معاون استاندار: اجرای پروژه استحصال دارو از مواد مخدر برای کرمان ضروری است

کرمان – فت فتو – معاون امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: پروژه اقتصاد مقاومتی استحصال دارو از مواد مخدر به هر نحوی باید در این استان راه‌اندازی شود زیرا اجرای این طرح برای کرمان ضروری است. به گزارش فت فتو، حسین مهرابی روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کرمان افزود: همه باید […]

کرمان – فت فتو – معاون امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: پروژه اقتصاد مقاومتی استحصال دارو از مواد مخدر به هر نحوی باید در این استان راه‌اندازی شود زیرا اجرای این طرح برای کرمان ضروری است.

به گزارش فت فتو، حسین مهرابی روز چهارشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید کرمان افزود: همه باید تلاش کنیم پروژه اقتصاد مقاومتی استحصال دارو از مواد مخدر در این استان اجرا شود زیرا اراده و خواسته استانداری کرمان، دانشگاه علوم پزشکی و سایر دستگاه ها نیز بر همین است.

معاون امور اقتصادی استانداری کرمان گفت: در چندین جلسه و بیش از ۳۰ ساعت برای اجرای این طرح وقت گذاشتیم اما تا این لحظه به نتیحه نرسیده لذا اصل بر تسهیل پروژه استحصال دارو از مواد مخدر است.

وی با اشاره به اینکه برخی اعلام می کنند که مکان این پروژه شامل زمین خواری است تصریح کرد: نکته دیگر اینست که مسائل امنیتی وجود دارد زیرا باید ضمن ورود و خروج مواد مخدر، از آن دارو استخراج شود که این پروژه با امنیت و قاچاق سر و کار دارد و باید در مکانی امن احداث شود.

معاون اقتصادی استاندار کرمان افزود: ممکن است درگیری به واسطه محدوده اجرای پروژه به وجود بیاید و اجرای آن خطرات خاص خود را دارد اکنون محلی در شهرک صنعتی شماره ۲ کرمان پیشنهاد شده که در اختیار بنیاد مستضعفان است و زمین فاز اصلی اجرای پروژه نیز به اندازه کافی امکان گسترش ندارد.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی بیش از ۸۰ درصدی فاز اصلی پروژه استحصال دارو از مواد مخدر گفت: بررسی شود که زمین مجتمع صنعتی تولیدی کرمان قابل واگذاری به سرمایه گذار است یا خیر؟

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی استان کرمان نیز در ادامه گفت: در حال راه اندازی طرح های گذشته و صنایع جدید خود در محل زمین مورد مناقشه هستیم و پروژه تولیدی خود را در این ملک با توجه به بازدیدهای رییس بنیاد مستضعفان کشور، راه اندازی می کنیم.

ناصر پهلوان افزود: شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان مالک اصلی این زمین است و قراردادی در دهه ۷۰ بین نماینده بنیاد و شرکت شهرک ها برای واگذاری زمین منعقد شده است و در این قرارداد برای اجرای هفت طرح صنعتی برنامه ریزی شد.

وی با بیان اینکه نماینده بنیاد مستضعفان بدون ثبت شرکتی قراردادی با شرکت شهرک ها به عنوان موسسه خدمات صنعتی بنیاد مستضعفان و جانبازان منعقد می کند گفت: بنیاد پس از انعقاد این قرارداد، کار تولید را به عنوان مجتمع صنعتی آغاز می کند که این مجتمع ۱۲ سال در کار تولید دامپرهای بتنی، پروفیل باز و بسته و کنتور حجمی آب در همان زمین بود.

مدیرکل اموال و املاک بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی استان کرمان گفت: از سال ۸۲ به علت سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، بنیاد مستضعفان تصمیم گرفت که کارهای اقتصادی در حیطه داخلی انجام نشود تا در رقابت بین المللی حاضر باشد و این مجموعه که واحدی کوچک بود را تعطیل کردند اما حتی عوارض تولید را پرداخت می کردیم.

وی عنوان کرد: باوجود اینکه تاسیسات در این زمین وجود دارد بنیاد مستضعفان می خواهد مجددا مجموعه تولیدی خود را فعال کند.

پهلوان گفت: اقدامات حقوقی سه مرحله دعوی خلع ید و حکم بر بی‌حقی شرکت شهرک های صنعتی استان صادر شد، رای صادر شده و بنیاد مستضعفان اکنون به دنبال اجرای طرح های خود است که می خواهیم تولید بتن و پروفیل های باز و بسته را مجددا در همین زمین فعال کنیم.

وی ادامه داد: بنیاد مستضعفان حامی مظلومان است و اکنون که پای کار آمده امیدواریم حمایت شود.

همچنین معاون امور اقتصادی استاندار کرمان گفت: پروژه تولیدی بنیاد مستضعفان از سال ۸۲ تا ۹۸ به مدت ۱۶ سال غیرفعال و بلااستفاده بوده چرا نسبت به خلع ید آن اقدام نشده است.

مهرابی افزود: شرکت شهرک صنعتی در صورت امکان فضای دیگری در شهرک صنعتی شماره ۲ برای اجرای پروژه استحصال دارو از مواد مخدر واگذار کند که شرکت شهرک ها اعلام کرد چنین زمینی در فاز نخست شهرک صنعتی شماره ۲ کرمان وجود ندارد.

مهدی حسینی نژاد رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان کرمان نیز در ادامه این نشست گفت: بنیاد مستضعفان کدخدامنشی قسمتی خالی از زمین واقع در شهرک صنعتی شماره ۲ را در ستاد ملی تسهیل، حل و فصل کند که سه هکتار از آن را جدا و به شرکت داروسازی هورخش دارو اریکه ایرانیان واگذار شود.

شریفی سرمایه گذار پروژه نیز گفت: بنیاد مستضعفان درخواست ۷۰ میلیارد تومان وجه و تعهد از من گرفت، پنجم بهمن نیز نشستی با حضور مسئولان ملی داشتیم که نهاد ریاست جمهوری از شرکت شهرک ها گزارش کاملی را گرفته و زمین را بازدید کرد، ۹۶ درصد این زمین خالی است لذا مقرر شد به ستاد تسهیل وارد شود که بنیاد مستضعفان در تخصیص بخشی از زمین خود، قول مساعدت داد.

معاون امور اقتصادی استاندار کرمان در ادامه گفت: سه راه را برای فاز توسعه پروژه استحصال دارو از مواد مخدر پیگیری می کنیم، یک اختصاص زمین جدید، خارج از فاز اول شهرک صنعتی شماره ۲ کرمان، در صورتی که امکان احداث کارخانه وجود دارد، حتی اگر از املاک و اماکن دولتی باشد، واگذار می شود.

وی ادامه داد: سرمایه گذار نیز هرجا زمینی برای اجرای پروژه دارد، پیگیری و معرفی کند، ضمن آنکه شرکت شهرک های صنعتی تا هفته آینده واحدهای درحال خلع ید را بررسی کند.

مهرابی با بیان اینکه در کنار فاز یک، کار در فاز دوم را هم پیش ببرید گفت: پیرو بازدید کارگروه رفع موانع تولید از زمین مورد مناقشه، مقرر شد موضوع به کارگروه رفع موانع تولید کشور با ارائه مستندات ارجاع شود و کارگروه رفع موانع تولید کشور همواره گلایمند است که چرا پروندها را کامل نمی فرستید که موضوع در آنجا حل شود.

در این نشست پیشنهاد شد زمینی از املاک شرکت شهرک های صنعتی استان کرمان که در اختیار بنیاد مستضعفان است، برای ساخت کارخانه دارو به شرکت هورخش دارو اریکه ایرانیان واگذار شود که باتوجه به پیگیری سرمایه گذار مقرر شد که پیشنهاد ستاد استانی تسهیل و رفع موانع تولید به ستاد ملی ارجاع شود که ادامه واگذاری پیگیری شود.

همچنین به صورت همزمان اراضی دیگر قابل اجرا برای این طرح بررسی می شود.

همچنین در این نشست مقرر شد براورد میزان سود فروشگاه مرغ و گوشت پارس بال با اداره مالیاتی که در مرحله دادرسی قرار دارد، انجام شود و مالیات این فروشگاه ظرف ۲ هفته رصد و بررسی شود.

در خصوص واحد تولیدی قوای محرکه کرمان خودرو هم که قطعات مورد نیاز واحدهای خودروسازی را تامین می کند، مقرر شد با توجه به اهمیت موضوع و رسوب سه هزار دستگاه خودرو شرکت مدیران خودرو در منطقه، کارت بازرگانی این شرکت که به‌علت مشکلات بانکی تمدید نشده به مدت ۲ ماه برای صدور قبوض انبار و ثبت سفارش با رعایت شرایط ضوابط تمدید شود.

ضمن آنکه در این نشست سامانه تسهیل استان کرمان مورد بررسی قرار گرفت.

ماه‌های ابتدایی سال ۹۵ بود خبر گرفتن مجوز تاسیس کارخانه استحصال دارو از مواد مخدر در استان کرمان منتشر شد.

احداث این کارخانه از مصوبات نخستین سفر رئیس جمهور به استان بود، استان کرمان در مسیر ترانزیت قاچاق مواد مخدر از سایر استان‌ها قرار دارد و این مسئله ضرورت احداث این کارخانه در استان را بیشتر نشان می‌دهد.




معاون استاندار: اجرای پروژه استحصال دارو از مواد مخدر برای کرمان ضروری است

منبع: ایرنـا
? معاون استاندار: اجرای پروژه استحصال دارو از مواد مخدر برای کرمان ضروری است