مدیرکل سیاسی وزارت کشور: میزان مشارکت در انتخابات امسال مانند سال‌های گذشته خواهد بود

مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: با وجود سیاه‌نمایی‌های برخی جریانات سیاسی و ضدانقلاب و رسانه‌های خارجی، در خصوص مشارکت مردم در انتخابات آینده آنچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، میزان مشارکت، مشابه دوره‌های قبل خواهد بود. به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محسن مرادی صبح امروز ۲۱ تیرماه در همایش منطقه‌ای آموزشی مدیران سیاسی، فرمانداران و مدیران […]


مدیرکل سیاسی وزارت کشور گفت: با وجود سیاه‌نمایی‌های برخی جریانات سیاسی و ضدانقلاب و رسانه‌های خارجی، در خصوص مشارکت مردم در انتخابات آینده آنچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، میزان مشارکت، مشابه دوره‌های قبل خواهد بود.

به گزارش نذیر کرمان از کرمان، محسن مرادی صبح امروز ۲۱ تیرماه در همایش منطقه‌ای آموزشی مدیران سیاسی، فرمانداران و مدیران فن‌آوری استان‌های کرمان، یزد و فارس اظهار داشت: دولت در شرایطی تحویل شد که تحریم خارجی و مهمتر و سخت تر از آن تحریم داخلی شرایط حکمرانی و فشارها و سختی‌ها را برای جامعه افزایش داده بود.

وی بیان داشت: بدهی و کسری ۴۵۰ همتی به روایتی ، ۳ هزار واحد راکد، کمبود کالاهای اساسی و تورم ۵۹ درصدی، وضعیت سرمایه اجتماعی در جامعه که به واسطه لیبرالیسم خسته‌ای که در ۸ سال گذشته در مصدر حکومت و دولت قرار داشت، جامعه را تحت‌فشار و سختی قرار داد.

مرادی ادامه داد: تحریم‌های داخلی که به ملت و جمهوری اسلامی وارد کردند، آثار نامطلوبی در عرصه‌های مختلف بر جا گذاشت و در این شرایط تشکیل دولت سیزدهم و حضور آیت‌الله رئیسی «ایثار بزرگ» بود و همچنان که وی در شروع دولت، ایثار کرد، در تداوم دولت در دو سال گذشته هم تقوای سیاسی را مدنظر داشت.

وی تصریح کرد: دولت سیزدهم با تقوای سیاسی تمرکز خودش را بر همدلی و هم‌افزایی میان قوا و دستگاه‌ها و خدمت به مردم و رفع مشکلات مردم گذاشته است.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ابراز داشت: نمی‌شود، ادعا کرد، امروز ضعف‌ها و کاستی‌ها در جامعه برطرف شده است، اما حتما می‌توان گفت: همچنان که دولت، آرامش سیاسی را ایجاد کرد، در عرصه اجتماعی و اقتصادی هم با تلاش شبانه‌روزی، رشد تولید مشکلات و موتور محرکه تورم و ناترازی‌ها در حوزه‌های زیرساختی متوقف شده و در سراشیبی قرار گرفته است.

مرادی از بیانات مقام معظم رهبری در آغاز سال‌جاری و بیان مولفه‌های امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت سخن به‌میان آورد و ادامه داد: این چهار مولفه یک منظومه است و پیوستگی معنایی و اجرایی با هم دارد.

وی با تاکید بر اینکه همه ما نسبت به منظومه چهارگانه انتخابات مسؤولیت جدی داریم، اضافه کرد: همه ما باید نسبت به‌مشارکت دغدغه جدی داشته باشیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور خاطرنشان کرد: با وجود سیاه‌نمایی‌های و مواضع و رویکردهای ناصحیح که از سوی برخی جریانات سیاسی و ضدانقلاب و رسانه‌های خارجی وجود دارد، اما در حوزه مشارکت آنچه نظرسنجی‌ها نشان می‌دهد، وضعیت مشارکت، وضعیتی است که مشابه دوره‌های قبل خواهد بود و باید برای حداکثری‌تر کردن انتخابات هدف‌گذاری کنیم.

مرادی ابراز داشت: در حوزه انتخابات، همواره مقام معظم رهبری بر مشارکت و دعوت حداکثری از همه اقشار جامعه بدون دسته‌بندی قومیتی و حزبی و … تاکید داشته‌اند و اینکه همه پای صندوق رای بیاییم و ما و فرمانداران باید این مهم را در رفتار انتخاباتی خود مدنظر داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه مهمترین بُعد انتخابات به سرمایه اجتماعی برمی‌گردد، اظهار داشت: در دولت‌های گذشته، سرمایه اجتماعی آسیب دیده است، بنابراین باید بازآفرینی سرمایه اجتماعی، امید و اعتماد و هنجارهای اجتماعی و پیوستگی اجتماعی در جامعه را تقویت کنیم.

مرادی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در آیین ارتحال امام خمینی(ره) بر دو مقوله ایمان و امید تاکید کردند، اضافه کرد: تسهیل و زمینه‌سازی برگزاری انتخابات پرشور از وظایف قانونی ماست و در این چارچوب قانونی وظیفه داریم، زمینه را برای حضور همه اقشار، گروه‌ها، تشکل‌ها و مجموعه‌های مردمی به‌شکل برابر، منصفانه و عادلانه فراهم کنیم.

وی تصریح کرد: دو رویکرد منفی شامل گفتمان تحریم و گفتمان رفراندوم را در فضای سیاسی کشور مشاهده می‌کنیم و بخشی از جریانات سیاسی داخلی حتی صحبت از تحریم انتخابات می‌کنند و بعضا برای نظام شرط می‌گذارند و حضور خودشان را مشروط می‌کنند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با اشاره به اینکه بعضی گروه‌های سیاسی هم بحث رفراندوم را مطرح می‌کنند، ابراز داشت: قانون و مقام معظم رهبری نه فقط برای این دولت و برای این سال بلکه برای همه ۴۴ سالی که از انقلاب گذشته و تا ظهور حضرت حجت تکلیف را روشن کرده‌اند و آنچه که قانون است و به مردم سالاری دینی کمک می‌کند، صندوق رای است.

مرادی عنوان کرد: ما در وزات کشور باید بیش و پیش از همه متعهد به صندوق رای باشیم و وظیفه ما در برابر این دو گفتمان، همان جهاد تبیین است و به مردم بگوییم، اگر به دنبال تغییر و تحول و اصلاح و بهتر شدن وضعیت سیاسی، اجتماعی و اقتصادی هستید، مسیر آن صندوق رای است و نظام جمهوری اسلامی این صندوق را در بطن خود قرار داده است.

وی بیان داشت: ریل‌گذاری مناسبات کشور در مجلس شورای اسلامی است و فردی که با صندوق رای قهر کند فرصت خود را در تعیین سرنوشتش از بین می‌برد.

مرادی اضافه کرد: اخیرا که انتخابات ترکیه اتفاق افتاده است، بعضی از گروه‌های سیاسی این مرثیه را می‌خوانند که مشارکت مردم ترکیه به ۸۰ درصد رسید، اما اینجا صدای جمهوری اسلامی و نیروهای انقلاب بلند است، زیرا کسانی که ترکیه را مثال می‌زنند، به ملت ایران بدهکار هستند.

وی در همین زمینه تصریح داشت: مشارکت ۸۵ درصدی ملت ایران در انتخابات ۸۸ را با بهانه‌جویی، کینه‌توزی و ندید گرفتن منافع ملی و ارزش‌ها و امنیت ملی زیرسوال بردند و امروز مرثیه ترکیه را بر فضای کشور می‌خوانند.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ابراز کرد: تحریم‌ها هم از روزی آغاز شد که فتنه ۸۸ در کشور کلید خورد، سلامت رای و انتخابات را زیرسؤوال بردند و به فرموده آقا بزرگترین جرمی که اتفاق افتاد همین بود.

مرادی بیان کرد: ما مطالبه‌گر هستیم و افرادی که جرایم بزرگ سیاسی را انجام دادند نمی‌توانند، داعیه‌دار مسئله مشارکت باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: ساری و جاری شدن گفتمان دولت در ملت در حوزه فرمانداران و بخشداران است و آنها مهمترین کسانی هستند که می‌توانند گفتمان دولت را نشان دهند و مردم خدمت‌رسانی و ولایتمداری را لمس کنند.

مرادی اظهار داشت: فرمانداران باید جمع میان میز و میدان باشند، فرمانداران جهادی و انقلابی در میدان‌های مردمی و برای رفع مشکلات در کف اجتماع حضور داشته باشند و پشت میز مدیریتی تدبیر امور را انجام دهند.

وی بیان کرد: وظیفه ذاتی فرمانداران این است که جامعه احساس کند، فرماندار، تلفیقی از میز و میدان است، بنابراین بسیاری از فشارهای تبلیغاتی به یک‌باره رخت برمی‌بندد.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور ادامه داد: فرمانداران در حوزه مشارکت باید در حوزه ارتباطات سیاسی و گفت‌و‌گوها با مراجع سیاسی، نهادها، احزاب، تشکل‌های سیاسی و … هیچ حد و مرزی نخواهیم داشت و درب دفتر شما برای همه مجموعه‌ها باید باز باشد و تاکید داریم دوستان در ارتباط با گروه‌ها و احزاب سیاسی تا جای ممکن میزبانی کنند، اما مهمان آنها نباشند.

مرادی افزود: با مردم همدلانه صحبت کنید، گاهی فکر می‌کنیم اگر ضعف‌ها را نگوییم، این نقطه‌قوت است، در صورتی که باید در گفت‌و‌گوی با مردم صادقانه باشیم و علاوه بر بیان نقاط قوت و موفقیت‌ها اما باید خدمات دولت را هم شفاف بگوییم.

وی اظهار کرد: مسائلی در شهرستان‌ها داریم که مردم را ناراضی می‌کند، در حالی‌که مسائل کوچکی‌ست و ممکن است ناهماهنگی بین دو دستگاه باشد و رفع این مشکلات هزینه‌بر نیست اما رضایت مردم را در بر دارد و فرمانداران این مشکلات را برطرف کنند و این را می‌توانیم به کمپین حل مسئله تبدیل کنیم تا افزایش مشارکت در انتخابات را داشته باشیم.

مدیرکل سیاسی وزارت کشور بر همکاری و هماهنگی فرمانداران با نهادهای حاکمیتی در شهرستان‌ها تاکید کرد و اظهار کرد: ارتباط فرمانداران با دفتر نظارت و شورای نگهبان در آستانه انتخابات باید به بهترین شکل باشد.

مرادی ابراز داشت: فضای جناحی و رویکردهای انتقادی و فضای احساسی تقویت می‌شود و فرماندار نباید با تلاطم سیاسی و جهت‌گیری‌ها دچار تغییر شود و سکان انتخابات جابه‌جایی داشته باشد و فرمانداران در این زمینه مراقب باشند و آرامش سیاسی و اجرای مُر قانون را مدنظر قرار دهند، ما متولی هیچ گروه و جریان سیاسی نیستیم و متعهد به چارچوب قانون و حق‌الناس رای مردم در روز انتخابات هستیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب





مدیرکل سیاسی وزارت کشور: میزان مشارکت در انتخابات امسال مانند سال‌های گذشته خواهد بود

منبع: فــارس
? مدیرکل سیاسی وزارت کشور: میزان مشارکت در انتخابات امسال مانند سال‌های گذشته خواهد بود