مهدی‌زاده: زندگی ۸ نفر در یک اتاق سخت است/دبیر کمیته ملی المپیک به اردوی کاراته بیاید و شرایط را ببیند

امیر مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی نذیر کرمان، درباره سطح مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته اظهار داشت: در مرحله اول در وزن خودم نفر اول شدم و در مرحله دوم هم این روند تداوم داشت. مسابقات خیلی نزدیک و حساس بود چرا که آخرین مرحله انتخابی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی بود. ما یک […]

امیر مهدی‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی نذیر کرمان، درباره سطح مسابقات انتخابی تیم ملی کاراته اظهار داشت: در مرحله اول در وزن خودم نفر اول شدم و در مرحله دوم هم این روند تداوم داشت. مسابقات خیلی نزدیک و حساس بود چرا که آخرین مرحله انتخابی برای پوشیدن پیراهن تیم ملی بود. ما یک ماه است در اردوها هستیم و در کنار یکدیگر تمرین و رفاقت می‌کنیم.در کنار رفاقت همیشه رقابت هم وجود دارد. خدا را شکر توانستم تمام حریفانم را شکست بدهم اما به این معنی نیست که آنها نیز کاراته‌کا‌های خوبی نیستند بلکه برعکس ورزشکاران خوبی هستند و از آن‌ها ممنونم که به من کمک می‌کنند تا بهتر شوم.

کاراته ایران یک تیم بسیار قوی در سطح دنیا و آسیا است

وی افزود: باید کار کنیم، زیرا کاراته ایران یک تیم پُر قدرت در جهان و آسیا بوده و البته هنوز هم است. خوشبختانه کادرفنی خیلی خوب با ما کار می‌کند و خود ما هم باید سخت کار کنیم تا منسجم رو به جلو حرکت کنیم. ان شاءالله کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش هم حمایت از ما کنند زیرا حضور سجاد گنج‌زاده قهرمان المپیک، بهمن عسگری قهرمان جهان و…. باعث شده تیم خوبی داشته باشیم. در بازی‌های آسیایی جاکارتا در چهار وزن اعزامی توانستیم به ۲ مدال طلا، یک نقره و یک برنز برسیم. در بخش بانوان هم چهار نماینده که هر چهار ورزشکار ما موفق به کسب مدال شدند. اگر ان‌شاءالله حمایت شویم در بازی‌های آسیایی می‌توانیم به کاروان ایران از لحاظ مدالی کمک کنیم.

ژاپن دیگر قطب اول کاراته آسیا نیست

دارنده مدال طلای قهرمانی جهان درباره حضور ایران در مسابقات قهرمانی آسیا گفت: سطح کاراته آسیا بهتر از گذشته شده به طوری که اکنون نمی‌توان گفت ژاپن قطب اول کاراته آسیاست زیرا همه کشور‌ها در آسیا مانند تیم عربستان، اردن، قزاقستان، اندونزی خیلی خوب پیشرفت کرده‌اند و در حال کار هستند، نمی‌شود چندان آنها را دست کم گرفت. از فرصت به وجود آمده باید استفاده و با هر شرایطی شده خودمان را آماده کنیم تا بتوانیم نتیجه خوبی در قهرمانی آسیا بگیریم.

حریفم برای دست دادن به سمت من نیامد

مهدی‌زاده در واکنش به دست ندادن کیانی در پایان مسابقه  گفت: کیانی ورزشکار جوانی است در مسابقه مقابل من شکست خورد و تمام تلاش او در این بود تا در ترکیب تیم ملی جای بگیرد اما با ارائه عملکرد خوب این اجازه را به او ندادم. پس از پایان مسابقه به سمتش رفتم تا به او خسته نباشید بگویم اما در کمال بی احترامی به سمتم نیامد. البته رفتار او به دلیل هیجانات داخل مسابقه بود که وی را تحت تاثیر قرار داد. امیدوارم در مسابقات بعدی بتواند نتیجه خوبی بگیرد.

در خوابگاه نصرت اسکان خوبی نداریم

وی با اشاره به اینکه امکانات اردویی تیم ملی کاراته در خوابگاه نصرت شرایط مساعدی ندارد، گفت: در آکادمی نصرت اسکان داریم و متاسفانه هشت نفر در یک اتاق حضور داریم. واقعا تحمل کردن چنین شرایطی خیلی سخت است زیرا وسایل سرمایشی مناسب وجود ندارد و کنارش یک نفر می‌خواهد بخوابد، یک نفر دیگر استراحت کند و شخص دیگری فیلم مشاهده کند. باید قبل از بازی‌های آسیایی به تیم ما توجه شود و ان‌شاءالله این اتفاق بیفتد. زندگی ۸ نفر در یک اتاق سخت است.

 تیم ما همیشه در بازی‌های آسیایی به کاروان ایران در جهت مدال کمک کرده 

عضو تیم ملی کاراته درباره اینکه آیا درخواستی از کمیته ملی المپیک دارد یا خیر، عنوان کرد: تیم ما همیشه در بازی‌های آسیایی به کاروان ایران از نظر کسب مدال کمک کرده است.  مدال طلا تعیین کننده در رنکینگ و جایگاه‌مان در بازی‌های آسیایی است و باید الان دیده شویم. بهتر است دبیر کمیته ملی المپیک به اردو‌ها بیاید و شرایط را از نزدیک ببیند. شان تیم ما باید بیشتر از این باشد.

هدفم کسب طلای بازی‌های آسیایی و قهرمانی جهان است

قهرمان جهان درباره اینکه تا چه زمانی می‌خواهد به ورزش حرفه‌ای ادامه بدهد، بیان کرد: تا زمانی که بتوانم خودم را محک بزنم، هر چند به شرایط خودمم بستگی دارد. دوست دارم مدال طلای بازی‌های آسیایی دوره گذشته‌ام را دوباره تکرار کنم و بتوانم در قهرمانی جهان هم به خوشرنگ‌ترین مدال برسم.

انتهای پیام/




مهدی‌زاده: زندگی ۸ نفر در یک اتاق سخت است/دبیر کمیته ملی المپیک به اردوی کاراته بیاید و شرایط را ببیند

منبع:آنـــا
? مهدی‌زاده: زندگی ۸ نفر در یک اتاق سخت است/دبیر کمیته ملی المپیک به اردوی کاراته بیاید و شرایط را ببیند