مسئولان نخبگان را دلگرم به خدمت در کشور کنند

کرمان – عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مسئولان به وظایفشان درباره نخبگان عمل و آنها را دلگرم به خدمت به مملکت و ماندن در میهن کنند نه اینکه با تبلیغات سوء سبب مهاجرتشان شوند. احمد علی مقدم در گفتگو با فت فتو در رابطه با فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار با […]

کرمان – عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: مسئولان به وظایفشان درباره نخبگان عمل و آنها را دلگرم به خدمت به مملکت و ماندن در میهن کنند نه اینکه با تبلیغات سوء سبب مهاجرتشان شوند.

احمد علی مقدم در گفتگو با فت فتو در رابطه با فرمایشات حکیمانه مقام معظم رهبری در دیدار با جمعی از نخبگان و استعدادهای علمی کشور، اظهار کرد: دیدار معظم له با نخبگان کشور نشان از دغدغه و توجه جدی ایشان به نیروی علمی کشور دارد زیرا لازمه توجه به آینده و اهداف و در نتیجه پیشرفت کشور، توجه خاص به نیروی‌های علمی و جوان است.

وی با بیان اینکه جامعه علمی، آینده سازان و امید مردم هر کشوری هستند، تشریح کرد: فراموشی توانمندی‌ها و استعدادهای نخبه و جوان کشور، هدف و برنامه همیشگی دشمنان بوده است به طوری که رهبر معظم انقلاب فرمودند: «در تاریخ ۲۰۰ ساله اخیر ایران، استعمارگران و حاکمان وقت، هم‌صدا، ناتوانی ملت ایران را تبلیغ می‌کردند که پیروزی انقلاب به این روند پایان داد».

مقدم با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه غفلت و غارت، دو هدف استعمارگران است و از القای ناتوانی در ملت‌ها به وجود می‌آید و غفلت مقدمه غارت است زیرا وقتی ملتی از توانایی‌های خود غفلت کرد غارت او آسان می‌شود، افزود: غارت و چپاول ملت‌ها، افزایش‌دهنده غفلت جوامع از توانایی‌ها و استعدادهای درونی خود است. از آنجایی که مردم ایران، ملتی بالقوه، نخبه و نخبه پرور هستند، همیشه مورد تهاجم کشورهای مستکبر و استعماری قرار داشته‌اند تا توانایی‌هایی های خود را نادیده بگیرند و در نتیجه تسلیم خواسته‌های ذلت بار دشمنان شوند اما رهبری فرزانه جمهوری اسلامی ایران و جامعه علمی آن، هیچ وقت اجازه تحقق این آرزو را به دشمن را نداده و نخواهند داد.

زنجیره فامیل بازی‌ها در انتصابات گسسته شود

دبیر حزب موتلفه اسلامی استان کرمان گفت: نخبگان عرصه‌های مختلف جامعه، عامل اقتدار و سربلندی ملت و کشور هستند به طوری که از می‌توان جوانان نخبه در مدیریت‌ها و مسئولیت‌های مهم سطح بالا و اداره کشور استفاده کرد زیرا حرکت علمی آنها سبب جهت گیری درست و رفع مشکلات کشور خواهد شد به شرطی که ضابطه و توانمندی‌ها، جای رابطه‌ها و شایسته سالاری جای فامیل بازی و… را بگیرد.

جامعه علمی و نخبگان برای یافتن راه‌حل‌های علمی مشکلات مختلف می‌توانند با پیشرفت و ترقی در عرصه‌های علم جهانی، تمدن نوین اسلامی را ایجاد کنند و باعث موفقیت و سربلندی ایران اسلامی شوند مقدم با تاکید بر اینکه متأسفانه خیلی از مسئولان و مدیران کشور در جای خود قرار ندارند، ادامه داد: در کشور نخبه‌های زیادی داریم که متأسفانه اصلاً شناخته نشدند و یا دیده نشده و نمی‌شوند. امیدواریم دولت انقلابی آیت الله رئیسی بتواند این زنجیره رابطه و فامیل بازی‌ها را از هم بپاشد به طوری که هر فرد شایسته ای درجای خود قرار بگیرد.

وی با اشاره به ضرورت پیشتازی در عرصه علم جهانی، افزود: جامعه علمی و نخبگان برای یافتن راه‌حل‌های علمی مشکلات مختلف می‌توانند با پیشرفت و ترقی در عرصه‌های علم جهانی، تمدن نوین اسلامی را ایجاد کنند و باعث موفقیت و سربلندی ایران اسلامی شوند.

مقدم بیان کرد: بنا بر فرمایش عالمانه حضرت آیت‌الله العظمی امام خامنه‌ای «در آینده‌ای معقول، ایران منبع علم جهانی بشود و هر کس برای دسترسی به جدیدترین یافته‌های علمی، ناچار از یادگیری زبان فارسی شود، همانگونه که در برهه‌هایی از تاریخ، ایرانیان بر قله‌های دانش جهانی قرار داشتند و کتابهای دانشمندان ایران در دانشگاه‌های غرب و شرق مورد تدریس و استناد اهل علم و دانش بوده و هست».

این کارشناس مسائل سیاسی با اشاره بر سخنان رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه ایران باید جزو ۱۰ کشور برتر هوش مصنوعی جهان شود، مطرح کرد: آینده از آن هوش مصنوعی خواهد بود و تاکید معظم له بر ضرورت توجه به هوش مصنوعی نشان از درایت علمی بالای ایشان دارد. استفاده هر چه بیشتر از این هوش سبب افزایش فرآیندهای اتوماسیون رباتیک کارها از جمله تشخیص و درمان بیماری‌ها و پیشرفت و آسان شدن کارها در همه زمینه‌ها می‌شود.

علاج مشکلات کشور مبتنی بر توانمندی‌های داخلی است

وی با تاکید بر مانع زدایی و رونق تولید ملی، بیان کرد: اقتدار یعنی توانایی‌ها و توانمندی‌های یک ملت که با آگاهی و خودباوری، دریافتند که علاج مشکلات کشور در داخل و مبتنی بر توانمندی‌های داخلی و اقتصاد مقاومتی است لذا جامعه علمی مهم‌ترین بازوی قدرتمند تحقق رونق ملی و اقتصاد مقاومتی است.

مسئولان کشور باید به وظایف خود درباره نخبگان و جامعه علمی کشور عمل کنند و آنها را دلگرم به خدمت به مملکت و ماندن در میهن کنند نه اینکه با تبلیغات سو برخی سبب مهاجرت این مغزهای متفکر شوند وی گفت: مقام معظم رهبری مهمترین موانع فرهنگی تولید را ناامیدی، بی همتی، بی حوصلگی، راحت طلبی، سرگرمی‌های مضر، احساس ناتوانی و خطرپذیر نبودن برشمردند که باید این موانع در کشور برطرف شوند زیرا زمانیکه در کشور تولید ملی رونق بگیرد دیگر بیکاری وجود نخواهد داشت.

مقدم با بیان اینکه اشتغال و ثروت، باعث بالا رفتن توان اقتصادی و در نتیجه اقتدار ملی خواهد شد، افزود: شرکت‌های داخلی باید با افزایش کیفیت محصولات خود و تعدیل قیمت‌ها، سبب رونق بازار داخلی و خارجی برای فروش محصولات داخلی و ملی کشور شوند زیرا لازمه رشد شرکت‌های داخلی، ایجاد بازار ملی است.

دبیر جبهه پیروان خط امام و رهبری استان کرمان خطاب به مسئولان تاکید کرد: مسئولان کشور باید به وظایف خود درباره نخبگان و جامعه علمی کشور عمل کنند و آنها را دلگرم به خدمت به مملکت و ماندن در میهن کنند نه اینکه با تبلیغات سو برخی سبب مهاجرت این مغزهای متفکر شوند.

وی گفت: همچنین جوانان نخبه هم باید خطرپذیر باشند و با پشتکار و امیدواری و پذیرش سختی‌ها در قبال مسائل کشور احساس مسئولیت کنند و در راستای پیشرفت کشور گام بردارند.

کد خبر ۵۳۵۶۱۸۲




مسئولان نخبگان را دلگرم به خدمت در کشور کنند

منبع:مــهر
? مسئولان نخبگان را دلگرم به خدمت در کشور کنند