مسئولان قضایی و انتظامی مقتدرانه مانع قانون‌شکنی‌ها شوند

امام جمعه موقت ریگان گفت: مسئولان قضایی و انتظامی باید در بستر اختیارات و وظایف قانونی خود، مقتدرانه مانع قانون‌شکنی‌ها شوند. حجت‌الاسلام روح‌الله عباسزاده در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان، اظهار کرد: انسان با همه ابعاد وجودی‌اش، آفریده خدای‌متعال است، خداوند نیز به انسان کرامت بخشیده و در فطرت و غریزه […]

امام جمعه موقت ریگان گفت: مسئولان قضایی و انتظامی باید در بستر اختیارات و وظایف قانونی خود، مقتدرانه مانع قانون‌شکنی‌ها شوند.

حجت‌الاسلام روح‌الله عباسزاده در گفتگو با خبرنگار سرویس اجتماعی پایگاه خبری نذیر کرمان، اظهار کرد: انسان با همه ابعاد وجودی‌اش، آفریده خدای‌متعال است، خداوند نیز به انسان کرامت بخشیده و در فطرت و غریزه او خصلت‌هایی را نهادینه کرده است.

 
 
 
امام جمعه موقت ریگان عنوان کرد: کاری شهید عزیز حمیدرضا الداغی کرد در واقع پاسخ مثبت به همین ندای درونی و غریزی‌ای بود که خداوند در وجودش نهاده‌بود.
 
 
 
وی افزود: غیرت و جوانمردی ایشان به وی اجازه نداد که ظلم را ببیند و سکوت کند، مظلوم را ببیند و آرام بنشیند! ما حتی اگر مسلمان هم نباشیم نمیتوانیم در برابر ظلم و بی غیرتی ساکت بنشینیم.
 
 
 
عباسزاده بیان کرد: فرهنگ اومانیسم کاری با انسان غربی کرده است که همه چیز را مادّی می‌بیند و مادّی تحلیل می‌کند، لذا نگاه ناقصی از انسان و خواسته‌ها و نیازهایش دارند و همیشه در محاسباتشان نسبت به انسان‌ها دچار خطا می‌شوند.
 
 
 
مدیر حوزه علمیه ریگان در پاسخ به سوال آيا جامعه در شکل دادن یک انسان به عامل تبهکاری و جنایت، مدخلیت دارد، گفت: تربیت یک شخص از عوامل متعددی اثر می‌پذیرد، در کنار ویژگی‌های ژنتیکی، این محیط است که تاثیر بسزایی در سامان بخشیدن به شخصیت و رفتارهای فرد دارد.
 
 
 
وی ادامه داد: در نگاه تربیت جامع اسلامی، محیط را نباید محدود به محیط فردی و خانوادگی دانست؛ بلکه محیط اجتماعی نیز بر جهت‌دهی به رفتار افراد اثرگذار است، از همین جهت است که دین مبین اسلام هم برای محیط فردی انسان برنامه دارد و هم برای محیط اجتماعی وی، محیط اجتماعی همان فرهنگ است.
 
 
 
امام جمعه موقت ریگان تصریح کرد: فرهنگ به تعبیر مقام معظم رهبری مثل هوایی است که ما درون آن هستیم و از آن تنفس‌می‌کنیم. بر اساس آمار، جرم و جنایت در ماه مبارک رمضان کم می‌شود؛ خب چرا؟! چون فرهنگ اجتماعی در این ماه از ارزش‌های دینی تاثیر می‌پذیرد و مردم ناخودآگاه و در بستر فرهنگ رشد می‌کنند.بر این اساس بله، قطعا جامعه بر شکل‌گیری حوادث اثرگذار است.
 
 
 
عباسزاده در پاسخ به سوال چرا عمدتاً سلبریتی‌هایی که در برخی مسائلی که به آنان ربطی ندارد دخالت می‌کنند اما در چنین وقایعی سکوت پیشه می‌سازند، عنوان کرد: فرهنگ سلبریتیسم یک فرهنگ وارداتی و تنها یکی از ثمرات آسیب رسان تمدن غرب و مدرنیسم محسوب می‌شود.
 
 
 
وی افزود: در این نگاه، هر کسی با هر میزان تحصیلات و تخصصی، بدنبال شهرت است، اساس کار یک سلبریتی جذب دنبال‌کننده بیشتر است.
 
 
 
مدیر حوزه علمیه ریگان بیان کرد: در چند سال اخیر فضای رهاشده مجازی در ایران در رشد و تقویت فرهنگ سلبریتیسم و چهره‌محوری نقش بسزایی داشته است، از طرفی هم افراد سیاسی برای رسیدن به اهداف خود از چهره‌ها سوء‌استفاده کردند و برای جلب آراء مردم، سلبریتی‌ها را حمایت کردند.
 
 
 
وی با بیان اینکه جذب دنبال کننده حرف اول را برای یک سلبریتی‌می‌زند، افزود: او دنبال حق نیست دنبال واقعیت نیست و دنبال عدالت و آزادی هم نیست، تنها ملاک رفتاری سلبریتی، جذب بیشتر افراد جامعه است. آنها بخوبی فهمیده‌اند که یکی از مسیرهای میانبر برای مشهور شدن، حمایت از هنجارشکنی های اجتماعی است.
 
 
 
امام جمعه موقت ریگان ادامه داد: لذا هر جا که احساس کنند با مخالفت با قانون، دین و یا حتی سنت‌های رایج جامعه راه‌میانبری برای رسیدن به شهرت پیدا می‌کنند، فورا اقدام می‌کنند و ظاهر حمایتگر و کنشگر اجتماعی به خود می‌گیرند.
 
 
 
عباسزاده عنوان کرد: در حادثه اخیر یعنی شهادت مظلومانه و البته مقتدرانه شهید الداغی، از آنجا که احساس کردند در صورت حمایت از شهید غیرت، از طرف دنبال‌کننده‌های خود که تعداد خاص و معدودی از جامعه هستند، به باد انتقاد گرفته می‌شوند، عقب‌نشینی کردند.
 
 
 
 
 
مدیر حوزه علمیه ریگان در پاسخ به سوال نقش وقایع و اغتشاشات سال گذشته در بروز جنایت سبزوار چیست، گفت: قاعدتا این اغتشاشات و خودخواهی‌ها، آرامش جامعه را تا مدتها تحت تاثیر خود قرار می‌دهد اما نکته‌ای که باید مورد توجه قرار بگیرد آن است که چه اقدامی و از طرف چه کسانی باید مقابل این قانون‌شکنی‌ها صورت بگیرد.
 
 
 
وی افزود: جامعه ایرانی در طول تاریخ همیشه به قانون و هنجارهای اجتماعی احترام گذاشته است، این عده اندکی که چند ماهی است شروع به تقابل عملیاتی با قانون کرده‌اند، چگونه باید متوجه اشتباهشان شوند و دست از اغتشاش و ایجاد ناآرامی بردارند؟خب، تکلیف مشخص است.
 
 
 
عباسزاده تصریح کرد: از طرفی مردم باید در مقابل این هنجارشکنی‌ها با انجام نهی از منکر بصورت گفتاری، نارضایتی خود را از این اعمال ناپسند به گوش هنجارشکنان برسانند و از طرفی دیگر نیز مسئولان قضایی و انتظامی باید در بستر اختیارات و وظایف قانونی خود، مقتدرانه مانع این قانون‌شکنی‌ها شوند.
 
 
 
امام جمعه موقت ریگان خاطر نشان کرد: البته در مورد وظیفه همگانی امر به معروف و نهی از منکر، بهترین راهکار همان است که امامِ جامعه به آن اشاره فرمودند؛ یعنی بگوید و برود مردم باید با آگاهی کامل نسبت به توطئه‌های دشمن، نگذارند فضای جامعه یک فضای دو قطبی شود.
 
 
 
مدیر حوزه علیمه ریگان بیان کرد: اگر همه مردم در برابر هنجارشکنان همین یک جمله حضرت آقا؛ “خانم کار شما اشتباه است” و یا “کار شما خلاف قانون است” را بگویند و عبور کنند، قطعا به مرور زمان اثرگذار خواهد بود، مردم حتی اگر احساس نیاز به واکنش فوری کردند لازم است که با تماس به ماموران محترم انتظامی بهترین اقدام را انجام دهند.
 
 
 
 
 
وی گفت: در پایان لازم می‌دانم که مثل همه مردم، وقوع این حادثه دردناک و شهادت مظلومانه شهید الداغی را محکوم کرده و از قوه محترم قضائیه درخواست اشدّ مجازات برای عاملان و مسبّبان اینگونه جنایات و هنجارشکنی‌ها را داشته باشم.
 
 
 
انتهای خبر/د




مسئولان قضایی و انتظامی مقتدرانه مانع قانون‌شکنی‌ها شوند

منبع:آرمـان
? مسئولان قضایی و انتظامی مقتدرانه مانع قانون‌شکنی‌ها شوند