مقدمات آزادی ۸۷ مددجوی زندان جیرفت فراهم شد

کرمان – فت فتو – همزمان با بازدید رییس‌کل دادگستری استان کرمان از زندان شهرستان جیرفت و گفت و گوی چهره به چهره با مددجویان، با استفاده از ارفاقات قانونی با مرخصی پایان حبس ۸۷ نفر از زندانیان واجد شرایط موافقت شد و این افراد بر اساس آیین‌نامه سازمان زندان‌ها از بند رهایی یافتند. به […]

کرمان – فت فتو – همزمان با بازدید رییس‌کل دادگستری استان کرمان از زندان شهرستان جیرفت و گفت و گوی چهره به چهره با مددجویان، با استفاده از ارفاقات قانونی با مرخصی پایان حبس ۸۷ نفر از زندانیان واجد شرایط موافقت شد و این افراد بر اساس آیین‌نامه سازمان زندان‌ها از بند رهایی یافتند.

به گزارش شبانگاه سه شنبه فت فتو و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دادگستری کل استان کرمان، حجت الاسلام و المسلمین حمیدی در حاشیه بازدید از زندان جیرفت گفت:خوشبخاته با ورود مسئولان قضایی،شوراهای حل اختلاف و تلاش های صورت گرفته از سوی مدیران زندان، از ابتدای سال جاری تاکنون هفت محکوم به قصاص در زندان جیرفت با گذشت اولیای دم از قصاص رهایی یافته اند.

حجت الاسلام و المسلین حمیدی اظهار داشت: طبق آمارها ۵۸ نفر از محکومان به قصاص طی چهار سال گذشته با گذشت اولیای دم در زندان جیرفت از اعدام رهایی یافته اند که این نشان دهنده فرهنگ بالای مردم این منطقه در رابطه با گذشت و بخشش است.

این مقام ارشد قضایی در استان کرمان افزود: طی سال جاری با کمک نیکوکاران، خیرین و ستاد دیه ۱۵ نفر از محکومان جرائم غیرعمد مالی از زندان جیرفت آزاد شده اند. 

وی به اقدامات دستگاه قضایی استان کرمان در رابطه با الکترونیکی شدن دادرسی ها اشاره و بیان کرد: از ابتدای سال جاری ۲۶۷ دادگاه الکترونیک ویژه زندانیان زندان جیرفت برگزار شده است.
وی بر ضرورت حرفه آموزی زندانیان به منظور اشتغال آنها تاکید کرد و گفت: توسعه آموزش های مهارتی در بین مددجویان زندان‌ها در کاهش بازگشت مجدد آنها به زندان تاثیر بسزایی دارد.

عصر امروز سه شنبه رییس کل دادگستری به همراه معاون منابع انسانی و امورفرهنگی، مدیرکل زندان ها و مدیرعامل ستاد دیه استان کرمان، رییس دادگستری، دادستان و جمعی از قضات شهرستان جیرفت با حضور در زندان این شهرستان از بخش های مختلف این زندان بازدید کردند.




مقدمات آزادی ۸۷ مددجوی زندان جیرفت فراهم شد

منبع: ایرنـا
? مقدمات آزادی ۸۷ مددجوی زندان جیرفت فراهم شد