مسجد شاخص انسان‌سازی و پرورش تعالی روح است

امام جمعه موقت جیرفت گفت: مسجد شاخصی است که انسان‌ساز بوده و فرد صالح را برای زندگی اجتماعی سالم تربیت می‌کند. حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله اکبری‌نیا امام جمعه موقت شهرستان جیرفت در گفت‌و‌گو با سرویس فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» بیان کرد: مسجد به عنوان یک مکان عبادت می‌تواند نقش خودش را به وجه خیلی خوبی به عنوان عبادتگاه مؤمنین، ایفاء […]

امام جمعه موقت جیرفت گفت: مسجد شاخصی است که انسان‌ساز بوده و فرد صالح را برای زندگی اجتماعی سالم تربیت می‌کند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین روح‌الله اکبری‌نیا امام جمعه موقت شهرستان جیرفت در گفت‌و‌گو با سرویس فرهنگی پایگاه خبری «نذیر کرمان» بیان کرد: مسجد به عنوان یک مکان عبادت می‌تواند نقش خودش را به وجه خیلی خوبی به عنوان عبادتگاه مؤمنین، ایفاء کند.

امام‌جمعه موقت جیرفت افزود: از صدراسلام تاکنون مساجد بیشترین نقش را در احیاء جوامع داشته‌اند و خروجی کار مسجد تربیت بزرگان نظام اسلامی است.

وی مطرح کرد: مساجد بزرگانی همچون مقام معظم رهبری‌مدظله‌العالی و حضرت امام خمینی (ره) و افرادی که امروز سکان‌دار خیلی از مسائل علمی، فرهنگی و ورزشی و یا حتی افراد اقتصادی که هستند را پرورش داده‌اند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری‌نیا عنوان کرد: رسالت ما نسبت به مسجد وظیفه بسیار سنگینی است، همان‌طور که پیامبر اسلام (ص) اولین فعالیت خود را در مدینه در محله قبا و ساخت مسجد بود و از این طریق مردم را در این مکان معنوی جمع می‌کردند.

وی در ادامه مطرح کرد: از کارهایی که پیامبر (ص) انجام می‌دادند ساخت مسجد بود که از این طریق مردم را برای نماز جماعت، برای مسائل نظامی فرا می‌خواندند و برای جنگ‌هایی که گاهی پیش می‌آمد نقشه راهی می‌ریختند و از اقشار مختلف مردم و جوانان نظرخواهی می‌کردند.

امام‌جمعه موقت اظهار کرد: رسالت ما امروز در مسجد رسالت سختی است با وجود فضای مجازی، ماهواره و اینترنت که دشمن با هدف تربیت نسل ما پیش می‌رود و باید نوجوان و نونهال خود را در یکی از مکان‌های تربیتی قرار دهیم و وظیفه خود را انجام دهیم و بتوانیم باعث آبادنی جامعه شویم.

وی گفت: هدف بنای مسجد عمران و آبادانی آن است که در قرآن کریم هم به این اصل اشاره شده و این مکان مقدس به عنوان یک جایگاه عبادی باید مورد توجه قرار گیرد؛ همان‌طور که بدن ما نیاز به غذا دارد، روح ما هم نیاز به غذا دارد، غذای روح خلوت با خداست.

امام جماعت مسجدجامع جیرفت در ادامه افزود: مساجد در زمینه‌های مختلفی فعالیت دارند خصوصاً در زمینه فرهنگی و گاهی برخی از آن‌ها کارهای اقتصادی خوبی را انجام داده‌اند و نسبت به محله خود پویش‌هایی که راه‌اندازی می‌شود و بسته‌های غذایی و مالی برای فقرا در اختیار قرار می‌گیرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری‌نیا عنوان کرد: از فعالیت‌های دیگر مسجد بصیرت‌زدایی است، یعنی مساجد باید غنیمت شمرده شوند و مسائل سیاسی، اجتماعی هم در ایران اسلامی و هم خارج از ایران را مورد بررسی قرار دهد.

وی مطرح کرد: ظرفیت جوانان یک ظرفیت بسیار مهمی است به طوری که جوان و نوجوان مسجد را خانه خود بداند، در این حد باید احساس راحتی کند و این مکان مقدس را خانه دوم خود قرار دهد؛ حضور در این مکان منفعت است.

امام‌جمعه موقت جیرفت عنوان کرد: کارکرد آموزش مساجد در سطح شهرستان جیرفت، همراه با نوسان است، گاهی برخی از مساجد در خیلی از زمینه‌های خوب کار کرده‌اند.

وی ابراز کرد: رسانه در مسجد مسئله بسیار مهمی است و فعالیت‌های خوبی که صورت می‌گیرد خصوصاً بُعد تربیتی و معنوی است چون دشمن با فضای مجازی، ماهواره، تلویزیون به تربیت فرزندان ما می‌پردازد، لذا تربیت فرزندان ما برای خانواده سخت شده است، بنابراین رسانه در مسجد نقش ممتاز و بزرگی ایفاء می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین اکبری‌نیا گفت: روحانی و امام جماعت مسجد نقش محوری دارد، یک روحانی فعال در کنار بسیج، هیئت امنای پویا و فعال می‌تواند برای مردم خصوصاً محله آن مردم و جوانان نقش بسیار خوب و فعال در تربیت افراد داشته باشند.

امام‌جمعه موقت جیرفت افزود: همه این موارد کمک می‌کند که ما در محله و شهر خود مساجد فعال و ممتازی داشته باشیم که بتواند نقش خود را در شهر برای مردم داشته باشد.

انتهای خبر/ امیری




مسجد شاخص انسان‌سازی و پرورش تعالی روح است

منبع:آرمـان
? مسجد شاخص انسان‌سازی و پرورش تعالی روح است