مسجد امام خمینی(ره) سعیدآباد به صورت جهادی ساخته می‌شود

گروه‌های جهادی شهرستان رودبار جنوب با همت خود در روستاهای بدون مسجد اقدام به ساخت این مکان عبادی می‌کنند که روستای سعید‌ آباد زبردست یکی از نمونه‌های این حرکت جهادی است. به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ از بدو تشکیل حکومت اسلامی در مدینه توسط پیامبر اکرم(ص)، مسجد همواره پایگاهی مردمی بوده که […]

گروه‌های جهادی شهرستان رودبار جنوب با همت خود در روستاهای بدون مسجد اقدام به ساخت این مکان عبادی می‌کنند که روستای سعید‌ آباد زبردست یکی از نمونه‌های این حرکت جهادی است.

به گزارش خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری«نذیر کرمان»؛ از بدو تشکیل حکومت اسلامی در مدینه توسط پیامبر اکرم(ص)، مسجد همواره پایگاهی مردمی بوده که علاوه بر عبادات، محل انجام دیگر امور اجتماعی مردم هم بوده است. با پیروزی انقلاب اسلامی، این مکان مقدس جایگاه خود را بازیافت و در دوران هشت سال دفاع مقدس، مرکزی برای جمع‌آوری کمک‌های مردمی و آموزش و اعزام نیروهای مردمی به جبهه‌های حق علیه باطل بود.
 

در کنار آن، کارهای فرهنگی و اجتماعی هم انجام می‌شد و این اقدامات پس از پایان جنگ تحمیلی، با تشکیل پایگاه‌های مقاومت، کانون‌های فرهنگی و در چند سال اخیر، حتی تبدیل شدن به مهدهای قرآنی برای نونهالان، ادامه یافت. 
 
اما پس از گذشت بیش از ۴۴ سال از عمر با برکت انقلاب اسلامی، هنوز هم هستند محلات یا روستاهایی که به دلیل شرایط مختلف، هنوز مسجدی ندارند و مردم این مناطق، در حسرت داشتن چنین مکانی هستند.
 

 
روستای سعید آباد زبردست از توابع شهرستان رودبار جنوب، یکی از این محلات است که از نعمت محروم بود و جوانان، این نیاز را حس کرده و با تشکیل گروه جهادی، اقدام به ساخت مسجد روستا همت گماشتند.
 

 
علی راوند مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب در گفت‌و‌گو یا خبرنگار نذیر کرمان در رودبار جنوب؛ اظهار کرد: همت و تلاش جهادگران طی سال‌های اخير به ثمر نشست تا در روستا‌ها مساجدی بسازند که هم مکانی برای برپایی نماز جماعت و مناسبت‌های مذهبی، و هم مکانی برای تصمیمات رفع مسائل اجتماعی و فرهنگی روستا‌ها باشد.
 

 
مسئول بسیج سازندگی ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب ادامه داد: کار جهادی پیر و جوان و شب و روز نمی‌شناسد و هر کس که توانایی داشته باشد باید در انجام امور جهادی کمر همت ببندد و تلاش کند.
 

 
وی با بیان اينکه انجام امور جهادی سبب صیقل دل شده و پله‌ای برای رسیدن به خشنودی خدا محسوب می‌شود، گفت: خودسازی و خدمت‌رسانی از مهم‌ترین رسالت‌های اردوهای جهادی و اردوهای جهادی تلاش در کارآمدی بسیج در کمک به محرومان است.
 

 
راوند خاطر نشان کرد: گروه جهادی شهیده ابراهیم هادی رودبار جنوب با برگزاری اردوی ۱۰ روزه اقدام به ساخت مسجد امام خمینی(ره) در روستای سعیدآباد زبردست کرد.

گروه‌های جهادی در هوای گرم رودبار جنوب مخلصانه به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و همواره در کنار مردم مناطق محروم هستند و منظور از “جاهدوا فی سبیل الله” این نیست که فقط تفنگ به دست باشیم بلکه گاهی نیز لازم است بیل به دست و یا کلنگ به دست بود تا شاهد تبلور خودسازی در درون خود باشیم.

 
روستای سعید آباد در ۲۰ کیلومتری شهرستان رودبار جنوب واقع شده است.

انتهای خبر/پورحیدر 




مسجد امام خمینی(ره) سعیدآباد به صورت جهادی ساخته می‌شود

منبع:آرمـان
? مسجد امام خمینی(ره) سعیدآباد به صورت جهادی ساخته می‌شود