مدیران یک شرکت راهسازی به دادسرای راور احضار شدند

راور – دادستان عمومی راور از احضار مسئولان یک شرکت راهسازی به دلیل دپو کردن مصالح و نخاله های راهسازی در بستر یکی از رودخانه ها که باعث وقوع سیلاب شد، خبر داد. به گزارش فت فتو، مجتبی استوارزاده در حاشیه بازدید از بستر رودخانه‌های بالادست روستای هروز و گردنه خراسانی از توابع این شهرستان […]

راور – دادستان عمومی راور از احضار مسئولان یک شرکت راهسازی به دلیل دپو کردن مصالح و نخاله های راهسازی در بستر یکی از رودخانه ها که باعث وقوع سیلاب شد، خبر داد.

به گزارش فت فتو، مجتبی استوارزاده در حاشیه بازدید از بستر رودخانه‌های بالادست روستای هروز و گردنه خراسانی از توابع این شهرستان اظهار کرد: پیش از سیلاب و طبق گزارش واصله از اداره امور منابع آب شهرستان راور به دادستانی مبنی بر اینکه بعضی از محدوده‌های بستر رودخانه‌ها در مسیر روستای هروز و گردنه خراسانی توسط شرکت‌های پیمانکاری جاده ساز، مسدود شده‌اند و با توجه به هشدارهای هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه بارشی و احتمال وقوع سیلاب و طوفان، بررسی موضوع در دستور کار دادستانی قرار گرفت.

وی اضافه کرد: بلافاصله با همراهی مدیران منابع آب، راه، منابع طبیعی و مأموران انتظامی بازدید میدانی از مسیر رودخانه‌ها در دستور کار دادستانی قرار گرفت و دستور لازم برای آزادسازی بستر رودخانه‌ها صادر شد.

این مقام قضائی بیان کرد: وجود مقادیر زیادی سنگ و خاک در مسیر رودخانه سبب باعث انسداد مسیر آبراه می‌شد که این اقدام قبل از وقوع سیل صورت گرفت.

استوارزاده گفت: در صورت مسامحه و ترک فعل مسئولان در رفع موانع انتقال آب در مسیر رودخانه و مسیل‌ها، هیچ عذری از مسئولی پذیرفتنی نیست.

وی بیان کرد: چنانچه به دلیل سهل انگاری در عدم آزادسازی مسیر رودخانه توسط افراد متخلف، خسارات جانی و مالی به مردم وارد شود، دستگاه قضائی متولیان امر را تحت پیگرد قانونی قرار می‌دهد.

استوارزاده افزود: تصرفات در بستر رودخانه‌ها و مسیر آنها که جزو اراضی عمومی هستند باید آزادسازی شوند و با این اقدام هم مسیر رودخانه هموار و بازگشایی و هم در مواقع اضطراری و باران‌های شدید از وقوع سیل و حوادث ناگوار پیشگیری می‌شود.

کد خبر ۵۵۵۵۳۷۳




مدیران یک شرکت راهسازی به دادسرای راور احضار شدند

منبع: مــهر
? مدیران یک شرکت راهسازی به دادسرای راور احضار شدند