مراکز انتقال خون استان کرمان در روزهای تاسوعا و عاشورا باز است

ایرج شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین علیه السلام، اظهار داشت: با توجه به فصل گرما آمار مراجعان و اهداکنندگان خون به پایگاه‌های انتقال خون کم شده و به تبع آن ذخایر خونی ما کاهش پیدا کرده است. وی از راه‌اندازی پویش نذر خون […]

ایرج شکوهی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در کرمان، با تسلیت ماه محرم و ایام سوگواری امام حسین علیه السلام، اظهار داشت: با توجه به فصل گرما آمار مراجعان و اهداکنندگان خون به پایگاه‌های انتقال خون کم شده و به تبع آن ذخایر خونی ما کاهش پیدا کرده است.

وی از راه‌اندازی پویش نذر خون در استان کرمان همزمان با سراسر کشور با شعار اهدای خون، فرهنگ حسینی و نذر عاشقان خبر داد و گفت: این پویش از ابتدای ماه محرم آغاز شده و تا پایان ماه صفر ادامه دارد.

مدیرکل انتقال خون استان کرمان با اشاره به اهداف برگزاری این طرح، بیان کرد: هدف ما این است که اهدای خون مانند یک نذر در کنار دیگر نذورات مردمی در ایام تاسوعا و عاشورا و در ماه محرم قرار گیرد و این کار نجات‌بخش در نگاه جامعه به ویژه نسل جوان به عنوان یک مسئولیت انسانی و اخلاقی تبیین شود.

وی با دعوت از همه مردم نوعدوست برای شرکت در این پویش، ابراز داشت: در استان کرمان بالغ بر هزار و ۵۰۰ بیمار تالاسمی داریم و متاسفانه به این آمار باید بیماران سرطانی بستری در بیمارستان‌ها و بیماران تصادفی نیازمند به خون را هم متاسفانه تعداد آنها در استان کرمان کم نیست را اضافه کنیم.

شکوهی با بیان اینکه افراد با نذر خون خود می‌توانند نجات بخش جان بیماران نیازمند به خون باشند، گفت: اهداکنندگان خون با هر واحد اهدای خون می‌توانند جان سه نفر بیمار نیازمند را نجات دهند.

وی با اشاره به اینکه در این راستا کلیه مراکز انتقال خون استان کرمان در روزهای تاسوعا و عاشورا یعنی پنجشنبه و جمعه این هفته باز و آماده ارائه خدمت به مراجعه‌کنندگان هستند، افزود: سامانه نوبتدهی اینترنتی انتقال خون نیز راه اندازی شده و افراد می‌توانند‌ با مراجعه به سایت http://nobatdehi.ibto.ir زمان و ساعت خون دهی خود را مشخص کنند.

انتهای پیام/۵۱۱/




مراکز انتقال خون استان کرمان در روزهای تاسوعا و عاشورا باز است

منبع: تسنــیم
? مراکز انتقال خون استان کرمان در روزهای تاسوعا و عاشورا باز است