مدیرکل میراث فرهنگی استان نوید ارتقاء ثبت مجموعه ملی "حاج‌آقا علی" رفسنجان را داد 

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: این نوید را به مردم رفسنجان می‌دهیم که در آینده شاهد ارتقاء ثبت بنای ملی مجموعه “حاج‌آقا علی” خواهیم بود. سعید شاهرخی شامگاه ۲۴ دی‌ماه در حاشیه سفر به رفسنجان و بازدید از خانه حاج‌آقا علی(بزرگ‌ ترین خانه خشتی دنیا) اظهار کرد: اولین پیام […]

نذیر کرمان/کرمان مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان گفت: این نوید را به مردم رفسنجان می‌دهیم که در آینده شاهد ارتقاء ثبت بنای ملی مجموعه “حاج‌آقا علی” خواهیم بود.

سعید شاهرخی شامگاه ۲۴ دی‌ماه در حاشیه سفر به رفسنجان و بازدید از خانه حاج‌آقا علی(بزرگ‌ ترین خانه خشتی دنیا) اظهار کرد: اولین پیام مجموعه خانه حاج‌آقا علی این است که امین‌التجار این منطقه معرفی شده، این امانت‌داری در فرهنگ مردم رفسنجان بسیار برجسته و بارز است. مردم رفسنجان می‌توانند الگوی فرهنگ برای جامعه ایرانی باشند.

وی افزود: این بنای قاجاری زیر نظر فنی میراث در حال کار است و آنچه که برای خود بنده جذاب و شیرین است دقت و مراقبت کارکنان میراث فرهنگی و باستان‌شناسی و ناظرین ما بر این مجموعه بوده که نگاه بسیار خوبی برای نگهداری و حفظ اثر داشته‌اند.

وی ادامه داد: این نوید را به مردم رفسنجان می‌دهیم که در آینده شاهد ارتقاء ثبت این بنای ملی خواهیم بود و بازبینی در این مجموعه انجام شد که نواقص و زوایای مضاعفی که به این بنای میراثی آسیب می‌رساند، برطرف شود از جمله لوسترهایی که در سقف این بنا وجود دارد باید حذف شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان کرمان در ادامه گفت: از نظر خدمات و مسائل مختلفی که در این مکان در زمینه رستوران، کافی‌شاپ و در آینده نزدیک اقامتگاه وجود دارد قابل پسند و رضایت‌بخش بود اما آنچه لازم است نوآوری، ابتکار و خلاقیتی که دوستان ما به عنوان بازارچه صنایع دستی در کنار این مجموعه دیدند.

شاهرخی در پایان گفت: امیدوارم با در نظر گرفتن سامانه‌ای برای سنجش رضایت‌بخشی و رضایت‌سنجی افکار عمومی و جامعه هدف، به حد مطلوب برسیم و شاهد رضایت حداکثری افرادی که اینجا حضور پیدا می‌کنند، باشیم.

انتهای پیام




مدیرکل میراث فرهنگی استان نوید ارتقاء ثبت مجموعه ملی "حاج‌آقا علی" رفسنجان را داد 

منبع: ایـسنا
? مدیرکل میراث فرهنگی استان نوید ارتقاء ثبت مجموعه ملی "حاج‌آقا علی" رفسنجان را داد