مقاله کارشناس ایرانی با موضوع فرزندآوری در کنفرانس بین‌المللی گرجستان پذیرش شد

جیرفت- فت فتو- مقاله کارمند دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با عنوان «فرزندآوری و افزایش جمعیت از منظر قرآن کریم» در دهمین کنفرانس بین‌المللی علوم انسانی، اجتماعی و سبک زندگی کشور گرجستان پذیرش شد. به گزارش فت فتو سجاد اسحاقی مسکونی دارای کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث و کارشناس فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری […]

جیرفت- فت فتو- مقاله کارمند دانشگاه علوم پزشکی جیرفت با عنوان «فرزندآوری و افزایش جمعیت از منظر قرآن کریم» در دهمین کنفرانس بین‌المللی علوم انسانی، اجتماعی و سبک زندگی کشور گرجستان پذیرش شد.

به گزارش فت فتو سجاد اسحاقی مسکونی دارای کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث و کارشناس فرهنگی دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مقاله مذکور را در این کنفرانس ارایه خواهد کرد.

 هدیه عسکرپور معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار فت فتو توضیح داد: این مقاله توسط دانشگاه جرجیا واقع در شهر تفلیس کشور گرجستان به صورت سخنرانی و غیرحضوری پذیرش شده و در اختتامیه کنفرانس در ۱۰ شهریور ماه سال جاری ارائه می‌شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی جیرفت تصریح کرد: دانشگاه بین‌المللی جرجیا و سازمان بین المللی مطالعات دانشگاهی برگزارکنندگان و مشارکت کنندگان اصلی دهمین کنفرانس بین المللی علوم انسانی، اجتماعی و سبک زندگی هستند.

وی اظهارداشت: این مقاله پیش از این در قالب طرح پژوهشی در معاونت تحقیقات دانشگاه علوم پزشکی جیرفت مصوب شده و این معاونت نیز حمایت‌های لازم را ازین طرح پژوهشی داشته است.

تبیین اهمیت فرزندآوری در عصر حاضر

نویسنده مقاله پذیرفته شده در دهمین کنفرانس بین المللی علوم انسانی، اجتماعی و سبک زندگی کشور گرجستان نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فت فتو افزود: ایده مقاله فراخوان طرح‌های افزایش جمعیت بود که برای این مقاله چهار ماه وقت سپری شد. 

اسحاقی مسکونی با بیان اینکه فرزندآوری و افزایش جمعیت یکی از مقوله‌های مهمی بوده که مورد تأکید عالمان ربانی و متخصصان جمعیت قرارگرفته است، بیان کرد: این موضوع یکی از ضروری‌ترین و مهمترین مولفه‌های قدرت در هر کشوری به حساب می‌آید.

وی ادامه داد: قرآن کریم هم به این امر مهم در آیات متعددی اشاره داشته و اهمیت این موضوع را تأیید کرده است. 
این نویسنده  به روش تحقیق طرح فرزند آوری و افزایش جمعیت از منظر قران کریم اشاره کرد و گفت: در این طرح تحقیقاتی از روش توصیفی- تحلیلی استفاده شده است که از منظر قرآن کریم فرزندآوری را تحلیل می کند.

وی از اهداف این پژوهش را تبیین اهمیت فرزندآوری به ویژه در عصر حاضر و در همه زمان ها برشمرد و افزود: از نتایج پژوهش حاضر این بوده که ۲۴ آیه قرآن در ۶ دسته موضوعی به صورت مستقیم و غیر مستقیم به فرزندآوری و ممدوح بودن آن در همه برهه های زمان اشاره کرده است. 
اسحاقی با بیان اینکه در این مقاله  اصغر شاهرخی و سلمان اسحاقی به عنوان مشاور و همکار این طرح بوده‌اند، اظهارداشت: موضوع فرزندآوری همواره ممدوح و هیچ موقع مذموم نبوده و نخواهد بود.

وی تالیف کتاب مدیریت آرزوهای طولانی از دیدگاه قرآن و احادیث و کسب رتبه برتر در بخش تالیف کتاب بیست و پنجمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت در سال ۹۹، ارائه طرح پژوهشی بررسی و آسیب شناسی کانون های قران و عترت وزارت علوم سال را در ۱۳۹۲از جمله عملکرد خود خواند.

وی همچنین انجام طرح پژوهشی بررسی و نقد شیوه های آموزش قرآن در کودکان و نوجوانان با حمایت اداره کل آموزش و پرورش استان قم، نگارش مقاله آثار و پیامدهای طول امل در احادیث ائمه اطهار و نگارش مقاله طول امل در آیینه تفاسیر قرآن را از جمله رزومه علمی و پژوهشی خود برشمرد.




مقاله کارشناس ایرانی با موضوع فرزندآوری در کنفرانس بین‌المللی گرجستان پذیرش شد

منبع: ایرنـا
? مقاله کارشناس ایرانی با موضوع فرزندآوری در کنفرانس بین‌المللی گرجستان پذیرش شد