معاون وزیر کار: عدم رسیدگی به روابط کار موجب اختلال در تولید می‌شود

نذیر کرمان/کرمان معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از حوزه‌های مختلف اشتغال، حوزه روابط کار است که اگر رسیدگی به این حوزه خوب انجام نشود باعث ایجاد اختلاف بین کارفرما و کارگر می‌شود و ممکن است روند تولید را با اختلال روبه‌رو کند. علی‌حسین رعیتی‌فرد ۲۵ تیر در حاشیه بازدید […]

نذیر کرمان/کرمان معاون روابط کار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از حوزه‌های مختلف اشتغال، حوزه روابط کار است که اگر رسیدگی به این حوزه خوب انجام نشود باعث ایجاد اختلاف بین کارفرما و کارگر می‌شود و ممکن است روند تولید را با اختلال روبه‌رو کند.

علی‌حسین رعیتی‌فرد ۲۵ تیر در حاشیه بازدید از شرکت‌های خودروسازی منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم اظهار کرد: کارگر و کارفرما لازم و ملزوم یکدیگر هستند و وزارت کار در جهت وظیفه و رسالتی که دارد باید روابط کار بین کارگر و کارفرما را مدیریت کند؛ زیرا توازن اگر برقرار نشود قطعاً روابط کار به هم می‌خورد و باعث وجود مشکلاتی می‌شود.

وی افزود: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم به‌عنوان یک منطقه بخش خصوصی پیشران است و مردم نیز رغبت زیادی به صنایع خودروسازی در این منطقه دارند.

 معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ادامه‌ داد: دولت به‌عنوان سیاست‌گذار و بر اساس قانون کار، حفظ و صیانت از نیروی کار چه سرمایه انسانی یا مادی کشور را بر عهده دارد و در شورای‌ عالی حفاظت فنی تلاش می‌کنیم که با دستورالعمل‌های ایمنی و تولید بسته‌های حمایتی از نیروی کار صیانت کنیم و شرایط ایمنی کار نیز بهتر شود.

وی گفت: حوزه تولید صنعت خودرو یک صنعت پایدار است که می‌تواند اشتغال خوبی ایجاد کند و خدمات خوبی به کشور ارائه دهد.

 وی بیان‌ کرد: در استان کرمان سند هدف‌گذاری اشتغال تدوین شده و یکی از حوزه‌های مختلف اشتغال، حوزه روابط کار است که اگر رسیدگی به این حوزه خوب انجام نشود باعث ایجاد اختلاف بین کارفرما و کارگر می‌شود و ممکن است روند تولید را با اختلال روبه‌رو کند.

رعیتی‌فرد با اشاره به مشاغل سخت و زیان‌آور عنوان کرد: این مشاغل قانون و آیین‌نامه‌ای دارند و به لحاظ قانونی که در سال ۸۶ مصوب شده، اگر کارگاهی سخت و زیان‌آور شناخته شد و کارگری در آن بازنشسته شود، در مدت دو سال باید بهسازی و اصلاح انجام شود و عوامل آلاینده و زیان‌آور در آن کارگاه کاهش یابد.

وی افزود: تلاش می‌کنیم عوامل و موضوعات سخت و زیان‌آور را به حداقل برسانیم؛ زیرا به علت بازنشستگی‌های پیش‌از موعد صندوق تأمین اجتماعی با مشکل مواجه می‌شود.

مجتبی مصباح مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان نیز در این بازدید گفت: منطقه ویژه اقتصادی ارگ جدید بم با توجه به آمار  نیروی کارگری که بالاترین تعداد نیروی کارگر در سطح استان دارد، متأسفانه از فضای تفریحی‌، ورزشی و کارگری برخوردار نیست.

وی افزود: واحدهای تولید و صنایع باید نسبت به فضاهای ورزشی متعهد باشند که با توجه به ۵۰ هزار نیروی کارگری در این منطقه اقتصادی، باید مجموعه ورزشی کارگران احداث شود.

مصباح افزود: یکی از عوامل تولید و مولفه‌های تولید، نیروی انسانی است و برای این‌که کار به‌صورت مطلوب انجام شود نیازمند رسیدگی‌هایی است که در حوزه رفاهی کارگران باید دیده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: دستورالعمل مخصوص واحدهای راکد و غیرفعال نیز صادر شده که بودجه خوبی در سطح استان برای این واحدها در نظر گرفته شده است.

وی بیان کرد: اگر واحد راکد در شهرستان بم وجود دارد با همکاری اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی بم در جهت احیای واحدهای غیرفعال و راکد کمک خواهیم کرد.

مصباح توضیح داد: هدف از این سفر بازدید از واحدهای کارگری و رسیدگی به مسائل و مشکلات کارگران این منطقه و صنایع خودروسازی بوده که در سال گذشته در حوزه اشتغال‌زایی عملکرد خوبی داشتند.

وی اضافه‌ کرد: بر اساس آمارها بیشترین میزان حوادث ناشی از کار مربوط به پروژه‌های ساختمانی است که طرح توسعه ایجاد شده و حساسیت برای ایمنی نیروهای شاغل در این پروژه‌ها بیشتر است.

انتهای پیام




معاون وزیر کار: عدم رسیدگی به روابط کار موجب اختلال در تولید می‌شود

منبع: ایـسنا
? معاون وزیر کار: عدم رسیدگی به روابط کار موجب اختلال در تولید می‌شود