مسجد مهمان‌خانه خداوند بر روی زمین است

حجت‌الاسلام ابراهیم‌پور گفت: در فرهنگ اهل‌بیت (ع) مسجد به عنوان مهمان‌خانه خداوند بر روی زمین و مکانی جهت نزول خیرات و برکات آسمانی و الهی است. حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مصطفی ابراهیم‌پور نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان انار در گفتگو با سرویس فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به مناسبت سالروز هتک حرمت […]

حجت‌الاسلام ابراهیم‌پور گفت: در فرهنگ اهل‌بیت (ع) مسجد به عنوان مهمان‌خانه خداوند بر روی زمین و مکانی جهت نزول خیرات و برکات آسمانی و الهی است.

حجت‌الاسلام‌ و المسلمین مصطفی ابراهیم‌پور نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان انار در گفتگو با سرویس فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» به مناسبت سالروز هتک حرمت به مسجدالاقصی توسط صهیونیست‌های منحوس همچنین به بهانه روز مسجد با اشاره به حدیث پیامبر اسلام (صلی الله علیه و آله وسلم) (ای اباذر! تا در مسجد هستی، بکوش یاوه و بیهوده نگویی و اگر این چند دستور را رعایت نکردی، روز قیامت جز خویشتن را ملامت و سرزنش نکن)گفت: در این حدیث پیامبراسلام (ص) تاکید می‌کند که در مسجد یاوه گویی و بیهوده کاری انجام نشود علت این تاکید هم به خداوند، هم به شخص وهم به مکان برمی‌گردد.

حجت‌الاسلام ابراهیم پور در ادامه افزود: به خداوند برمی‌گردد چرا که خانه او و محل ذکر و یاد اوست اگر ما مهمان کسی باشیم ولی توجه‌ای به میزبان نکنیم و به دیگر کارها برسیم حال میزبان چگونه است؟ لذا در مساجد غیر از یاد و ذکر خداوند توهین به حضرت حق جل و علا است و این بی‌احترامی در قیامت آثارش مشخص خواهد شد.

وی در ادامه گفت:‌ به شخص برمی‌گردد زیرا مقابل بزرگی ایستاده دلی از درخواست چیزها و ارزش‌های بی‌مقدار را دارد که اینجا به عقل درایت شخص شک می‌شود و این توهین به شخص است، به مکان برمیگردد یعنی شرف المکان بالمکین وقتی توهین هم به خداوند و هم به شخص در مسجد شد لذا شرافت مکان زیر سوال می‌رود و این حق مسجد است که از شخصی که باعث هتک حرمت مسجد شده است شکایت کند.

نماینده ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج سپاه شهرستان انار با اشاره به آثار رفتن به مسجد بیان کرد: امام صادق (علیه‌السلام) میفرماید: مَنْ مَشی اِلَی الْمَسْجِدِ، لَمْ یَضَعْ رِجْلَهُ عَلی رَطْبٍ وَ لا یابِسٍ اِلاّ سَبَّحَتْ لَهُ الْاَرْضُ الی الارضین السابعةکسی که به طرف مسجد قدم بردارد، پایش را بر تر و خشکی نمی‌گذارد جز آنکه زمین تا طبقه هفتمش برای او تسبیح می‌گوید. و در حدیث دیگری می‌فرمایند: هر کس برای شرکت در نماز جماعت به مسجد رود، برای هر قدمی که بر می‌دارد هفتاد هزار حسنه برایش نوشته می‌شود و به همان درجه مقامش بالا میرود و اگر در مسجد بمیرد، خداوند هفتاد هزار فرشته بگمارد که در قبرش به دیدار او روند و انیس تنهایی او باشند و تازمانی که برانگیخته شود برایش آمرزش بخواهند.

ابراهیم پور با اشاره به کارکردهای مسجد اظهار کرد: مهم‌ترین کارکردهای مسجد عبارت اند از: عبادت که مهمترین نقش محوری مسجد است و کارکردهای دیگر آن مکانی برای اتحاد، هماهنگی امت اسلامی و تمسک جستن به حبل‌الله تعالی جهت طی نمودن اهداف الهی و انسانی و مرکزی برای حکومت و مملکت داری، مرکزی برای تعلیم و تربیت است.

حجت‌الاسلام ابراهیم پور گفت: در فرهنگ اهل‌البیت عصمت و طهارت علیهم‌السلام مسجد به عنوان مهمان‌خانه خداوند بر روی زمین و مکانی جهت نزول خیرات و برکات آسمانی و الهی است و مکانی برای آگاهی و عبادت، عشق، محبت، ایثار، فداکاری، صفا و صمیمیت است.

وی در ادامه گفت: مسجد تجلی‌گاه بهشت و تفریح‌گاه و تفرج‌گاه موحدان و دینداران مومن است.

این مقام مسئول در پایان گفت: چگونه است وقتی به مهمانی یا مجلسی مهم دعوت می‌شوید مواظب آراستگی ظاهری و همچنین آراستگی کلام و بیان خود هستید. سوال این است  چه مهمانی بالاتر از مهمانی  خدا و چه مجلسی مهم‌تر از مجلس گفتگو با خداوند که در حدیث آمده است مساجد خانه‌های خدا روی زمین هستند، شما که مهمان خداوند در این خانه‌ها هستید پاکیزه وارد شوید و پاکیزه سخن بگویید که این امر باعث آمرزش گناهان شما می‌شود و نامتان در زمره‌ زائران خداوند ثبت می‌شود.

انتهای خبر/ انار




مسجد مهمان‌خانه خداوند بر روی زمین است

منبع:آرمـان
? مسجد مهمان‌خانه خداوند بر روی زمین است