منتخبین مردم برنامه‌های خود را استانی تدوین کنند

خطیب موقت جمعه کرمان گفت: شما منتخبین مردم باید برنامه‌هایتان در سطح استانی باشند و مسائل مهم مردم و استان را پیگیری و دنبال کنید. به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» حجت‌الاسلام مهدی‌عرب‌پور در خطبه‌های جمعه این هفته شهرستان کرمان عنوان کرد: در روزهای پایانی ماه شریف شعبان، و در آستانه ورود […]

خطیب موقت جمعه کرمان گفت: شما منتخبین مردم باید برنامه‌هایتان در سطح استانی باشند و مسائل مهم مردم و استان را پیگیری و دنبال کنید.

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی پایگاه خبری تحلیلی «نذیر کرمان» حجت‌الاسلام مهدی‌عرب‌پور در خطبه‌های جمعه این هفته شهرستان کرمان عنوان کرد: در روزهای پایانی ماه شریف شعبان، و در آستانه ورود به ماه مبارک رمضان قرار داریم.

وی ادامه داد: در این خطبه‌ها به دو مسئله اساسی اشاره می‌کنم که اولی ذات وجودی ماه مبارک رمضان است و دومی هم مسئله امر واجبی است که در این ماه برای ما مشخص و معین شده است.

خطیب جمعه کرمان افزود: ماه رمضان در بین ماه‌های سال ماهی با عظمت و بزرگی است و از این ماه برتر نیست زیرا قرآن در این ماه نازل شده است و یکی از مهمترین اعمال این ماه که از واجبات محسوب می‌شود، گرفتن روزه است، پس سعی کنید عظمت و فضلیت این ماه را از دست ندهید.

حجت‌الاسلام عرب‌پور با بیان اینکه ماه رمضان از افضل‌ترین ماه‌هاست، اظهار کرد:  رمضان به خاطر دو مورد مهم است اول نزول قرآن به صورت دفعی و تدریجی و قرار گرفتن شب قدر در ماه بسیار مورد توجه قرار گرفته است که همین شب خودش از هزار شب ارزشش برتر و بالاتر است.

وی افزود: دیگر مسئله مهم در این ماه، روزه گرفتن است یکی از دستورات و واجبات دین اسلام،همین امر است
روزه برای ما واجب شده درحالی‌که اثرات و فوائد زیادی هم معنوی و هم مادی دارد.

خطیب جمعه کرمان با بیان اینکه یکی از فواید روزه نزدیک‌شدن  انسان به خداوند متعال است، تأکید کرد: روزه جزو عبادات پنهانی و سبب تثبیت اخلاص است،موجب تقویت ایمان، تقویت اراده انسان و صفای باطن می‌شود و اثرات معنوی روزه صبر و تحمل انسان را بالا می‌برد و یک نورانیت خاص ایجاد می‌کند.

عرب‌پور مدعی شد: اثرات مادی روزه ثابت کرده است که انسان به واسطه کم خوردن معده را از امراض دور می‌کند و دیگر بعد آن یاد گرسنگان و نیازمندان کردن است به‌خصوص مردم غزه بود و انسان با روزه یادی هم از سختی‌های روز قیامت می‌کند.

وی اذعان کرد: دو‌نوع روزه داریم اول روزه عام و دوم روزه خاص است، که انسان در روزه عام نمی‌خورد و گشنگی و تشنگی را دارد ولی روزه خاص روزه‌ای است که در طول روز چشم و گوش کنترل می‌کند و سخن بی‌جا نمی‌گوید که هدف اصلی اسلام از روزه همین بعد دومش است.

خطیب جمعه کرمان ضمن تبریک پیشاپیش حلول ماه مبارک‌رمضان عنوان کرد: نکته اول از تمام مساجد و هیئت امناء مساجد می‌خواهیم که از نظر بهداشتی آماده باشد چون تمیزی و لطافت مسجد جاذبه‌ بیشتری برای حضور جوانان ایجاد می‌کند.

حجت‌الاسلام عرب‌پور اذعان کرد: از روحانیون می‌خواهیم این ماه‌رمضان فرصت مناسبی برای برنامه‌های دینی، سبک زندگی معنوی و بیان آنچه مهم می‌دانند اقدام کنند به‌خصوص برروی مسائل اعتقادی جوانان کار کنند. 

وی ضمن عرض تسلیت به رحلت آیت‌الله امامی کاشانی عنوان کرد: در هفته‌ای که گذشت یکی از علمای پارسا و مبارز کشور که واقعا از هر حیث انسان وارسته‌ای بود از میان ما رفتند و به دیار ابدی شتافتند و ان‌شالله قرین رحمت الهی شوند.

خطیب جمعه کرمان افزود: در هفته‌ای که گذشت تأسیس کمیته امداد را داشتیم و در هفته بعد تأسیس بنیاد شهید را داریم درحالی‌که هفته منابع طبیعی را هم در پیش داریم.

حجت‌الاسلام عرب‌پور از حضور همه‌ مردم که مهم دانستند و در انتخابات شرکت کردند صمیمانه تشکر کرد و گفت: دشمنان ما از ماه‌ها قبل تبلیغ کردند و گفتند؛ حضور مردم کم‌رنگ است ولی به کوری چشم آن‌ها مردم دوباره پای صندوق‌های رای آمدند و از تمامی عوامل اجرایی اعم از مجریان، ستادها، هیئت‌های اجرایی، ناظرین، نیروی‌انتظامی و بسیج تشکر می‌کنیم.

وی اضافه کرد: البته تعدادی هم در انتخابات شرکت نکردند، از مسئولین می‌خواهیم روی این مسئله کار شود، که از دفعات بعد مردم در همه عرصه‌ها شرکت کنند و به هر حال عده‌ای نگرانی‌هایی دارند که باید اصلاح شود‌.

خطیب جمعه کرمان در پایان منتخبین جدید مجلس دوازدهم شورای اسلامی را خطاب قرار داد و گفت: شما مسئولیت بزرگی بر دوش دارید و برای اینکه این وظیفه بزرگ را انجام دهید، باید برنامه‌های شما استانی باشند و مسائل مهم مردم و استان را پیگیری و دنبال کنید.

حجت‌الاسلام عرب‌پور در پایان خاطر نشان کرد: شما منتخبین مردم باید در بین مردم باشید، مشکلات مردم را پیگیری کنید و نگذارید بقیه از شما سوءاستفاده کنند و از شما به‌عنوان پله ترقی استفاده کنند.

انتهای خبر/ طهماسبی




منتخبین مردم برنامه‌های خود را استانی تدوین کنند

منبع:آرمـان
? منتخبین مردم برنامه‌های خود را استانی تدوین کنند