ملت ایران الگویی برای رهایی ملت‌های مستضعف از استبداد و استکبار است

امام جمعه کهنوج گفت: ملت ایران در جهت مبارزه با استبداد و استکبار در طول دو قرن اخیر، به بلوغی رسیده است که امروز می‌تواند الگویی برای ملت‌ها باشد. حجت‌السلام و المسلمین احمد نجنو در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان» گفت: خدای متعال در نظام آفرینش، چنین مقدّر کرده است که سعادت انسان […]

امام جمعه کهنوج گفت: ملت ایران در جهت مبارزه با استبداد و استکبار در طول دو قرن اخیر، به بلوغی رسیده است که امروز می‌تواند الگویی برای ملت‌ها باشد.

حجت‌السلام و المسلمین احمد نجنو در گفتگو با سرویس اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان» گفت: خدای متعال در نظام آفرینش، چنین مقدّر کرده است که سعادت انسان فقط با تحقق هدف خلقت او امکان پذیر است.

امام جمعه کهنوج ضمن اشاره به اینکه تحقق هدف خلقت جز با راهبری رهبران الهی امکان‌پذیر نیست افزود: رهبران الهی  برای انجام مأموریت الهی‌شان باید این هدف قرآنی عمل کنند؛ وَ لَقَدْ بَعَثْنَا فِی كُلِّ أُمَّةٍ رَسُولًا أَنِ اعْبُدُوا اللَّهَ وَ اجْتَنِبُوا الطَّاغُوتَ.

وی خاطر نشان کرد: وقتی به تاریخ نگاه می‌کنیم، می‌بینیم در تمام اعصار حیات بشری، اجتناب از طاغوت، میثاق مشترک رهبران الهی و امت‌ها برای تحقق سعادت و خوشبختی حقیقی انسان‌ها بوده  است.

حجت‌الاسلام نجنو با تشریح اینکه تجلی طاغوت در نظام‌های استبدادی داخلی و استعماری و استکباری خارجی تجلی می‌یابد اذعان کرد: ملت ایران در جهت مبارزه با استبداد و استکبار در طول دو قرن اخیر، به بلوغی رسیده است که امروز می‌تواند الگویی برای ملت‌های مستضعف عالم برای رهایی از استبداد و استکبار باشد.

حجت الاسلام نجنو امام جمعه کهنوج اضافه کرد: ملت ایران در این بلوغ سیاسی و بصیرتی، نهضت‌های تکاملی را انجام داد، قیام پانزده خرداد(۱۳۴۲ هـ.ش) از جمله تحولاتی بود که   اهداف ملی و اسلامی آن سرانجام در انقلاب اسلامی  به تکامل رسید.

وی ضمن تشریح بر این‌که  حولات نهضت‌های پیشین انقلاب اسلامی همچون نهضت تنباکو، انقلاب مشروطه، نهضت ملی‌شدن نفت و قیام پانزده خرداد بوده است، بیان کرد: اهداف و ارزش‌های مد انقلاب اسلامی، از بسیاری جهات گسترده‌تر و متکامل‌‌تر است.

وی افزود: هر یک از این نهضت‌ها و حرکت‌ها نیز گستره اهداف مشابهی نداشتند؛ چنان‌که جریان تحریم تنباکو صرفا بر قطع ید سلطه بیگانه و لغو امتیاز، متمرکز بود و تغییرات نظام سیاسی در این نهضت مد نظر نبود.

حجت‌الاسلام نجنو با تشریح اینکه نهضت مشروطه در حفظ نظام سلطنت به شکل مشروط مطابق با قانون اساسی و اسلام مورد تأکید بود گفت: نهضت ملی‌شدن نفت هم بر قطع دست بیگانگان از منابع ملی ایران تاثیر داشت.

خطیب جمعه کهنوج با استناد به بیانات مقام معظم رهبری که در قیام ۱۵ خرداد تحولی در اهداف مبارزه و هم در روش مبارزه اتفاق می‌افتد، خاطرنشان کرد: حضرت امام خمینی(ره) تحول در اهداف و رویش در مبارزه را مبدأ انقلاب اسلامی دانسته‌اند و به نوعی اصول و ارزش‌های بنیادین اسلامی و ملی همه نهضت‌های پیشین را تداوم بخشید.

انتهای پیام/کیوان




ملت ایران الگویی برای رهایی ملت‌های مستضعف از استبداد و استکبار است

منبع:آرمـان
? ملت ایران الگویی برای رهایی ملت‌های مستضعف از استبداد و استکبار است