مراقب تماس واتساپی کلاهبرداران باشید

کرمان- فت فتو- رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: باوجودهشدارهای فراوان درخصوص کلاهبرداری‌های تلفنی هنوز شاهدیم برخی شهروندان براحتی فریب تماس‌های تلفنی مجرمان سایبری از جمله تماس با واتساپ را می خورند و از این طریق باعث برداشت غیرمجاز از حساب خود می‌شوند. به گزارش روز پنجشنبه فت فتو به نقل از پایگاه خبری پلیس، […]

کرمان- فت فتو- رییس پلیس فتا استان کرمان گفت: باوجودهشدارهای فراوان درخصوص کلاهبرداری‌های تلفنی هنوز شاهدیم برخی شهروندان براحتی فریب تماس‌های تلفنی مجرمان سایبری از جمله تماس با واتساپ را می خورند و از این طریق باعث برداشت غیرمجاز از حساب خود می‌شوند.

به گزارش روز پنجشنبه فت فتو به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ امین یادگار نژاد با بیان اینکه تماس تلفنی از طریق واتساپ (watsapp) شگرد دیگر مجرمان سایبری برای خالی کردن حساب بانکی افراد است توضیح داد: مجرمان سایبری در پی تماس از طریق واتساپ با شهروندان و اعلام اینکه شما در مسابقه رادیویی برنده فلان مبلغ شده‌اید و برای دریافت جایزه خود راهنمایی‌های کارشناس ما را انجام دهید، شهروندان را فریب می‌دهند.

وی افزود: کلاهبرداران با اعلام اینکه افراد سرشناس در استودیو حضور دارند و با تقلید صدا و اعلام برنده شدن مخاطب، با ترفندهای ماهرانه افراد را به پای عابربانک می کشانند و اطلاعات همراه بانک را دریافت می کننداظهارداشت: این کلاهبرداران به بهانه اینکه پیامی حاوی کد ثبت نام برای شما ارسال خواهد شد، از شهروندان می‌خواهند کد ارسالی را به آنها اعلام کنند غافل از اینکه کد ارسالی رمز پویای بانکی شهروندان است و با داشتن این کد براحتی حساب بانکی فرد را خالی می‌کنند.

یادگارنژاد بیان کرد: توجه داشته باشیم در اجرای مسابقات زنده رادیویی و تلویزیونی اولویت تماس با متقاضیانی است که ثبت نام کرده اند و ارتباط با این افراد نیز از خطوط تلفن ثابت شهری انجام خواهد شد.

رییس پلیس فتا استان کرمان عنوان کرد: در صورت تماس‌های مشکوک در واتساپ از جواب دادن به آنها خودداری کنید زیرا این افراد به قدری زیرک هستند که با ترفندهای ماهرانه شما را در دام می‌اندازند.

یادگار نژاد یادآور شد: این مجرمان معمولا اطلاعات شخصی، هویتی و بانکی نظیر شماره کارت‌های شما را از قبل جمع‌آوری و ادعا دارند سامانه‌ای در اختیار دارند که تمامی اطلاعات شما را می‌توانند ببینند و از این روش اعتماد افراد را جلب می‌کنند.

وی گفت: مجرمان سایبری ابتدا اطلاعات همراه بانک را از شما می گیرند و با روش اینکه تماس watsapp را قطع نکنید و پای عابر بانک بروید، شما را ترغیب می‌کنندتا مبالغی که در کارت‌های دیگرتان موجود است را در یک کارت تجمیع و حتی مبالغی را برای جلب اعتماد، به آن حساب واریز می‌کنند.

سرهنگ یادگارنژاد تصریح کرد: کلاهبرداران پس از وارد شدن به همراه بانک ابتدا رمز عبور را تغییر می‌دهند که نتوانید به حساب کاربری دسترسی داشته باشید، به این ترتیب براحتی حساب را تخلیه می‌کنند و نکته دیگر اینگه این افراد معمولا ساعات پایان شب را برای کلاهبرداری انتخاب می‌کنند تا با خیال آسوده کار خود را انجام دهند.

وی افزود: مجرمان سایبری در این نوع کلاهبرداری‌ها فقط‌ و فقط با همکاری خود مال‌باخته موفق می‌شوند پس کافیست هوشیار باشیم و این زنجیره را قطع کنیم؛ پس اطلاعات حساب بانکی خود را در اختیار این افراد قرار ندهید تا کلاهبردار در انجام عمل مجرمانه خود ناکام بماند.




مراقب تماس واتساپی کلاهبرداران باشید

منبع:ایرنـا
? مراقب تماس واتساپی کلاهبرداران باشید