ممنوعیت نگهداری فرآورده‌هی خام دامی خارج از یخچال

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: با توجه به سریع‌الفساد بودن مواد خام دامی، هرگونه نگهداری این محصولات خارج از یخچال در مراکز عرضه ممنوع است. به گزارش نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهربابک مجید اسدی گفت: با توجه به ماده ۳۷ قانون تعزیرات حکومتی عرضه و تحویل کالای غیر […]

رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان شهربابک گفت: با توجه به سریع‌الفساد بودن مواد خام دامی، هرگونه نگهداری این محصولات خارج از یخچال در مراکز عرضه ممنوع است.

به گزارش نذیر کرمان و به نقل از روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهربابک مجید اسدی گفت: با توجه به ماده ۳۷ قانون تعزیرات حکومتی عرضه و تحویل کالای غیر بهداشتی و یا نگهداری شده در شرایط غیر بهداشتی ممنوع است و بر همین اساس و با توجه به سریع‌الفساد بودن مواد خام دامی، هرگونه نگهداری این محصولات خارج از یخچال در مراکز عرضه ممنوع است.

 
رئیس شبکه دامپزشکی شهربابک ضمن تأکید بر لزوم رعایت شرایط بهداشتی در نگهداری فرآورده‌های خام دامی به منظور عرضه و فروش اظهار کرد: متأسفانه بعضا مشاهده می‌شود که برخی فروشندگان ناآگاهانه فرآورده‌های خام دامی از قبیل لاشه‌های گوشت، مرغ گرم و تخم‌مرغ را در خارج از یخچال نگهداری و عرضه می‌کنند و این در حالی است که بالا بودن دمای محیط می‌تواند زمینه ساز رشد و تکثیر بسیاری از باکتری‌ها در فرآورده‌های خام دامی و فساد آن شود.
 
وی در ادامه افزود: مدت زمان نگهداری هر یک از فرآورده‌های خام دامی، مطابق استاندارد و قوانین بهداشتی سازمان دامپزشکی مشخص است كه بر روی برچسب محصولات عرضه شده قابل مشاهده است.
 
اسدی در پایان از همشهریان درخواست کرد: ضمن خودداری از خرید و مصرف فرآورده‌های خام دامی عرضه شده در شرایط غیر استاندارد، در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی در مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی مراتب را جهت پیگیری‌های لازم به شبکه‌ دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.
 
انتهای خبر/ شهربابک 




ممنوعیت نگهداری فرآورده‌هی خام دامی خارج از یخچال

منبع:آرمـان
? ممنوعیت نگهداری فرآورده‌هی خام دامی خارج از یخچال