مردم آرامش خود را حفظ کنند/ اتخاذ تمهیدات لازم برای اسکان در شرایط اضطراری

سخنگوی جمعیت هلال احمر از ساکنان جنوب کشور که تحت تاثیر زلزله اخیر قرار گرفته‌اند خواست که آرامش خود را حفظ کرده و به شایعات توجه نکنند. محمد حسن قوسیان مقدم در گفت‌وگو با فت فتو با اشاره به وقوع دو زلزله ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری که بعد از ظهر امروز مناطقی از جنوب کشور […]

سخنگوی جمعیت هلال احمر از ساکنان جنوب کشور که تحت تاثیر زلزله اخیر قرار گرفته‌اند خواست که آرامش خود را حفظ کرده و به شایعات توجه نکنند.

محمد حسن قوسیان مقدم در گفت‌وگو با فت فتو با اشاره به وقوع دو زلزله ۶.۴ و ۶.۳ ریشتری که بعد از ظهر امروز مناطقی از جنوب کشور را تحت تاثیر خود قرار داد، گفت: برابر گزارش‌ها چندین پس لرزه دیگر نیز تاکنون در این محدوده رخ داده و همین موضوع باعث نگرانی برخی از ساکنان این مناطق شده است، لذا از هموطنان می‌خواهم که آرامش خود را حفظ کرده و اخبار را از منابع رسمی دنبال کنند.

وی ادامه داد: گزارش‌هایی که از مقامات محلی به دست ما رسیده است ترک‌خوردگی در دیوار برخی ساختمان‌ها و منازل در منطقه فین نیز گزارش شده است. جمعیت هلال احمر نیز تاکنون ۵۴ روستا از ۱۳۷ روستای این مناطق را به صورت کامل مورد ارزیابی قرار داده است.

وی افزود: تاکنون به جز یک مورد فوتی در بندرعباس خسارت جانی دیگری  اعلام نشده است اما ارزیابی‌ها انجام خواهد شد.

قوسیان با بیان اینکه۱۵۰ نفر از همکاران ما نیز در قالب تیم‌های عملیاتی در منطقه حضور دارند، گفت: دو بالگرد در منطقه در حال آماده باش برای ارائه خدمت است. سه استان بوشهر و کرمان و فارس در حال آماده‌باش کامل هستند.

وی درباره حضور مردم در خیابان‌ها نیز گفت: اماکن عمومی از جمله ورزشگاه ها و مساجد برای اسکان کسانی که قصد ندارند شب را در منزل خود بگذرانند، در نظر گرفته شده است.

سخنگوی هلال احمر در باره امکانات امدادی و اضطراری نیز گفت: در این خصوص خوشبختانه کمبود و مشکلی تاکنون گزارش نشده است. اما درحال حاضر اولویت نخست برای ما حفظ جان و سلامتی مردم است.

انتهای پیام




مردم آرامش خود را حفظ کنند/ اتخاذ تمهیدات لازم برای اسکان در شرایط اضطراری

منبع: ایــسنا
?مردم آرامش خود را حفظ کنند/ اتخاذ تمهیدات لازم برای اسکان در شرایط اضطراری : اخبار استان کرمان – اجتماعی