نام کاربری یا نشانی ایمیل
رمز عبور
مرا به خاطر بسپار
کرمان – نذیر کرمان: محمود بنیاسد، رئیس آموزش و پرورش استثنایی استان کرمان، در حاشیه سی و هشتمین اجلاس سراسری مدیران آموزشی کشور، راهکارهای عملی برای غلبه بر چالشهای پیش روی دانشآموزان با نیازهای ویژه را تشریح کرد.
وی با بیان اینکه پراکندگی جغرافیایی و کمبود نیروی انسانی متخصص در ۳۳ شهرستان، از موانع اصلی ارائه خدمات آموزشی به دانشآموزان استثنایی است، عنوان کرد: «پیشنهاد ما برای پوشش حداکثری خدمات، اختصاص پستهای کارشناسی مستقل به مناطق با بیش از ۲۰۰ دانشآموز استثنایی و استفاده از پستهای ترکیبی با آموزش ابتدایی در مناطق کمجمعیت است.»
این مقام مسئول تأکید کرد که اجرای این راهکار میتواند به تحقق عدالت آموزشی و توسعه برنامههای تلفیقی و فراگیر در سراسر استان کمک شایانی نماید.
*
### اهمیت خبر در یک نگاه
* برای خانوادههای دانشآموزان با نیازهای ویژه: این طرح به معنای دسترسی آسانتر و سریعتر به خدمات تخصصی آموزشی و توانبخشی در شهرستان محل سکونتشان است. این امر از سفرهای طولانی و پرهزینه به مرکز استان برای دریافت خدمات جلوگیری کرده و کیفیت آموزش فرزندانشان را ارتقا میدهد. * برای مدیران آموزش و پرورش و برنامهریزان: این پیشنهاد، یک راهکار مدیریتی کارآمد برای بهینهسازی منابع انسانی و توزیع عادلانه خدمات در استانی پهناور مانند کرمان است. اجرای این طرح میتواند به افزایش بهرهوری و پوشش حداکثری خدمات با وجود کمبود نیروی متخصص کمک کند. * برای جامعه و فعالان حوزه عدالت اجتماعی: این رویکرد، گامی مهم در جهت تحقق عدالت آموزشی و تضمین حقوق تمام دانشآموزان، صرفنظر از محل زندگی و شرایط جسمی آنهاست. این اقدام به کاهش نابرابریهای آموزشی و تقویت انسجام اجتماعی در استان منجر میشود.
کلمات کلیدی: اخبار کرمان, اخبار کرمان و شهرستان ها, اخبار استان کرمان, آموزش و پرورش استثنایی, محمود بنی اسد, دانشآموزان با نیازهای ویژه, برنامههای تلفیقی, کمبود نیروی متخصص, عدالت آموزشی, پست کارشناسی
منبع: مــهر ? فراگیرسازی آموزش، اولویت اصلی نظام تعلیم و تربیت است