مسابقات انتخابی تیم یوگای استان جهت حضور در مسابقات کشوری

به همت هیات ورزش های همگانی استان کرمان لیگ یوگا دسته دو، انتخابی تیم استان جهت حضور در مسابقات کشوری در محل سالن خانه ژیمناستیک برگزار شد. در این دوره از مسابقات تعداد ۷۴ نفر شرکت کننده بایکدیگر به رقابت پرداختند که ۵۱ نفر ورزشکار خانم و ۲۳ نفر مرد در مسابقات حضور داشتند. امیر […]

به همت هیات ورزش های همگانی استان کرمان لیگ یوگا دسته دو، انتخابی تیم استان جهت حضور در مسابقات کشوری در محل سالن خانه ژیمناستیک برگزار شد.

در این دوره از مسابقات تعداد ۷۴ نفر شرکت کننده بایکدیگر به رقابت پرداختند که ۵۱ نفر ورزشکار خانم و ۲۳ نفر مرد در مسابقات حضور داشتند.

امیر جعفری رئیس هیات همگانی استان کرمان در مراسم افتتاحیه این دوره از مسابقات لیگ یوگا گفت: علاوه بر انتخاب ورزشکاران‌تیم استان جهت اعزام به مسابقات کشوری معرفی و توسعه ورزش یوگا از اهداف برگزاری این مسابقات بود.

جعفری در ادامه افزود: در این لیگ استانی شهرستان های کرمان، رفسنجان، سیرجان، شهربابک و جیرفت حضور دارند که در یک رقابت تنگاتنگ و سخت برای کسب رتبه های برتر با یکدیگر به رقابت می پردازند.

 

وی از برگزاری مسابقات در ۵ رده سنی نونهالان،نوجوانان ،جوانان، بزرگسالان و پیشکسوتان در دو سطح A و سطح B خبر داد و گفت: خانم طیبه مرتضوی با ۷۲ سال سن مسن ترین ورزشکار پیشکسوت این دوره از مسابقات هستند که نشان می دهد سن یک عدد است و ورزش با تقویت و بهبود سلامتی و تندرستی مرزهای جدیدی را برای انسان رقم خواهد زد.

مرتضی بلوردی رئیس گروه ورزش قهرمانی اداره کل ورزش و جوانان استان کرمان در این مراسم بیان داشت: سیاست توسعه ورزش یوگا را دنبال میکنیم زیرا این ورزش زیربنای توسعه رشته های مختلف ورزشی دیگر است‌.

بلوردی از مشارکت خوب ورزشکاران قدردانی کرد و گفت: این دوره از مسابقات از کیفیت خوبی برخوردار می باشد و قطعا تیم استان با اعضای قدرتمند در مسابقات کشوری عملکرد بهتری خواهد داشت.

وی بر اهمیت توسعه ورزش یوگا برای مقابله با چالش های عصر حاضر تاکید کرد و گفت: تقویت تمرکز، ایجاد شور و نشاط درونی ، بهبود عملکرد عضلات و مفاصل و … از فواید این ورزش است که با چالش های افسردگی؛ بی تحرکی ؛ آسیبهای مفصلی و ستون فقرات و ضعف عضلات اسکلتی مقابله می کند.




مسابقات انتخابی تیم یوگای استان جهت حضور در مسابقات کشوری

منبع:یـزدان کـرمان
? مسابقات انتخابی تیم یوگای استان جهت حضور در مسابقات کشوری