مردم رفسنجان امسال چقدر صدقه دادند؟

فت فتو/کرمان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان رفسنجان گفت: در ۱۱ ماهه امسال، ۲ میلیارد و ۷۱۵ میلیون تومان صدقه مردمی، جمع‌آوری و در امور معیشتی نیازمندان هزینه شده است. حسین فداکار در گفت و گو با فت فتو با تبریک روز احسان و نیکوکاری، در تشریح عملکرد کمیته امداد رفسنجان در سال جاری، […]

فت فتو/کرمان رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) شهرستان رفسنجان گفت: در ۱۱ ماهه امسال، ۲ میلیارد و ۷۱۵ میلیون تومان صدقه مردمی، جمع‌آوری و در امور معیشتی نیازمندان هزینه شده است.

حسین فداکار در گفت و گو با فت فتو با تبریک روز احسان و نیکوکاری، در تشریح عملکرد کمیته امداد رفسنجان در سال جاری، اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال، ۲ میلیارد و ۷۱۵ میلیون تومان صدقه جمع‌آوری شده ضمن اینکه خیّرین رفسنجانی در این مدت، در طرح «اکرام» برای کودکان یتیم، فرزندان طلاق و … ۴ میلیارد و ۵۲۱ میلیون تومان هزینه کردند.

وی میزان زکات مستحبی مردم رفسنجان در سال جاری را ۹۶۰ میلیون تومان اعلام کرد و افزود: در حوزه درآمد کفاره و فطریه، از عید فطر سال گذشته تا اول اسفندماه امسال مبلغ یک میلیارد و ۱۸۲ میلیون تومان کفاره و فطریه جمع‌آوری شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) رفسنجان با اشاره به جمع‌آوری ۲۰۹ میلیون تومان در جشن عاطفه‌ها در مهرماه امسال، ادامه داد: برای ۱۰۴ نفر از افراد تحت پوشش کمیته امداد شهرستان در سال جاری به مبلغ دو میلیارد تومان جهیزیه تهیه و اهدا شده است. همچنین برای ۵۰ نفر از کسانی که تحت پوشش نبودند نیز در طرح «غدیر» با مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان جهیزیه اهدا شد.

فداکار با بیان این‌که ۴۲۳۰ خانوار نفر تحت پوشش کمیته امداد رفسنجان قرار دارند، ادامه داد: پرداخت ماهیانه کمک‌هزینه برای ۱۵۰ کودک دچار سوءتغذیه، پرداخت سبد تغذیه به ۲۵۰ خانم‌هایی که در دوران شیردهی و دچار سوءتغذیه هستند و پرداخت کمک‌هزینه خرید و تعمیر لوازم منزل به‌مبلغ ۶۸۰ میلیون تومان برای مددجویان تحت پوشش در سال جاری انجام گرفته است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) رفسنجان در ادامه به پرداخت وام قرض‌الحسنه به مددجویان اشاره و اظهار کرد: در ۱۱ ماهه امسال ۶۹۵ مورد وام قرض‌الحسنه کارگشایی به مددجویان در مجموع با ۹ میلیارد و ۵۷۴ میلیون تومان پرداخت شده است، همچنین وام قرض‌الحسنه درمانی برای افراد تحت پوشش و غیرمددجو به‌مبلغ یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان و ۴۷۹ مورد وام اشتغال با بازپرداخت هفت ساله با مبلغ ۴۰ میلیارد تومان پرداخت شده که وام اشتغال از ۳۰ تا ۱۵۰ میلیون تومان بسته به حرفه و شغل مورد نظر پرداخت شده است. ضمن این‌که تمامی این وام‌ها با سود چهار درصد است.

فداکار با اشاره به تحت پوشش بودن ۷۲۶ دانش‌آموز و ۹۶۰ دانشجو در کمیته امداد امام خمینی(ره) رفسنجان، یادآور شد: در ۱۱ ماهه امسال مبلغ ۱۱ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان هزینه درمانی برای افراد تحت پوشش پرداخت شده است.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) رفسنجان با تقدیر از کمک‌های خیران و مردم نیکوکار اضافه کرد: افراد بی‌بضاعت در رفسنجان بعضاً عزت‌مندانه زندگی می‌کنند و به کمیته امداد برای حمایت مراجعه نمی‌کنند اما در عین حال کمک‌های موردی کمیته امداد امام خمینی(ره) رفسنجان بسیار زیاد است لذا این موضوع که جا افتاده رفسنجان شهرستان برخوردار است، صحت ندارد و این‌گونه نیست چرا که خیّرینی داریم که در تأمین زندگی خود درمانده‌اند.

انتهای پیام




مردم رفسنجان امسال چقدر صدقه دادند؟

منبع: ایـسنا
? مردم رفسنجان امسال چقدر صدقه دادند؟