مسالۀ تعهدات و نوسانات ارزی دامن صادرکنندگان را گرفته است

فردای‌کرمان – گروه اقتصاد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان این‌که از نظر تئوری وقتی ارزش پول ملی کاهش می‌یابد به نفع صادرات است،گفت:«اما در حال حاضر هم مسالۀ تعهدات ارزی و هم نااطمینانی از نوسانات ارز،دامن صادرکنندگان را گرفته است. تصمیمات در حد قانون‌گذاری یا سیاست‌گذاری و بخشنامه‌ها،دامن استان کرمان را بیشتر […]

فردایکرمان – گروه اقتصاد: معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمان با بیان این‌که از نظر تئوری وقتی ارزش پول ملی کاهش می‌یابد به نفع صادرات است،گفت:«اما در حال حاضر هم مسالۀ تعهدات ارزی و هم نااطمینانی از نوسانات ارز،دامن صادرکنندگان را گرفته است. تصمیمات در حد قانون‌گذاری یا سیاست‌گذاری و بخشنامه‌ها،دامن استان کرمان را بیشتر از استان‌های دیگر می‌گیرد و به دلیل دوگانگی شمال و جنوب که در استان کرمان است،تبعات اجتماعی برای استان خواهد داشت و نگرانیم که این تبعات به مسایل سیاسی و امنیتی تبدیل شود».

حسین مهرابی همچنین با اشاره به یکی از مشکلات صادرات به کشور هند،افزود:«بحث وارد کردن روپیه به کلافی سردرگم برای صادرکنندگان تبدیل شده است،صادرکنندگان پسته استان با هند کار می‌کنند و در حوزۀ زغال‌سنگ نیز تعدادی از شرکت‌ها در حال ورود هستند و بانک مرکزی باید در این حوزه شفاف‌سازی کند».

به گزارش خبرنگار فت فتو،وی در نشست رئیس سازمان توسعه و تجارت ایران با فعالان اقتصادی استان کرمان که عصر پنج‌شنبه هشتم دی‌ماه برگزار شد،بیان کرد:«کرمان از قدیم به‌عنوان استانی صادراتی شناخته می‌شود و اگر نفت و مشتقات آن را از صادرات جدا کنیم،بیشترین صادرات کشور از کرمان انجام می‌شود».

معاون استاندار کرمان در ادامه با بیان این‌که استان کرمان دارای سه منطقۀ ویژۀ اقتصادی است و منطقۀ جازموریان که در حد موافقت اصولی است باید پیگیری شود،گفت:«قانون سال ۸۴ مناطق ویژه تقریبا از حیّز انتفاع خارج شده و در حال حاضر بسیاری از سرمایه‌گذاران ترجیح می‌دهند خارج از مناطق ویژه سرمایه‌گذاری کنند که باید قانون سال ۸۴ مناطق ویژه احیا و عملیاتی شود». /پ

 




مسالۀ تعهدات و نوسانات ارزی دامن صادرکنندگان را گرفته است

منبع:خبر کرمان
?

مسالۀ تعهدات و نوسانات ارزی دامن صادرکنندگان را گرفته است

:اخبار استان کرمان – اقتصادی