مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان: زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری این استان تکمیل می‌شود

کرمان – فت فتو – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری مناطق نمونه گردشگری این استان با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر ریاست جمهور به کرمان خبر داد. به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، […]

کرمان – فت فتو – مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کرمان از ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های گردشگری مناطق نمونه گردشگری این استان با اعتباری معادل ۲۰۰ میلیارد ریال از محل مصوبات سفر ریاست جمهور به کرمان خبر داد.

به گزارش روز سه شنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان کرمان، فریدون فعالی گفت: طرح تکمیل زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری در شهرستان‌های کرمان، بافت، بردسیر، رابر، فهرج، جیرفت، سیرجان و ریگان اجرا می‌شود.

وی اظهار داشت: تقاضای زیاد طبیعت‌گردان و گردشگران برای سفر به مناطق بیابانی و کویری کشور و بخصوص منطقه کویری استان کرمان که جزو مناطق نمونه گردشگری به شمار می‌روند موجب شده که برای تکمیل زیرساخت‌های این مناطق اقدامات لازم انجام شود.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان کرمان اظهار داشت: همچنین ۱۰۰ میلیارد ریال برای بهره‌برداری از ظرفیت‌های گردشگری بیابان لوت و ساماندهی کمپ کویری در شهرستان فهرج و بخش شهداد اختصاص یافت.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه بیابان لوت، اولین میراث طبیعی ثبت شده ایران در فهرست آثار جهانی بوده و دارای اهمیت زیبایی‌شناختی، طبیعی، فرهنگی و است بنابراین باید معرفی و توسعه ظرفیت‌های مختلف آن در زمینه گردشگری در اولویت کار قرار گیرد.

فعالی به ایجاد و تکمیل زیرساخت‌های روستاهای هدف گردشگری استان کرمان نیز اشاره و خاطرنشان کرد: برای این طرح نیز ۸۰ میلیارد ریال اختصاص یافته و در شهرستان‌های کرمان، راور، بافت، رابر، ارزوئیه، بردسیر و جیرفت اجرا خواهد شد.

استان کرمان با هشت اثر ثبت جهانی، بیشترین تعداد آثار ثبت جهانی را در بین استان های کشور دارد؛ ارگ بم (بزرگترین سازه خشتی جهان)، روستای دست‌کند میمند با چند هزار سال قدمت، باغ زیبای شازده با ویژگی های منحصر به فرد معماری عمارت آن، دشت کویر لوت در منطقه شهداد کرمان که قدیمی ترین درفش جهان از آنجا به دست آمده و سه قنات «گوهرریز» جوپار در شهرستان کرمان، «اکبرآباد» و «قاسم آباد» در شهرستان بم به ثبت جهانی رسیده اند و همچنین روستای دارستان و شهرستان سیرجان به عنوان شهر یا دهکده جهانی گلیم به واسطه خاستگاه گلیم شیرکی پیچ آن در فهرست آثار جهانی قرار دارد.




مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان: زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری این استان تکمیل می‌شود

منبع: ایرنـا
? مدیرکل میراث‌فرهنگی کرمان: زیرساخت‌های مناطق نمونه گردشگری این استان تکمیل می‌شود