معلمان باید مربی تربیتی باشند

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، امروز هشتم اسفند‌ماه و به مناسبت سالروز تاسیس امور تربیتی، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کردند. حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده […]

به گزارش فت فتو از کرمان و به نقل از روابط عمومی آموزش و پرورش استان، امروز هشتم اسفند‌ماه و به مناسبت سالروز تاسیس امور تربیتی، رضا رضایی، مدیرکل آموزش و پرورش استان و جمعی از مسئولان آموزش و پرورش با نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان دیدار کردند.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی، نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان در این دیدار بیان کرد: امور تربیتی نهادی سرنوشت ساز و مؤثر در آموزش و پروش است.

وی با بیان اینکه بخش قابل توجهی از وقت آموزش و پرورش صرف ساخت فضای آموزشی می‌شود که مطالبه‌ی مردمی و ضروری است، خاطر نشان کرد: اگر تعلیم و تربیت در فضای آرام و ایمن صورت بگیرد قطعا مؤثر خواهد بود و آموزش و پرورش باید فضاهای متنوع، مناسب و ایمن برای تعلیم و تربیت در اختیار دانش‌آموزان قرار دهد.

علیدادی‌سلیمانی افزود: آموزش و علم‌آموزی رسالت دوم آموزش و پرورش است که مهمتر از رسالت اول است و آموزش و پرورش باید در راستای علم‌آموزی و آگاهی بخشی به دانش‌آموزان، با ارتقا کیفیت فعالیت‌های آموزشی و پرورشی تلاش کند تا دانش‌آموزان استان در کنکور و المپیادهای علمی بدرخشند.

نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: پرورش و تربیت رسالت سوم آموزش و پرورش است که توجه به آن جهت تربیت نسلی متعهد، متفکر، دیندار و کارآمد ضرورتی انکار ناپذیر است.

وی تربیت را مهمتر از آموزش عنوان کرد و افزود: تربیت انسان به معنای واقعی و در تراز جمهوری اسلامی ایران با توجه به مسائل تربیتی محقق می‌شود و اگر تربیت ضعیف باشد کسب رتبه در المپیاد یا دیگر رتبه علمی هیچ فایده‌ای ندارد.

وی با تاکید بر اینکه همه‌ی معلمان باید مربی تربیتی باشند و به تربیت دانش‌آموزان توجه نمایند بر معرفی الگوهای موثر به دانش‌آموزان در کلاس‌های درس تاکید کرد و افزود: آموزش و پرورش زمانی نتیجه می‌گیرد که به هر سه رسالت اصلی خود توجه نماید اما پرورش مهمترین و اصلی‌ترین کار در آموزش و پرورش است.

انتهای پیام




معلمان باید مربی تربیتی باشند

منبع:خــبرگزاری بین المللی قــرآن
? معلمان باید مربی تربیتی باشند