مسابقات آزاد تنیس روی میز جنوب کرمان به میزبانی جیرفت برگزار شد

جیرفت – فت فتو – رییس اداره ورزش و جوانان جیرفت از برگزاری مسابقات آزاد تنیس روی میز جنوب کرمان به مناسبت دهه مبارک فجر و به میزبانی این شهرستان خبر داد. به گزارش فت فتو، مهدی ارم بین شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مسابقه در چهار گروه تیمی به مدت یک […]

جیرفت – فت فتو – رییس اداره ورزش و جوانان جیرفت از برگزاری مسابقات آزاد تنیس روی میز جنوب کرمان به مناسبت دهه مبارک فجر و به میزبانی این شهرستان خبر داد.

به گزارش فت فتو، مهدی ارم بین شامگاه پنجشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این مسابقه در چهار گروه تیمی به مدت یک روز در خانه تنیس روی میز جیرفت برگزار شد.

وی ادامه داد: در پایان این مسابقات هادی شفیعی مجاز نفر اول، پارسا سیامی نفر دوم و حمید سیامکی نفر سوم شد.

وی اظهار داشت: مسابقات آزاد تنیس روی میز جنوب استان کرمان با هدف ارتقا این شاخه ورزشی در این منطقه برگزار شد. 

وی با بیان اینکه تنیس روی میز یک بازی هیجانی است که در آن ذهن نیز بکار گرفته می شود بیان کرد: بهبود وضعیت ذهنی،  واکنش های ذهنی و بدنی، ارتباط بین دست و چشم، وضعیت مفاصل، تقویت ذهن، کالری سوزی، جلوگیری از افسردگی و آلزایمر، تحریک قسمت های مختلف مغز، افزایش آرامش، افزایش تعادل و تمرکز از مزایایی ورزش تنیس روی میز است.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت آموزش چگونگی برد و باخت، تمرین آنالیز و تجزیه و تحلیل و ساخت استراتژی، تحریک حرکت دست، فعالیت زیاد در حین بازی، تناسب اندام، کاهش خطر بیماری های قلبی عروقی، چابکی بالا، افزایش قابلیت انجام همزمان چند فعالیت و افزایش سرعت و قدرت فیزیکی را از دیگر مزایایی ورزش تنیس روی میر دانست.

وی تصریح کرد: یکی از بزرگترین فواید تنیس روی میز این است که هیچ کس برای این بازی پیر یا خیلی جوان نیست. 

ارم بین ادامه داد: همه افراد با هر گروه سنی می توانند این بازی را انجام دهند و هیچ محدودیت سنی ندارد.

وی تصریح کرد: تنیس روی میز اولین رشته سرعتی در بین رشته های راکتی دنیا بوده که دومین رشته سخت ورزشی به لحاظ وضعیت بدنی (بعد از پرش با نیزه) ایت.

رییس اداره ورزش و جوانان شهرستان جیرفت افزود: تنیس روی میز پرجمعیت ترین رشته ورزشی است که به اندازه یک وزنه بردار قدرت، یک دونده سرعت، یک ژیمناستیک انعطاف و شطرنجی با ۱۶۰ کیلومتر در ساعت نیاز دارد.

ارمبین بر پرورش قهرمانان کشوری تاکید کرد و خواستار توجه ویژه به ورزش در سنین پایین شد.

تنیس روی میز توسط فدراسیون جهانی تنیس روی میز که در سال ۱۹۲۶ تأسیس شد، اداره می ‌شود و از سال ۱۹۸۸ تنیس روی میز به ورزش‌ های المپیک اضافه شد. 




مسابقات آزاد تنیس روی میز جنوب کرمان به میزبانی جیرفت برگزار شد

منبع: ایرنـا
? مسابقات آزاد تنیس روی میز جنوب کرمان به میزبانی جیرفت برگزار شد