مسئولان همکاری بیشتری برای رفع موانع صادرات داشته باشند

کرمان – مدیرعامل شرکت بازرگانی شهریار هورخش کریمان از مسئولان خواست در زمینه رفع موانع صادرات همکاری بیشتری با فعالان این حوزه داشته باشند. احسان خواجه حسنی در گفتگو با فت فتو اظهار کرد: شرکت بازرگانی شهریار هورخش کریمان که در سومین سال متوالی به عنوان جوان‌ترین صادر کننده استان کرمان در سال‌های ۹۸، ۹۹ […]

کرمان – مدیرعامل شرکت بازرگانی شهریار هورخش کریمان از مسئولان خواست در زمینه رفع موانع صادرات همکاری بیشتری با فعالان این حوزه داشته باشند.

احسان خواجه حسنی در گفتگو با فت فتو اظهار کرد: شرکت بازرگانی شهریار هورخش کریمان که در سومین سال متوالی به عنوان جوان‌ترین صادر کننده استان کرمان در سال‌های ۹۸، ۹۹ و ۱۴۰۰ شناخته شده است، تمامی اعضا و هیئت مدیره آن متولدین دهه ۷۰ هستند.

وی با اشاره به اینکه صادرات این شرکت در زمینه صادرات پسته و مغز پسته است، افزود: این محصولات به صورت مستقیم و بدون واسطه در کشورهای اروپایی، آسیای شرقی و کشورهای حاشیه خلیج فارس عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی شهریار هورخش کریمان اظهار داشت: تمامی اعضای شرکت علی رغم جوان بودن دارای تخصص علمی و دانش روز هستند و با وجود سخت‌ترین شرایط حاکم بر کشور به دلیل شیوع ویروس کرونا و تحریم‌های ظالمانه اما توانست رشد قابل توجهی داشته باشد و در چند سال اخیر در ابتدای رشد شرکت به عنوان صادر کننده نمونه انتخاب شد.

وی عنوان کرد: با وجود تمامی سختی‌ها اما همه اعضای شرکت نسبت به نظام و انقلاب متعهد و به دنبال پیشرفت کشور هستند و علی رغم مهیا بودن شرایط برای سرمایه گذاری در خارج از کشور اما همچنان با تمام انگیزه به دنبال سرمایه گذاری و اشتغالزایی در کشور هستیم لذا انتظار ما این است که مسئولان همکاری بیشتری برای تسهیل شدن صادرات و رفع موانع انجام دهند.

خواجه حسنی با اشاره به یکی از مسائل و موانع خود جهت انجام صادرات، تصریح کرد: در سال ۹۸ که برنامه صادرات پسته را در دستور کار داشتیم و با ارز روز پسته مورد نیاز را خریداری کردیم، هنگام صادرات، گمرک استعلام خود را از بانک مرکزی اخذ و ارز ما را بر حسب نرخ ۴ هزار و ۲۰۰ تومان محاسبه کرده است و ما به‌التفاوت آن را درآمد شرکت عنوان کرده که متعاقب آن مالیات آن را نیز باید پرداخت کنیم در صورتی که خرید ما با ارز روز بوده است لذا این مبنای محاسبه غیر منطقی و عادلانه نیست.

وی با بیان این مطلب که که این شرایط به نفع صادر کننده نیست، اظهار کرد: این مسئله یک عدم هماهنگی بین بانک مرکزی، گمرک و اداره مالیات است اما ضرر آن متوجه صادر کننده است که در نتیجه می‌تواند منجر به کاهش صادرات شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی شهریار هورخش کریمان ابراز داشت: بعضاً شاهد هستیم اداره مالیات بخشنامه‌هایی را ابلاغ می‌کند که زیرساخت آنها مهیا نیست در نتیجه درخواست ما این است که فرآیند صادرات را به گونه‌ای برنامه ریزی کنند که موجب حمایت از صادر کننده و فراهم شدن بستر جهت صادرات شود.

کد خبر ۵۴۳۴۸۹۶




مسئولان همکاری بیشتری برای رفع موانع صادرات داشته باشند

منبع: مــهر
? مسئولان همکاری بیشتری برای رفع موانع صادرات داشته باشند