مشکلات پروژه های بافت تاریخی کرمان بررسی شد

مشکلات مربوط به پروژه‌های صاروج پارس و هتل‌بام کرمان بررسی شد و برای احیای بازار قلعه‌محمود شهرداری و میراث فرهنگی کرمان گفت و گو کردند. در نشست شهردار کرمان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، بر ضرورت افزایش تعامل و همکاری این دو نهاد و تشکیل کارگروه مشترک شهرداری منطقه پنج (بافت […]

مشکلات مربوط به پروژه‌های صاروج پارس و هتل‌بام کرمان بررسی شد و برای احیای بازار قلعه‌محمود شهرداری و میراث فرهنگی کرمان گفت و گو کردند.

در نشست شهردار کرمان و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان، بر ضرورت افزایش تعامل و همکاری این دو نهاد و تشکیل کارگروه مشترک شهرداری منطقه پنج (بافت تاریخی) و اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تأکید شد.

 شهردار کرمان، در جلسه‌ای که به‌مناسبت هفته میراث فرهنگی با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان و معاونان وی، سرپرست شهرداری منطقه پنج (بافت تاریخی) و معاون حمل‌ونقل و امور زیربنایی شهردار کرمان، در محل اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تشکیل شد، با تأکید بر ضرورت افزایش تعامل و همکاری شهرداری با اداره‌کل میراث فرهنگی، گفت: شهرداری و اداره‌کل میراث فرهنگی در پروژه‌های مشترک متعددی درگیر هستند که اجرای موفق و اصولی آن‌ها نیازمند ارتباط نزدیک و مداوم این دو دستگاه است.

سعید شعرباف می گوید: «باغ‌موزه هرندی» فضای بسیار زیبا و وسیعی دارد که در حال حاضر تقریبا راکد است و شهرداری آمادگی دارد که در احیای فضای سبز این باغ‌موزه تاریخی و ارزشمند مشارکت کند تا به‌عنوان یک فضای عمومی مورد استفاده شهروندان قرار گیرد.

او با اشاره به اهمیت تاریخی و گردشگری «قلعه‌دختر»، از آمادگی شهرداری در فضاسازی محدوده پیرامون این قلعه تاریخی و مشارکت در مرمت آن به همت اداره‌کل میراث فرهنگی خبر داد.

شهردار کرمان، تعیین محله‌های هدف در بافت تاریخی با هدف احیای این محله‌ها و رسیدگی به مسائل آن‌ها را از مواردی دانست که نیازمند تعامل شهرداری با میراث فرهنگی است و گفت: در این راستا لازم است کارگروه مشترکی بین شهرداری منطقه پنج کرمان (بافت تاریخی) و اداره‌کل میراث فرهنگی تشکیل شود که با برگزاری جلسات منظم هفتگی، مسائل و مشکلات محله‌های هدف را بررسی کرده و راه‌کار ارائه دهند.

در این نشست، مشکلات مربوط به پروژه‌های «صاروج پارس» و «هتل‌بام کرمان» بررسی شد و بازار «قلعه‌محمود» و برخی از خانه‌های تاریخی نیز به‌عنوان پروژه‌های هدف مشترک شهرداری و میراث فرهنگی برای بررسی مسائل و پیگیری رفع موانع جهت احیای آن‌ها مشخص شدند.

همچنین مقرر شد کارگروه مشترکی با حضور مسئولان شهرداری منطقه پنج کرمان و اداره‌کل میراث فرهنگی تشکیل شود که در جلسات هفتگی به بررسی مسائل محله‌های هدف در بافت تاریخی بپردازند.

فت فتو کرمان کرمان




مشکلات پروژه های بافت تاریخی کرمان بررسی شد

منبع: باشــگاه خبرنگاران
? مشکلات پروژه های بافت تاریخی کرمان بررسی شد