معلمان پرچم‌داران اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در جمع فرهنگیان ریگان گفت: معلمان پرچم‌داران اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند. به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ریگان؛ اصغر پارسا در جمع فرهنگیان شهرستان ریگان از تعلیم و تربیت به عنوان یک جهاد […]

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در جمع فرهنگیان ریگان گفت: معلمان پرچم‌داران اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند.

به گزارش سرویس اجتماعی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش شهرستان ریگان؛ اصغر پارسا در جمع فرهنگیان شهرستان ریگان از تعلیم و تربیت به عنوان یک جهاد علمی و آموزشی نام برد و گفت: معلمان پرچم‌داران اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان نقش و جایگاه معلم را بسیار باارزش دانست و افزود: در جامعه‌ای که قدر و اندازه معلم را ندانند و معلم در راس امور نباشد، آن جامعه از رشد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، علمی و… محروم است.

وی با بیان این‌که معلم واقعی با آگاهی بخشی به جامعه منجی است، افزود: بهترین مکان برای فرهنگ‌سازی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی کلاس درس معلم است.
 
پارسا به نقش موثر معلمان به عنوان یک الگوی اثربخش برای دانش‌آموزان اشاره و خاطرنشان کرد: کردار، رفتار و اعمال معلم برای دانش‌آموز الگو و نمونه است و رابطه بین معلم و دانش‌آموزان رابطه مراد و مریدی است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان کرمان تاکید کرد: معلمان ضمن توجه به مسائل آموزشی و درسی، باید خدمات و برکات نظام مقدس را برای دانش‌آموزان تبیین کنند و بر الگو‌پذیری از افرادی دانشمند، شجاع و فرزانه همچون شهید مطهری و شهید سلیمانی تشویق نموده و دانش آموزان را با این افراد بیشتر آشنا سازند.

پارسا ضمن تاکید بر انصاف‌مداری، بر تبیین اهمیت حجاب و عفاف، گوش‌زد اهداف سیاسی درون و برون‌مرزی ایران اسلامی و تلفیق فعالیت‌های آموزشی و پرورشی را از مهم‌ترین برنامه‌های معلمان در کلاس‌های درس در راستای تربیت نسلی آگاه و متعهد تاکید کرد.

انتهای خبر/ک




معلمان پرچم‌داران اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند

منبع:آرمـان
? معلمان پرچم‌داران اصلی نظام تعلیم و تربیت هستند