معلم، اساسی‌ترین عامل در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است

نذیر کرمان/کرمان فرماندار بم گفت: معلم، اساسی‌ترین عامل در ایجاد موقعیت مطلوب و تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بوده و نقش وی در هدایت آینده‌سازان جامعه غیرقابل انکار است. محمد برزنگ امروز ۱۲ اردیبهشت ماه در آئین تجلیل از روسای بازنشسته آموزش و پرورش شهرستان بم با بیان اینکه معلم نقش اصلی را در […]

نذیر کرمان/کرمان فرماندار بم گفت: معلم، اساسی‌ترین عامل در ایجاد موقعیت مطلوب و تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بوده و نقش وی در هدایت آینده‌سازان جامعه غیرقابل انکار است.

محمد برزنگ امروز ۱۲ اردیبهشت ماه در آئین تجلیل از روسای بازنشسته آموزش و پرورش شهرستان بم با بیان اینکه معلم نقش اصلی را در تربیت دانش آموزان ایفا می‌کند، افزود: روز معلم که به یاد دانشمند و عالم برجسته جهان اسلام علامه شهید استاد مرتضی مطهری نامگذاری شده، فرصتی برای تبیین نقش حساس، حیاتی و مقام والای معلم در تربیت نسل‌های آینده کشور به‌عنوان برترین سرمایه‌های انسانی و ملی و همچنین تأثیر بی‌بدیل آنان در شکل دهی به افکار و تفکرات جامعه است.

 وی با بیان اینکه باید از فرصت‌ها استفاده و از تجربه‌های گذشته درس بگیریم و قدر جایگاه خود را بدانیم، اظهار کرد: معلمان با بهره‌گیری از سیره و روش انبیاء الهی چراغ هدایت انسان و کسب علم و معرفت هستند و کارگران پرتلاش، با به خدمت گرفتن صحیح تمامی آموزه‌های معلمان چرخ‌های تولید، اشتغال و اقتصاد کشور را به حرکت در می‌آورند.

برزنگ ادامه داد: بدون شک دانش، تعهد، تخصص و مسئولیت‌پذیری معلمان می‌تواند جامعه را به سمت موفقیت سوق داده و هرگونه لغزش در این مسیر نیز لطمات جبران ناپذیری را به دنبال خواهدداشت.

فرماندار بم روز معلم را روز تعلیم و تربیت و انسان‌سازی مطرح کرد و گرامیداشت این هفته را توجه جدی و همه‌جانبه به اندیشه، تعهد و معنویت معلمان دانست.

وی بیان کرد: بی‌تردید معلم، باغبان فطرت انسان و فاتح عرصه علم و تمدن و به یادگار ماندنی‌ترین واژه‌ای است که همواره در کنار اهل خرد و اندیشه در تمام دوران‌ها بر تارک تعلیم و تربیت می‌درخشد و اساسی‌ترین عامل در ایجاد موقعیت مطلوب و تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت بوده و نقش وی در هدایت آینده‌سازان جامعه غیرقابل انکار است.

انتهای پیام




معلم، اساسی‌ترین عامل در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است

منبع: ایـسنا
? معلم، اساسی‌ترین عامل در تحقق اهداف نظام تعلیم و تربیت است