تأکید بر عدالت آموزشی برای دانش‌آموزان با نیازهای ویژه

مقابله با چالش کمبود نیرو در آموزش استثنایی کرمان؛ پیشنهاد ایجاد پست‌های کارشناسی مستقل

رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان با اشاره به چالش پراکندگی جغرافیایی و کمبود نیروی متخصص، خواستار ایجاد پست‌های کارشناسی مستقل و ترکیبی برای توسعه برنامه‌های تلفیقی و فراگیر و ارائه خدمات آموزشی به تمام دانش‌آموزان با نیازهای ویژه شد.

کرمان – نذیر کرمان: محمود بنی‌اسد، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان، در حاشیه سی و هشتمین اجلاس سراسری مدیران آموزشی کشور، راهکارهای عملی برای غلبه بر چالش‌های پیش روی دانش‌آموزان با نیازهای ویژه را تشریح کرد.

وی با بیان اینکه پراکندگی جغرافیایی و کمبود نیروی انسانی متخصص در ۳۳ شهرستان، از موانع اصلی ارائه خدمات آموزشی به دانش‌آموزان استثنایی است، عنوان کرد: «پیشنهاد ما برای پوشش حداکثری خدمات، اختصاص پست‌های کارشناسی مستقل به مناطق با بیش از ۲۰۰ دانش‌آموز استثنایی و استفاده از پست‌های ترکیبی با آموزش ابتدایی در مناطق کم‌جمعیت است.»

این مقام مسئول تأکید کرد که اجرای این راهکار می‌تواند به تحقق عدالت آموزشی و توسعه برنامه‌های تلفیقی و فراگیر در سراسر استان کمک شایانی نماید.

*

### اهمیت خبر در یک نگاه

* برای خانواده‌های دانش‌آموزان با نیازهای ویژه: این طرح به معنای دسترسی آسان‌تر و سریع‌تر به خدمات تخصصی آموزشی و توانبخشی در شهرستان محل سکونتشان است. این امر از سفرهای طولانی و پرهزینه به مرکز استان برای دریافت خدمات جلوگیری کرده و کیفیت آموزش فرزندانشان را ارتقا می‌دهد.
* برای مدیران آموزش و پرورش و برنامه‌ریزان: این پیشنهاد، یک راهکار مدیریتی کارآمد برای بهینه‌سازی منابع انسانی و توزیع عادلانه خدمات در استانی پهناور مانند کرمان است. اجرای این طرح می‌تواند به افزایش بهره‌وری و پوشش حداکثری خدمات با وجود کمبود نیروی متخصص کمک کند.
* برای جامعه و فعالان حوزه عدالت اجتماعی: این رویکرد، گامی مهم در جهت تحقق عدالت آموزشی و تضمین حقوق تمام دانش‌آموزان، صرف‌نظر از محل زندگی و شرایط جسمی آن‌هاست. این اقدام به کاهش نابرابری‌های آموزشی و تقویت انسجام اجتماعی در استان منجر می‌شود.

*

کلمات کلیدی:
اخبار کرمان, اخبار کرمان و شهرستان ها, اخبار استان کرمان, آموزش و پرورش استثنایی, محمود بنی اسد, دانش‌آموزان با نیازهای ویژه, برنامه‌های تلفیقی, کمبود نیروی متخصص, عدالت آموزشی, پست کارشناسی

فراگیرسازی آموزش، اولویت اصلی نظام تعلیم و تربیت است

منبع: مــهر
? فراگیرسازی آموزش، اولویت اصلی نظام تعلیم و تربیت است