مراجعه ی روزانه ۸۰۰ نفر مبتلا به آنفولانزا به بیمارستانهای زرند

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند گفت: شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم به گونه‌ای که روزانه بیش از ۸۰۰ نفر به دلیل این بیماری به دو بیمارستان اصلی شهر زرند مراجعه می‌کنند و آمار افراد بستری نیز بسیار افزایش داشته است. به گزارش فت فتو، همزمان با گسترش و اوج انتشار بیماری آنفوآنزا رئیس […]

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند گفت: شاهد افزایش تعداد بیماران هستیم به گونه‌ای که روزانه بیش از ۸۰۰ نفر به دلیل این بیماری به دو بیمارستان اصلی شهر زرند مراجعه می‌کنند و آمار افراد بستری نیز بسیار افزایش داشته است.

به گزارش فت فتو، همزمان با گسترش و اوج انتشار بیماری آنفوآنزا رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان زرند ضمن بیان نکاتی برای پیشگیری در مورد آخرین وضعیت این بیماری به خبرنگار ما گفت: با شروع فصل پاییز و بازگشایی مدارس ما شاهد افزایش تعداد بیماران بوده‌ایم به گونه‌ای که روزانه بیش از ۸۰۰ نفر به دلیل این بیماری به دو بیمارستان اصلی شهر زرند مراجعه می‌کنند و آمار افراد بستری نیز بسیار افزایش داشته است.
 
وی گفت: به مدرسه رفتن کودکان خود دقت کافی داشته باشند و آموزش‌های لازم به بچه‌ها در منازل داده شود.
 
محمدی با تاکید بر این نکته که اصول اولیه بهداشتی میتواند نقش چشم گیری در کاهش ابتلا به این بیماری را دارد گفت: در زدن ماسک، شستشوی دست‌ها، استفاده از لیوان و وسایل شخصی و عدم استفاده از تنقلات و اغذیه به صورت مشترک توسط دانش‌آموزان بسیار مهم است و از مسئولین بهداشت مدارس میخواهیم که نظارت جدی بر این موارد وجود داشته باشد.
 
وی تاکید کرد: خانواده‌های زرندی اگر علائم آنفلوآنزا را در کودکان خود مشاهده کردند حداقل به مدت ۷۲ ساعت از رفتن کودک به مدرسه خودداری کنند و گواهی لازم در این رابطه به دانش‌آموزان داده خواهد شد. مسئولین مدارس نیز اگر کودکی علائم بیماری را داشت از پذیرش و ورود او به مدرسه جلوگیری نمایند.
 
محمدی افزود:کمبود داروهای مرتبط به این بیماری در روزهای اخیر، سراسری است و هرچند زرند نسبت به برخی شهرها وضعیت بهتری دارد اما ان‌شاالله وزارت بهداشت به زودی این مشکل را حل خواهد کرد.
 
وی در آخر خاطرنشان کرد: مردم ضمن رعایت موارد پیشگیری در صورت مشاهده علائم ابتلا در منزل با استفاده از داروهای گیاهی نسبت به درمان اقدام نمایند و در صورت بدتر شدن حالشان و عدم بهبودی به مراکز درمانی مراجعه نمایند.

انتهای پیام/قنبرزهی




مراجعه ی روزانه ۸۰۰ نفر مبتلا به آنفولانزا به بیمارستانهای زرند

منبع:آرمـان
? مراجعه ی روزانه ۸۰۰ نفر مبتلا به آنفولانزا به بیمارستانهای زرند