مهارت آموزی سربازان مورد توجه قرار گیرد/ واگذاری امور به جوانان

کرمان – فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: در خدمت سربازی جوانان باید مهارت و تجربه کسب کنند تا بتوانند بعد از پایان خدمت در حوزه مرتبط با رشته تحصیلی خودشان کار کنند. به گزارش فت فتو، سردار حسین معروفی صبح چهارشنبه در چهاردهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) ویژه سربازان در ستاد سپاه ثارالله اظهار […]

کرمان – فرمانده سپاه ثارالله کرمان گفت: در خدمت سربازی جوانان باید مهارت و تجربه کسب کنند تا بتوانند بعد از پایان خدمت در حوزه مرتبط با رشته تحصیلی خودشان کار کنند.

به گزارش فت فتو، سردار حسین معروفی صبح چهارشنبه در چهاردهمین جشنواره حضرت علی اکبر (ع) ویژه سربازان در ستاد سپاه ثارالله اظهار کرد: نگاه ما به سربازان در واقع نگاه به شخصیت حقیقی آنها به عنوان یک جوان تأثیرگذار در همه عرصه‌ها به ویژه در عملیاتی کردن گام دوم انقلاب برای به ثمر به رساندن اهداف نظام است.

وی خطاب به سربازان اظهار کرد: شما بهترین بچه‌های حاج قاسم هستید و رویش‌هایی هستید که می‌توانند مکتب حاج قاسم را به ثمر رسانده و گام دوم انقلاب را عملیاتی کنند.

سردار معروفی با اشاره به جشنواره حضرت علی اکبر (ع) افزود: حضرت علی اکبر (ع) بهترین الگو برای جوانان است و نظام تربیتی آن حضرت بسیار اثرگذار و مهم است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه الگوبرداری از حضرت علی اکبر (ع) منجر به مصونیت افراد می‌شود، اظهار کرد: اگر انسان در جوانی استحکام درونی و مصونیت پیدا کند در میان‌سالی و پیری گرفتار پیچ و خم گناه و پدیده‌های زشت نخواهد شد.

وی با اشاره به اینکه آن چیزی که انسان را از پلیدی‌ها عبور می‌دهد پاکی در جوانی است، افزود: حضرت علی اکبر (ع) مظهر طهارت روح و جسم است.

سردار معروفی بیان کرد: قرآن و اهل بیت (ع) اساس نظام تربیتی کسی می‌شود که الگویش حضرت علی اکبر (ع) است.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه استحکام درونی منجر به آسیب ناپذیری و مقاومت در برابر هر دشمنی می‌شود، اظهار کرد: اگر کسی استحکام درونی داشته باشد در خفا و آشکار با دشمن مبارزه می‌کند.

وی با اشاره به اثرات طهارت جسم و روح در سنین پایین گفت: فرآیند پاکی در انسان‌هایی که به درجات علی معنوی رسیدند از طفولیت شروع شده است و اثر آن در مبارزه با دشمن دیده می‌شود و آن فرد تبدیل می‌شود به کسی که همه مراجع تقلید و عالمان در برابر عظمتش زانو می‌زنند.

وی با اشاره به اینکه تنها اعمال صالح و شایسته ماندگار هستند، افزود: هدف از خلقت انسان بندگی شایسته خداست.

سردار معروفی با طرح این پرسش که چرا حاج قاسم وصیت کرد روی سنگ قبرش واژه «سرباز» را بنویسند؟ گفت: این اقدام حاج قاسم این پیام را دارد که هیچ چیز ماندگار نیست. هیچ منصب و سمتی اعلم از سرلشکری، سپهبدی و … ماندگار نیست آن چیزی که ماندگار و جاوید است اعمال شایسته ای است.

جوانان در گام اول الگوی عملی امروز هستند

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با تاکید بر اینکه انسان باید برای خودش الگو تعریف کند، افزود: شما جوانان یک الگو مانند حضرت علی اکبر (ع) را دارید.

وی ادامه داد: الگوی عملی در دوران ما جوانانی هستند که در گام اول انقلاب و در پیروزی و تثبیت انقلاب، در جنگ نابرابر و دفاع مقدس حضور داشتند. جوانانی که جنگ تحمیلی نابرابر را به دفاع مقدس تبدیل کردند و شهید شدند.

سردار معروفی اظهار کرد: جوانان در گام اول الگوی عملی امروز شما هستند و باید سیره و شیوه زندگی آنها را مطالعه کنید.

وی با اشاره به اینکه آرامش امروز مدیون و مرهون شهداست، افزود: گام دوم انقلاب بر روی دوش شما جوانان و آینده سازان مملکت است. ما اصرار داریم کار را به دست جونان بسپاریم؛ در سپاه هم این کار را انجام می‌دهیم.

سردار معروفی با تاکید بر لزوم اعتماد به جوانان اظهار کرد: نظر رهبری هم بر همین است. گام دوم انقلاب سند بالا دستی ماست که برگرفته از گام اول انقلاب و وصیت‌نامه امام راحل است.

وی گفت: در گام دوم تمامی مسائل مانند اقتصاد، سیاست، پیشرفت و… دیده شده و محور آن جوانان هستند.

مهارت آموزی در دوران سربازی جدی گرفته شود

سردار معروفی خطاب به سربازان گفت: شما خودتان را کم کوچک نبینید؛ شما بزرگید. باید در دوره‌های خدمت سربازی جوانان را در جایی بگذارید که مهارت کسب کنند تا بعد از خدمت بتوانند با تجربه‌ای که کسب کرده‌اند در حوزه مرتبط با رشته تحصیلی خودشان کار کنند.

وی گفت: در دفاع مقدس ما با جنگ سخت روبرو بودیم اما امروز با جنگ نرم نابرابر سایبری و عملیات روانی مواجه هستیم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان با اشاره به اینکه جنگ نرم سخت‌تر از جنگ سخت است، افزود: در جنگ نرم دشمن اراده، ذهن، قلب و شجاعت افراد را هدف قرار می‌دهد اما شما جوانان عالم تر و هوشیارتر از دوران ما هستید.

وی گفت: مبادا شما در این لباس مقدس سربازی خود را کوچک بدانید؛ وای به حال ما اگر سربازی به ما احترام بگذارد ولی به او توجه نکنیم؛ وای به حال ما اگر از کنار سربازی رد شویم و احوال او را جویا نشویم.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان اظهار کرد: ما در سپاه اسلام، انقلاب و ولایی هستیم و باید این نگاه ساری و جاری شود. نباید به لباس و عنوان افراد نگاه کنیم بلکه باید به شخصیت‌ها نگاه کنیم.

کد خبر ۵۳۷۶۱۱۴




مهارت آموزی سربازان مورد توجه قرار گیرد/ واگذاری امور به جوانان

منبع:مــهر
? مهارت آموزی سربازان مورد توجه قرار گیرد/ واگذاری امور به جوانان