مدیون کسانی هستیم که ضعف‌های ما را زیر ذره‌بین می‌گذارند

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان حادثه تروریستی شیراز را محکوم کرد و گفت: خبرنگارانی که مسئولان را از نقاط ضعف و قوت‌شان آگاه می‌کنند، قابل تقدیرند. به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان، نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با اکثریت اعضاء شورای شهر، شهردار کرمان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد  و ۱۶ مصوبه […]

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان حادثه تروریستی شیراز را محکوم کرد و گفت: خبرنگارانی که مسئولان را از نقاط ضعف و قوت‌شان آگاه می‌کنند، قابل تقدیرند.

به گزارش سرویس اقتصادی نذیر کرمان، نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان، با اکثریت اعضاء شورای شهر، شهردار کرمان و جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد  و ۱۶ مصوبه مورد بررسی و در دستور کار قرار گرفت که برخی تصویب و برخی به کمیسیون ‌های مربوطه برگشت داده شد.

علیرضا نادری در آغاز این نشست به حادثه شامگاه گذشته در حرم حضرت شاهچراغ(ع)،که منجر به شهادت و مجروح شدن جمعی از هموطنان شد، اشاره کرد و گفت: این حمله تروریستی، جنایتکارانه و اقدام غیر انسانی را به شدت محکوم می‌کنیم و امیدواریم هرچه سریعتر مسببان آن به اشد مجازات برسند.

رئیس شورای شهر کرمان افزود: دشمنان تصور می‌کنند با این گونه اقدامات می‌توانند آغازگر ناامنی شوند و این پیام را بدهند که هرکس بخواهد می‌تواند یک اسلحه برداشته و افراد بی‌گناه را به گلوله ببندد و به شهادت برساند، درحالی‌که این اقدامات،بزدلانه و مذبوحانه است و در کشور ایران جایی ندارند.

وی ادامه داد: باید تاکید کرد اگر کسی توان و هنر جنگیدن دارد، باید در میدان جنگ با مردان جنگی بجنگد، نه اینکه بزدلانه حملات کور انجام دهد و مردم بی‌گناه را در حرم امن مورد هدف قرار دهد.

نادری به ۱۷ مرداد شهادت محمود صارمی و روز خبرنگار نیز اشاره کرد و گفت: خبرنگارانی که مسئولان را از نقاط ضعف و قوت‌ خود آگاه می‌کنند، قابل تقدیرند.

رئیس شورای اسلامی شهر کرمان ادامه داد:  انسان در دو بُعد خود را می‌شناسد یک بُعد این است که به عیب‌های خود واقف است و بُعد دیگر آنکه خود به عیب‌هایش آگاه نیست اما در برخورد با دیگران آشکار می‌شود و  افراد مقابل آن را می‌شناسند بنابراین این بُعد توسط خبرنگاران ملموس و قابل درک می‌شود، درست زمانی که آن را متعهدانه بیان می‌کنند.

وی گفت: از همه خبرنگارانی که کارها و ضعف‌های ما را رصد کرده و زیر ذره‌بین می‌گذارند و در رفع آن‌ها به ما کمک می‌کنند، تشکر می‌کنیم؛ چراکه باعث می‌شوند در اصلاح خود کوشش کنیم و این امر باعث بهبود عملکرد سیستم می‌شود.

اولین مصوبه شورا که در اولویت قرار گرفت متعلق به مصوبات کمیسیون فرهنگی در خصوص نامگذاری برخی معابر شهری بود.

 سیدمحمد موسوی دبیر شورای اسلامی شهر کرمان، مصوبات متعلق به نامگذاری تعدای از معابر شهر  کرمان برشمرد و گفت: در کمیسیون فرهنگی شورا با تغییر نام سه کوچه، معروف به کشتارگاه، گاوداری رشید فرخی و نامگذاری کوچه شماره ۱۴ شهرک همت موافقت شده است و درخواست تغییر نام میدان توحید به ارگ سابق نیز مورد بحث و نظر سنجی قرار گرفته است.

طبق اعلام این مصوبات با تغییر نام کوچه «منصور شامحمدی» (کوچه معروف به کشتارگاه) در خیابان «جهاد»، به نام «شهدای اصناف»، تغییر نام معبری در جاده «سیدی»، کوچه سوم منشعب از بلوار «ثارالله» معروف به کوچه «گاوداری رشیدفرخی»، با پیشنهاد اهالی به نام «پهلوان» و نامگذاری کوچه شماره ۱۴محله انتهای شهرک «شهید همت»، به نام جهادگر «حاج‌غلامرضا زیدآبادی» با موافقت اکثریت اعضا به تصویب رسید.

اما در این نشست با تغییر نام میدان توحید به ارگ از سوی رئیس شورای شهر مخالفت شد و گفت: گرچه نام این میدان ارگ است و در عرف مردم هم آن را به کار می‌برند و اشکالی هم ندارد اما تغییر کلمه توحید و تغییر آن به ارگ زیبنده نیست.

گرچه موسوی تاکید کرد: در کمیسیون  فرهنگی با این شرط که نام‌هایی که از سال‌های گذشته وبا قابلیت تاریخی و میراثی وجود داشته است و با دین، عرف، شأن و فرهنگ مخالف نیستند، به نام قبلی خود برگردند، موافقت شده است.

 نادری اما در پاسخ به موسوی باز بر موضع خود مبنی بر بازگشت نام میدان «توحید» به نام قبلی (ارگ) مخالفت کرد و گفت: نام «توحید»، ارزشی است و نباید برداشته شود زیرا  هدف خلقت، رسیدن به توحید است و این نام ارزشی نباید تغییر کند زیرا از یک نام خوب و با محتوای دینی می‌خواهیم به نام قدیمی به علت تبعات میراثی آن برگردیم، بنابراین با این تغییر نام به جد مخالفیم.

بنابراین موصبه تغییر نام میدان توحید به ارگ سابق به کمیسیون برگشت داده شد تا بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

شایان ذکر است، در ابتدای این نشست از خبرنگاران فعال در حوزۀ مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر کرمان، با اهدای لوح، تجلیل و قدردانی به عمل آمد.

انتهای خبر/ طهماسبی




مدیون کسانی هستیم که ضعف‌های ما را زیر ذره‌بین می‌گذارند

منبع:آرمـان
? مدیون کسانی هستیم که ضعف‌های ما را زیر ذره‌بین می‌گذارند