معادن غیرفعال در کرمان تعیین تکلیف شوند

کرمان – نماینده مردم کرمان در مجلس خواستار تعیین تکلیف فوری معادن غیر فعال در استان کرمان شد. محمد رضا پور ابراهیمی در گفتگو با مهر اظهارداشت: استان کرمان بهشت معادن ایران است و دارای ذخایر بالقوه زغالسنگ، سنگ آهن و مس می‌باشد که می‌تواند در توسعه و محرومیت زدایی از بسیاری از شهرستان‌های استان […]

کرمان – نماینده مردم کرمان در مجلس خواستار تعیین تکلیف فوری معادن غیر فعال در استان کرمان شد.

محمد رضا پور ابراهیمی در گفتگو با مهر اظهارداشت: استان کرمان بهشت معادن ایران است و دارای ذخایر بالقوه زغالسنگ، سنگ آهن و مس می‌باشد که می‌تواند در توسعه و محرومیت زدایی از بسیاری از شهرستان‌های استان مؤثر باشند.

وی افزود: متأسفانه در برخی موارد شاهد واگذاری معادن به افرادی هستیم که برای فعال سازی معادن اقدام نمی‌کنند و برخی از معادن غیر فعال مانده‌اند که این مساله باید تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به نقش قابل توجه معادن در اشتغال زایی و توسعه استان گفت: متأسفانه طبق آمار در کشور فقط ۱۰ درصد معادن فعال است و باید برای استفاده از ظرفیت‌های راکد برنامه ریزی کنیم.

پور ابراهیمی افزود: برخی معادن رها شده است و هیچ کاری برای بهره برداری از آنها نمی‌شود همچنین در زمینه اکتشافات نیز نیازمند یک کار جدی هستیم تا بتوانیم جایگاه خود را در آینده حفظ کنیم.

وی گفت: باید با شناسایی معادن راکد مجوزهای بهره بردارانی که کار را رها کرده‌اند باطل و معادن را به افراد فعال واگذار کنیم تا عملاً وارد چرخه اقتصادی شوند.

کد خبر ۵۴۱۷۸۸۱




معادن غیرفعال در کرمان تعیین تکلیف شوند

منبع: مــهر
? معادن غیرفعال در کرمان تعیین تکلیف شوند