مغناطیسی به نام گلزار شهدای کرمان/ از تانزانیا تا استرالیا و ایتالیا، میهمانان «حاج‌قاسم» از ۷۰ کشور

مدیر گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه حاج‌قاسم تاکنون از ۷۰ ملیت میهمان داشته است، گفت: عزیزانی از تانزانیا که سُنی‌مذهب هم بودند، اینجا آمدند، وقتی خاطرات حاج‌قاسم را برای آنها گفتیم، گریه می‌کردند و با صدای بلند می‌گفتند: رحمت‌الله علیه؛ رحمت‌الله علیه.  فت فتو_کرمان؛ آمنه شهریارپناه: این روزها چمدان‌های زیادی به مقصد پایتخت مقاومت […]


مدیر گلزار شهدای کرمان با بیان اینکه حاج‌قاسم تاکنون از ۷۰ ملیت میهمان داشته است، گفت: عزیزانی از تانزانیا که سُنی‌مذهب هم بودند، اینجا آمدند، وقتی خاطرات حاج‌قاسم را برای آنها گفتیم، گریه می‌کردند و با صدای بلند می‌گفتند: رحمت‌الله علیه؛ رحمت‌الله علیه.

 فت فتو_کرمان؛ آمنه شهریارپناه: این روزها چمدان‌های زیادی به مقصد پایتخت مقاومت جهان اسلام بسته می‌شود، عاشقان و ارادتمندانِ به آن مردِ از تبار خوبان اندک‌اندک خود را آماده می‌کنند تا میانه‌ی دی‌ماه به قرار عاشقی برسند و فصل سوم را به‌دور از هیاهوهای ویروس و بیماری، متفاوت‌تر ورق بزنند.

در این میان اما هستند کسانی که حتی از آن‌سوی مرزها بلیت خود را زودتر رزرو می‌کنند تا به دور از شلوغی‌ها با آرامش بیشتری با مرادشان سخن بگویند و عرض ارادت کنند.

در آستانه سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی و ورود میهمانان ایتالیاییِ حاج‌قاسم بهانه‌ای شد تا با مدیر گلزار شهدای کرمان گفت‌و‌گویی داشته باشیم و از میهمانان خارجی این سردار بزرگ و نامی اسلام اطلاعاتی کسب کنیم.

سردار محمدرضا حسنی‌سعدی در این گفت‌و‌گو با بیان اینکه حاج‌قاسم تاکنون از ۷۰ ملیت میهمان داشته است، گفت: عزیزانی از تانزانیا که سُنی مذهب هم بودند، اینجا آمدند، وقتی خاطرات حاج‌قاسم را برای آنها گفتیم، گریه می‌کردند و با صدای بلند می‌گفتند: رحمت‌الله علیه .. رحمت‌الله علیه …

وی از حضور زائری از انگلستان سخن گفت و بیان داشت: او از لندن برای زیارت حاج‌قاسم آمده بود، می‌گفت برادرم کشته شد، نرفتم اما این مسافت طولانی را به جان خریدم و به دیدار حاج‌قاسم آمدم.

او از روز شهادت حاج‌قاسم و حال و هوای خودش هم برای ما تعریف کرد، می‌گفت تا سه روز بعد از روزی که این اتفاق افتاد غذا نخوردم، دو گربه هم داشتم، به آنها هم نتوانستم غذا بدهم، یکی از آن‌ها رفت منزل همسایه و یکی هم راهی خیابان‌ها شد.

مدیر گلزار شهدای کرمان به حضور میهمانانی از عراق اشاره داشت و تصریح کرد: وقتی نظرشان را درباره حاج‌قاسم پرسیدیم، گفتند: «حاج‌قاسم عباس‌العراق، حاج‌قاسم روح‌المقاومه، حاج‌قاسم اب (پدر) المقاومه»

سردار حسنی‌سعدی از حضور زائران فرانسوی در گلزار شهدای کرمان نیز سخن به میان آورد و با بیان اینکه آن‌ها به حال ما غبطه خوردند، تصریح کرد: میهمانان فرانسوی وقتی خواستند گلزار را ترک کنند، گفتند: «شما خیلی خوشبخت هستید چون شما ژنرال سلیمانی را دارید اما ما کل فرانسه را هم بگردیم، یک حاج‌قاسم ندارید»

نامه زائران قزاقستانی برای فرزندان حاج‌قاسم

وی به بیان خاطره جالبی از حضور زائران حنفی مذهب قزاقستانی در گلزار شهدای کرمان پرداخت و تصریح کرد: آن‌ها در یخبندانِ دی‌ماه، میهمان مزار حاج‌قاسم شدند، برای‌شان صندلی بردیم، قبول نکردند، فرش بردیم، قبول نکردند، روی زمین سرد و یخ‌زده نشستند، قرآن خواندند و گریه کردند.

به زبان روسی نامه‌ای نوشتند که بالای آن بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم داشت، از ما خواستند آن را به دست فرزندان حاج‌قاسم برسانیم تا برای فرزندان آن‌ها دعا کنند.

مدیر گلزار شهدای کرمان از حضور رئیس فدراسیون بوکس روسیه در کرمان و مرقد مطهر شهید سلیمانی خبر داد و ابراز داشت: به همراه دو پسرش آمده بود، می‌گفت خانمش مسیحی است اما خودش و فرزندانش مسلمان هستند، ابتدا هم اهل سنت بوده و بعد شیعه شده است.می‌گفت می‌خواهد سبک زندگی اینجا را برای روسیه ببرد.

سردار یک کلیپ تأثیرگذاری با دختر شهید حامد بافنده دارد، همان کلیپ را نشانش دادیم، چند دقیقه فقط گریه می‌کرد.

وی ادامه داد: شبکه روسیه ۲۴ که یکی از مهم‌ترین رسانه‌های دنیا بشمار می‌رود و چندین میلیون بیننده دارد هم میهمان گلزار شهدا شد و برنامه خوبی هم از اینجا ساخت و پخش کرد.

سوالی که خیلی تکرار می‌کردند، این بود که حاج‌قاسم چرا نمی‌ترسید؟ به آنها گفتم او اعتقاد به شهادت داشت، اعتقاد به آن دنیا داشت.

سردار حسنی‌سعدی عنوان کرد: سردار سلیمانی میهمانانی از جمهوری چک هم داشته است، روزی یک گروه ۱۶ نفره که ۳ نفر از آنها خانم بودند، وارد کرمان و گلزار شهدای شهرمان شدند، کلیپ‌های حاج‌قاسم را می‌دیدند و اشک می‌ریختند، مخصوصا خانم‌های‌شان، خیلی گریه می‌کردند.

مدیر گلزار شهدای کرمان به حضور ایتالیایی‌ها کنار مرقد مطهر سردار سلیمانی پرداخت و بیان کرد: حضور آن‌ها به تازگی بوده، همین دیروز، از آن‌ها پذیرایی کردیم و نظرشان را درباره ایران پرسیدیم، یکی از آن‌ها گفت: وضعیت ایران در خارج از کشورِ شما بسیار متفاوت‌تر از آن چیزی است که تبلیغ می‌شود.

وی بیان کرد:  البته گروهی هم از استرالیا آمدند و میهمان ما بودند.

آری علاوه بر حضور فیزیکی مردم از اقصی‌نقاط دنیا در گلزار شهدای کرمان، وجود این مرقد نورانی، دل‌های زیادی را نیز به این گوشه از کره خاکی می‌کشاند و این نقطه می‌تواند محل گسترش فعالیت‌های متنوع فرهنگی باشد، در واقع نقش مادر را ایفا کند … اگر قدر بدانیم.

انتهای پیام/۸۰۰۶۵/ب/ ت ۷۶





مغناطیسی به نام گلزار شهدای کرمان/ از تانزانیا تا استرالیا و ایتالیا، میهمانان «حاج‌قاسم» از ۷۰ کشور

منبع: فــارس
? مغناطیسی به نام گلزار شهدای کرمان/ از تانزانیا تا استرالیا و ایتالیا، میهمانان «حاج‌قاسم» از ۷۰ کشور