مردم جنوب کرمان و حاج‌قاسم؛ پای یک علاقه همیشگی در میان است

سیدالشهدا جبهه مقاومت با انقلاب خود در دهه ۷۰ در جنوب کرمان آرامش و امنیت را به مردم هدیه داد. به گزارش نذیر کرمان، به پاس خدمات بی‌نظیر شهید حاج قاسم سلیمانی در دهه ۷۰ در جنوب کرمان به درخواست  مردم شهرستان‌های رودبار جنوب و جازموریان سومین یادواره شهدای عشایر جنوب کرمان و چهارمین سالگرد […]

سیدالشهدا جبهه مقاومت با انقلاب خود در دهه ۷۰ در جنوب کرمان آرامش و امنیت را به مردم هدیه داد.

به گزارش نذیر کرمان، به پاس خدمات بی‌نظیر شهید حاج قاسم سلیمانی در دهه ۷۰ در جنوب کرمان به درخواست  مردم شهرستان‌های رودبار جنوب و جازموریان سومین یادواره شهدای عشایر جنوب کرمان و چهارمین سالگرد شهادت سردار دلها به میزبانی شهرستان جازموریان در دهه مقاومت برگزار می‌شود.

مردم این شهرستان‌ها از ماه‌ها قبل برای برگزاری این یادواره در حال تلاش و برنامه‌ریزی هستند و با نشست مشترک با مسئولین این شهرستان‌ها با ایجاد کمیته‌های تخصصی دربرنامه‌ریزی هر چه با‌شکوه‌تر برگزار شدن این یادواره هستند.

سران طوایف، بزرگان، جوانان و نوجوانان جنوب کرمان به پاس انقلاب تاریخی شهید حاج قاسم سلیمانی در این مناطق برگزاری این یادواره را التیامی برای جای خالی بزرگ مرد عشایر می‌دانند همان کسی که با حرکت بی‌نظیر و تاریخی خود امنیت و آسایش را به مردم این مناطق هدیه داد.

حال مردم بی صبرانه منتظر پانزدهم دیماه هستند تا با میزبانی از عشایر جنوب کرمان در چهارمین سالگرد شهید سلیمانی عشق و ارادت خالصانه خود را در این میزبانی به نمایش بگذارند.

مردم جنوب کرمان این یادواره را براساس یک جوشش درونی و احساس دین و تکلیف برگزارمی‌کنند تا نام و مکتب حاج قاسم در این مناطق بیش از همیشه زنده نگه داشته شود.

حکایت این روزهای مردم شهرستان‌های رودبار جنوب و جازموریان حکایت عشق و دلدادگی و شعور مردمی است که به عشق سیدالشهدای جبهه مقاومت دست از پا نمی‌شناسند و همه تلاش خود را برای برگزاری هر چه باشکوه تر چهارمین سالگرد سردار دلها به کار بسته‌اند، تا بار دیگر تجلی بصیرت مردمی خود را در دهه مقاومت به نمایش بگذارند.

سومین یادواره شهدای عشایری جنوب کرمان در شهرستان جازموریان برگزار می‌شود

اسلام حاجب فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبارجنوب و دبیر برگزاری سومین یادواره شهدای عشایر جنوب کرمان در گفتگو با خبرنگار رودبارما از برگزاری سومین یادواره شهداء  عشایر جنوب کرمان در دهه مقاومت خبر داد و گفت: سومین یادواره شهدای عشایر جنوب کرمان در دهه مقاومت به میزبانی شهرستان تازه تاسیس جازموریان برگزار می‌شود.

دبیر ستاد برگزاری شهدای عشایر جنوب کرمان با اشاره به اینکه عشایر قبل از پیروزی انقلاب اسلامی و بعد از آن در تثبیت انقلاب نقش‌آفرینی داشته‌اند، گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس عشایر به عنوان نخستین کسانی بودند که از تمام توان و تجهیزات خود برای دفاع از مرزها و کشور استفاده کردند و با ایستادگی در برابر دشمن ۱۰ هزار شهید را تقدیم نظام کردند و برگ زرینی در تاریخ انقلاب و دفاع مقدس به ثبت رسانده‌اند.

حاجب با اشاره به هجمه دشمن و جنگ اقتصادی علیه کشور افزود: عشایر در تامین امنیت غذایی کشور در برابر این جنگ نابرابر نیز ایستادگی کردند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه رودبار جنوب خاطر نشان کرد: همزمان با این یادواره‌ که در دهه مقاومت برگزار می‌شود چهارمین سالگرد سردار دل‌ها شهید حاج قاسم سلیمانی هم برگزار می‌شود.

حاجب با یادآوری این نکته که محور یادواره شهداء باید خدمت بیشتر به جامعه ویژه قشر محروم باشد، گفت: کمیته‌های تخصصی در زمینه برگزاری هرچه باشکوه‌تر سومین یادواره شهدای  ولایتمدار عشایر جنوب کرمان همراه با دستورالعمل مشخص شده تا شاهد برگزاری این یادواره در شان و منزلت شهدا باشیم.

وی افزود: مسابقات فرهنگی ورزشی عشایر در رشته‌های فوتبال، والیبال، تیراندازی و سوارکاری در حال برگزاری است و نفرات برتر این مسابقات قرار است در حاشیه یادواره مورد تجلیل قرار بگیرند.
منبع:رودبار ما
انتهای خبر/پورحیدر




مردم جنوب کرمان و حاج‌قاسم؛ پای یک علاقه همیشگی در میان است

منبع:آرمـان
? مردم جنوب کرمان و حاج‌قاسم؛ پای یک علاقه همیشگی در میان است