مداخلات روانی و اجتماعی در ۲۷ مدرسه کرمان ارائه می‌شود

نذیر کرمان/کرمان رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در پی حمله تروریستی گلزار شهدا، تیم‌های مداخلات روانی و اجتماعی تشکیل شده و این خدمات در ۲۷ مدرسه کرمان به دانش‌آموزانی که به نوعی در این حادثه درگیر شده‌اند، ارائه می‌شود. نورالله شیخ […]

نذیر کرمان/کرمان رئیس اداره امور تربیتی، مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: در پی حمله تروریستی گلزار شهدا، تیم‌های مداخلات روانی و اجتماعی تشکیل شده و این خدمات در ۲۷ مدرسه کرمان به دانش‌آموزانی که به نوعی در این حادثه درگیر شده‌اند، ارائه می‌شود.

نورالله شیخ پور ۲۷ دی ماه با اعلام این خبر افزود: تیم‌های مداخلات اجتماعی و روانشناسی در سه سطح خانواده و هم‌کلاسی‌های دانش آموزان شهید، دانش آموزان مجروح، دانش آموزانی که والدین و خانواده آنها شهید شده و همچنین دانش آموزانی که به صورت حضوری و یا از طریق رسانه‌ها شاهد حادثه تروریستی بوده‌اند، تشکیل شده و به افراد خدمات ارائه می‌دهند.

وی با اشاره به جنایت تروریستی محدوده گلزار شهدای کرمان در چهارمین سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی گفت: از روز پنجشنبه ۱۴ دی کمیته مداخلات روانی و اجتماعی آموزش و پرورش استان کرمان با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی در این اداره کل تشکیل و مصوب شد، مداخلات روانی اجتماعی برای دانش آموزانی که به نوعی در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان درگیر هستند توسط مشاوران آموزش و پرورش انجام شود.

شیخ پور ادامه داد: در این کمیته مصوب شد مداخلات روانی و اجتماعی برای والدین و خانواده این دانش آموزان نیز توسط دانشگاه علوم پزشکی و بهزیستی انجام شود.

وی تصریح کرد: مشاوران آموزش و پرورش از روز شنبه هفته جاری کار مداخلات روانی و اجتماعی را به صورت گسترده در مدارس آغاز کرده‌اند که در این راستا به صورت روزانه با دانش آموزان تماس برقرار می‌کنند و آموزش‌ها را به صورت گروهی به دانش آموزان ارائه می‌دهند.

رئیس اداره امور تربیتی و مشاوره و مراقبت در برابر آسیب‌های اجتماعی اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان گفت: تیم مداخلات روانی اجتماعی در مدارس با محوریت مدیر مدرسه کار غربالگری دانش آموزان را در چهار سطح انجام می‌دهد که سطح اول شامل مدارسی است که دانش آموز شهید دارند و اولویت نخست هستند.

شیخ پور افزود: سطح دوم شامل دانش آموزانی است که در حادثه تروریستی گلزار شهدای کرمان مجروح، سطح سوم شامل دانش‌آموزانی است که والدین آنها شهید شده‌اند و سطح چهارم شامل دانش آموزانی است که به نوعی شاهد حادثه تروریستی بوده اند.

وی گفت: در کنار مداخلات روانی اجتماعی انجام شده در مدارس، چهار مرکز روانشناختی نیز در استان کرمان، زرند و نرماشیر وجود دارد که متخصصان ما در این مراکز به دانش آموزان خدمات ارائه می‌کنند.

شیخ پور تاکید کرد: خدمات روانی اجتماعی برای دانش آموزان و والدین تاثیر پذیرفته از حادثه تروریستی ۱۳ دی سال جاری تا شش ماه آینده ارائه می شود.

وی گفت: همچنین خط ارتباطی ۱۵۷۰ برای ارائه مشاوره از ساعت هشت تا ۲۰ آماده پاسخگویی به افراد است.

انتهای پیام




مداخلات روانی و اجتماعی در ۲۷ مدرسه کرمان ارائه می‌شود

منبع: ایـسنا
? مداخلات روانی و اجتماعی در ۲۷ مدرسه کرمان ارائه می‌شود