معاون حقوقی قوه قضائیه: لایحه جامع وکالت در حال تهیه است

گروه استان‌ها – معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه گفت: لایحه جامع وکالت در قوه قضائیه در حال تهیه است تا بسیاری از مشکلات حوزه وکالت برطرف شود. – اخبار استانها – به گزارش فت فتو از کرمان ، حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی امروز عصر در دیدار با حجت‌السلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده […]

گروه استان‌ها – معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه گفت: لایحه جامع وکالت در قوه قضائیه در حال تهیه است تا بسیاری از مشکلات حوزه وکالت برطرف شود.

– اخبار استانها –

به گزارش فت فتو از کرمان ، حجت‌الاسلام والمسلمین نورالله قدرتی امروز عصر در دیدار با حجت‌السلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه کرمان اظهار داشت: دستگاه قضا وظایفی بر اساس قانون اساسی کشور دارد که برای اجرایی کردن این وظایف نیاز به همکاری و مشارکت دستگاه‌ها و مردم است.

وی با بیان اینکه از وظایف معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه پاسخ به سوالات حقوقی و فقهی است که از قوه سوال می‌شود گفت: در سال گذشته بیش از هزار و ۴۰۰ سوال حقوقی و فقهی مطرح شده از قوه پاسخ داده شده است.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه با اشاره به اینکه روزانه به قانون نیاز داریم و در روز هزاران پرونده به قوه قضائیه وارد می‌شود که هر کدام مواردی جداگانه دارد افزود: مواردی داشته‌ایم که حتما می‌بایست مراجع عظام تقلید نظر فقهی خود را بدهند تا قضات بتوانند تشخیص بدهند.

وی با بیان اینکه بیشترین سوالات از قوه در مورد وظایف شهرداری‌ها و امور مالیاتی است خاطر‌نشان کرد: حدود سه هزار سوال در رابطه با شرح وظایف شهرداری پاسخ داده شده است.

دادستان کل کشور: قانون جامعی در حوزه صیانت از حقوق عامه نداریم/ تلاش قوه قضاییه و مجلس برای تدوین قانون
“قانون جمعیت و تعالی خانواده” ۲ روز دیگر به دولت ابلاغ می‌شود/ شناسایی ۲۱ مانع و مشکلات خانواده‌ها
مخالفت مجلس با کلیات طرح اصلاح قانون نظارت مجلس بر رفتار نمایندگان

قدرتی از تاسیس دفتر تحقیقات فقهی در قوه قضائیه خبر داد و گفت: حدود سی چهل هزار وکیل در کشور داریم که نظارت آنها از وظایف معاونت حقوقی قوه است و انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه تدوین لوایح دولت و مجلس نیز در قوه انجام می‌شود و خیلی وقت ما را می‌گیرد تصریح کرد: معاونت حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه یک معاونت تصمیم‌ساز است و وظایف سنگینی دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس قوه قضائیه از تهیه لایحه جامع وکالت در قوه قضائیه خبر داد و افزود: با تهیه این لایحه بسیاری از مشکلات حوزه وکالت با قوانین زیادی که وجود دارد برطرف می‌شود، بیش از دوازده هزار قانون داریم که بخش زیادی از آن کیفری است و در قانون جدید همه تبدیل به یک قانون می‌شود.

انتهای پیام/۵۱۱/ش




معاون حقوقی قوه قضائیه: لایحه جامع وکالت در حال تهیه است

منبع:تسنــیم
? معاون حقوقی قوه قضائیه: لایحه جامع وکالت در حال تهیه است