مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان: سند توسعه و پیشرفت فرهنگی عنبرآباد تدوین می‌شود

جیرفت – فت فتو – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید بر لزوم همگرایی و هم‌افزایی نهادهای فرهنگی عنبرآباد گفت: بنا داریم سند توسعه و پیشرفت فرهنگی این شهرستان را با توجه به نیازهای فرهنگی منطقه تدوین کنیم. به گزارش روز دوشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل […]

جیرفت – فت فتو – مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با تاکید بر لزوم همگرایی و هم‌افزایی نهادهای فرهنگی عنبرآباد گفت: بنا داریم سند توسعه و پیشرفت فرهنگی این شهرستان را با توجه به نیازهای فرهنگی منطقه تدوین کنیم.

به گزارش روز دوشنبه فت فتو و به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، بهرام مسلمی مهنی در دیدار با فرماندار عنبرآباد با بیان اینکه  نگاه فرهنگی به حوزه فرهنگ مایه دلگرمی است، اظهار داشت: امیدوارم با نگرش جهادی و انقلابی که همان نگاه دولت مردمی بوده بتوانیم فعالیت ویژه ای در حوزه فرهنگ این شهرستان داشته باشیم.
بهرام مسلمی مهنی ضمن تشکر از امام جمعه عنبرآباد برای تشکیل شورای فرهنگ عمومی، خاطرنشان کرد: ضروری است شورای فرهنگ عمومی در این شهرستان فعال تر شود و فعالیت آن در شهر و روستا گسترش پیدا کند.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان با بیان اینکه امروز سواد رسانه ای یک امر ضروری است و مدیران سواد رسانه ای را در حوزه کاری کمتر لحاظ کرده که یک خلا مهم در بین مدیران است.
مسلمی مهنی دغدغه مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ را بیشتر از سایر حوزه ها دانست و افزود: هنر می تواند جامعه را تحت تاثیر قرار دهد و متاسفانه در هفت شهرستان جنوبی کرمان نسبت به هنر کم توجهی شده است.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان بیان کرد: فرماندار عنبرآباد تجربه خوبی در حوزه عمرانی و فرهنگی دارد و انتظار می رود توجه جدی تری به این حوزه شود.
وی با بیان اینکه باید نگاه انقلابی در حوزه فرهنگی داشته باشیم تا راهکار های فرهنگی موثر در این حوزه عملی شود، گفت: برای توسعه فرهنگی باید همگرایی و هم افزایی بین دستگاه ها در حوزه فرهنگ ایجاد شود تا رویداد فرهنگی بزرگی در این حوزه رخ دهد.
فرماندار شهرستان عنبرآباد نیز در این نشست با اشاره به اینکه باید در حوزه فرهنگ کار زیادی انجام شود، گفت: امیدواریم با حضور مسلمی در سمت مدیر کلی فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و فعال شدن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان عنبرآباد شاهد اتفاقات فرهنگی خوبی در این شهرستان باشیم.
یزدان افشاری با بیان اینکه نگاه سیاست زدگی و آلودگی به سیاست رنجی است که این شهرستان از آن متاثر است، گفت: تلاش ما بر این است تا نگاه سیاست زدگی از این شهرستان برداشته شود در همین راستا از ظرفیت ها و نیروهای انسانی از تمامی طیف های سیاسی استفاده می کنیم.
افشاری ظرفیت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی را ظرفیت بسیار بالایی دانست و افزود: نگاه ما به فرهنگ یک نگاه زیر بنایی است که باید تقویت شود. 

فرماندار شهرستان عنبرآباد با بیان اینکه فرهنگ یک شبه و با یک دستگاه اجرایی ایجاد نمی شود، تصریح کرد:  نگاه های مدیریتی در این شهرستان نگاه حکمرانی مردمی است و باید از ظرفیت های مردمی در همه حوزه ها بخصوص  فرهنگ استفاده شود.
وی تصریح کرد: در گذشته مردم را اصل قرار ندادیم اما امروز دیدگاه ما استفاده از ظرفیت مردم است و در کنار هم برای فرهنگ این شهرستان تلاش می کنیم.




مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان: سند توسعه و پیشرفت فرهنگی عنبرآباد تدوین می‌شود

منبع: ایرنـا
? مدیرکل فرهنگ و ارشاد جنوب کرمان: سند توسعه و پیشرفت فرهنگی عنبرآباد تدوین می‌شود