معاون راهداری کشور: ۴۵۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل جنوب کرمان نیاز است

جیرفت – فت فتو – معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور گفت: در مجموع ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا خسارات ایجاد شده سیل در بخش راههای جنوب کرمان ترمیم و بازسازی شود. به گزارش فت فتو، خداداد مقبلی روز جمعه در نشست ستاد بحران راهداری […]

جیرفت – فت فتو – معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای کشور
گفت: در مجموع ۴۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است تا خسارات ایجاد شده سیل در بخش راههای جنوب کرمان ترمیم و بازسازی شود.

به گزارش فت فتو، خداداد مقبلی روز جمعه در نشست ستاد بحران راهداری جنوب استان کرمان از مسدود شدن راه ارتباطی ۲ هزار روستا در سیلاب های اخیر کشور خبر داد و گفت: این راهها با تلاش نیروهای راهداری بازگشایی شده و هم اکنون فقط ۱۲ راه اصلی روستایی کشور که در جنوب کرمان قرار دارند، مسدود است.

وی دلیل مسدود بودن راه این ۱۲ روستا را جریان داشتن آب دانست و افزود: به محض فروکش کردن آب بلافاصله راه ارتباطی این روستاها بازگشایی می‌شود.

وی به سیلاب اخیر جنوب کرمان اشاره کرد و گفت: حدود ۴۸ آبنما در این منطقه خسارت دیده که ۵۰ میلیارد تومان برای بازسازی و ترمیم آنها اعتبار لازم است.

معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه حدود ۱۰۰ دستگاه پل نیز در راه‌های روستایی جنوب کرمان آسیب دیده و برخی کاملا تخریب شده است، افزود: برای بازسازی این پل ها ۷۰ میلیارد تومان اعتبار لازم است.

وی با بیان اینکه حدود ۳۰۰ متر پل‌سازی در راه‌های اصلی و روستایی جنوب کرمان باید انجام شود، تصریح کرد: حدود ۱۰۰ کیلومتر راه روستایی نیز بر اثر سیل و سیلاب دچار آبگرفتگی شدید شدند که باید ترمیم و آسفالت مجدد شود.

مقبلی عمده تخریب راه‌ها را ناشی دست کاری کردن بالادست رودخانه‌ها و در نتیجه هدایت آب‌ها به یک سمت دانست و گفت: حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار برای تنظیم بستر رودخانه‌ها در جنوب کرمان نیاز است.

وی اظهار داشت: دستگاه‌ها و ماشین آلات سنگین راهداری ۲۵ روز در منطقه سیل زده جنوب کرمان در حال فعالیت هستند که برخی از این دستگاه‌ها خراب شده و نیاز به تعمیر دارند.

وی بیان کرد: حدود ۱۴۰ پل در جنوب کرمان نیاز به کف سازی دارد و اگر ترمیم نشوند در سیل بعدی به طور قطع تخریب می‌شوند.

معاون ساخت و توسعه راه‌های فرعی و روستایی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: حدود پنج هزار تن آسفالت در راهت های جنوب کرمان باید انجام شود تا این محورها در سیل بعدی تخریب نشود.

 در این نشست روسای ادارات راهداری و حمل و تقل جاده ای شهرستان های جنوبی استان کرمان از مشکلات حوزه کاری خود گزارشی ارائه کردند.

فعالیت ۱۰ تیم راهداری در مناطق سیل زده جنوب کرمان

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان در ادامه این نشست از فعال بودن ۱۰ اکیپ در مناطق سیل زده جنوب کرمان خبر داد و گفت: در مناطق آسیب دیده ۵۵ دستگاه خودرو سنگین و ۵۱ سبک در حال انجام عملیات راهداری است.

مجتبی محمودی با بیان اینکه هفت شهرستان جنوب کرمان درگیر تخریب راه هستند، افزود :در حال حاظر تمامی راههای اصلی و فرعی در جنوب کرمان باز هستند.

وی از بسته بودن ۹ محور فرعی به دلیل طغیان رودخانه ها خبر داد که با توجه به وضعیت موجود اجازه هیچ گونه عملیات راهداری و ورود دستگاه های سنگین راهداری را نمی دهد . 

سرپرست اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای جنوب استان کرمان گفت: تاکنون ۵۵ میلیارد تومان به جسم جاده، ابنیه فنی و سیل بند های حاشیه جاده در جنوب کرمان خسارت وارد شده است. 

وی اصلاح ورودی و خروجی پل ها، اصلاح آب شستگی پلها، ‌ترمیم ابنیه فنی و دریواسیون ها خسارت اصلی را از جمله اقدامات ابتدایی در حوزه راه های مناطق سیل زده عنوان کرد و گفت: خسارت اساسی به ۱۰۰ کیلو متر راه روستایی در این مناطق وارد شده است.

مجتبی محمودی به بیان اینکه محور ورودی شهر زهکلوت بعلت شدت سیلاب و تخریب ۲۰۰ متر از جاده در این محل ورودی در حال حاظر ارتباط و تردد از طریق راه کنار گذر انجام شده است، افزود: دستگاه های راهداری و اکیپهای راهداری در حال حاظر در مسیر زهکلوت به دلگان در حال ترمیم آبنماهای آسیب دیده هستند.




معاون راهداری کشور: ۴۵۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل جنوب کرمان نیاز است

منبع: ایرنـا
? معاون راهداری کشور: ۴۵۰ میلیارد تومان برای جبران خسارات سیل جنوب کرمان نیاز است