بالای انتشار بیماری آنفلوآنزا افزود: خوشبختانه موارد بستری زیادی در جنوب کرمان نداریم و موارد ابتلا بیشتر به صورت سرپائی هستند، و مهمترین راه پیشگیری از ابتلا به بیماری استفاده از ماسک، شستن دست و تهویه فضای کار و زندگی است.

خیرخواه از آمادگی مراکز درمانی حوزه دانشگاه برای ارایه خدمات به مبتلایان خبر داد و گفت:در صورت افزایش آمار بستری بخش‌هایی به این بیماران در بیمارستان‌ها اختصاص داده می شود که فعلا هنوز آمار آنچنان قابل توجه نیست و اکثر موارد سرپایی هستند و با مراجعه به مراکز درمانی خدمات لازم را دریافت می کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با اشاره به توزیع ۲۶۰۰ دوز واکسن آنفلوانزا در جنوب کرمان گفت: واکسن برای گروه‌های در معرض خطر بر اساس اولویت‌های اعلام شده توزیع شده است و اگر در مواردی افراد بخواهند واکسن آنفلوآنزا دریافت کنند این واکسن در داروخانه ها موجود است.

وی با بیان اینکه با توجه به شیوع بیماری در کشور نیازی به تست نیست اما در صورت نیاز و به تشخیص پزشک امکان تست آنفلوآنزا وجود دارد، عنوان کرد: داروهای لازم جهت درمان این بیماری در مراکز بهداشتی و درمانی منطقه وجود دارد و مشکلی برای درمان و بستری بیماران نداریم.

انتهای پیام




موارد بستری زیاد ابتلا به آنفلوآنزا در جنوب کرمان نداریم

منبع: ایـسنا
? موارد بستری زیاد ابتلا به آنفلوآنزا در جنوب کرمان نداریم