معلمی، نجات جامعه از آتش جهل و بیسوادی است

نذیر کرمان/کرمان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: معلمی شغل نیست بلکه عشق و علاقه به انسان سازی و نجات جامعه از آتش جهل و بیسوادی است. احمدعلی مقدم در گفتگو با نذیر کرمان با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، اظهار کرد: جامعه‌ای موفق است که از بدو شکل گیری خانواده، فرزندان آن تحت […]

نذیر کرمان/کرمان عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: معلمی شغل نیست بلکه عشق و علاقه به انسان سازی و نجات جامعه از آتش جهل و بیسوادی است.

احمدعلی مقدم در گفتگو با نذیر کرمان با تبریک هفته بزرگداشت مقام معلم، اظهار کرد: جامعه‌ای موفق است که از بدو شکل گیری خانواده، فرزندان آن تحت تربیت و آموزش والدینی آگاه و دلسوز بوده و بعد از آن نیز در مدرسه توسط معلمین و کادر آموزشی مومن، ولایی و متعهد تربیت و پرورش داده شوند.

وی گفت: معلمی یک شغل شریف و پرمسئولیت است چراکه آینده یک کشور را انسان‌های پرورش یافته آن رقم می زنند لذا معلم نیز همانند انبیاء، رسالت تریبت نسلی باسواد و آگاه را بر عهده دارد تا بوسیله آنها قله های پیشرفت و اقتدار را فتح کنند.

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان ضمن گرامیداشت مقام آیت الله شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم، مطرح کرد: روز معلم، روز تعظیم اخلاقیات خوب و بزرگداشت پرورش دهندگان انسان ساز است و معلمی شغل انبیاء و امامان ما بوده است. معلم با جانفشانی، تلاش جهادی و اخلاص سعی در پرورش نسلی مومن و نخبه را بر عهده دارد و می توان گفت که معلمی شغل نیست بلکه عشق و علاقه به انسان سازی و نجات جامعه از آتش جهل و بیسوادی است.

مقدم عنوان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری: «این که گفته می شود معلّم کار انبیا را می کند، کار انبیاء نجات بشریّت است و ایجاد یک جامعه‌ی انسانیِ برتر و والاتر است، «معلّم، شاغلِ شغل انبیا است» بنابراین معلمی فقط یک حرفه و شغل نیست بلکه رسالت سنگین تربیت و پرورش انسان ها و خلق خانواده و جامعه ای انسان ساز در بعد علمی و هم اخلاقی است لذا آموزه های دینی ما و تعظیم مقام معلم، همه دلالت بر انسان ساز بودن شغل معلمی دارد.

این فعال سیاسی با اشاره به اینکه انسان سازی؛ مهمترین وظیفه معلمان است، افزود: معلم بعنوان بزرگترین و موثرترین مربی بعد از پدر و مادر، رسالت تربیت و پرورش نسلی باسواد، دیندار، بابصیرت و تاثیرگذار در جامعه را برعهده دارد که لازم است ضمن تکریم معلمان، نقش مهم آنها نیز برای دانش آموزان و خانواده ها تبیین شود تا ضمن احترام بیشتر به این انسان‌های والا خانواده‌ها نیز با آنان همکاری داشته و هم قدردانشان باشند.

وی توضیح داد: معلمان مومن و مذهبی نظام جمهوری اسلامی باید ضمن آموزش علم و حرفه، معنویت و امور مذهبی را نیز به دانش آموزان یاد دهند و همواره هوشیار باشند زیرا دشمن، نسل کم سن و نوپای جامعه اسلامی را نشانه گرفته و می خواهد با اجرای آموزش های غیر دینی همچون: سند ۲۰۳۰، شالوده و اساس فکری نوجوانان و فرزندان ما را خراب کند لذا معلم نمونه کسی است که با شعور سیاسی و بینش دینی روز افزون خود همواره به دسیسه‌های دشمنان آگاه باشد زیرا معلمی فقط شغل نیست بلکه بر دوش داشتن مسئولیت مهم انسان سازی و حفظ فرزندان جامعه اسلامی از شبیخون و فتنه های دشمن غدار است.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان در پایان خاطر نشان کرد: با توجه به هجمه‌های سنگین جنگ روانی دشمن و مشغولیت نسل امروزی به فضای یله مجازی، معلمان ما امروز وظیفه ای بس سنگین تر نسبت به قبل بر عهده دارند تا بتوانند نسل فردا را از شبهات و دروغ‌های مجازی نجات دهند لذا مدارس ما امروز بیشتر از هر چیزی به معلم آگاه، بابصیرت، مومن و ولایی نیاز دارد تا نسل آینده این انقلاب و نظام را حفظ کنند.

انتهای پیام




معلمی، نجات جامعه از آتش جهل و بیسوادی است

منبع: ایـسنا
? معلمی، نجات جامعه از آتش جهل و بیسوادی است